Archief - Zoveelste netwerkprob..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MrNike

Legacy Member
Dit is waarschijnlijk 1000ste melding van een netwerkprobleem hola, k'eb wat andere threads gelezen maar veel wijzer ben ik niet geworden dus shoot :

2 pcs, winxp, crossed cable netwerk
krijgen invalid ip 169.xxx.xxx.xxx - nix helpt
ik force ip 192.168.0.1 (wordt nog internet op aangesloten ) & 192.168.0.2
ik kan perfect pingen naar elkaar, maar de pc's zien elkaar niet..
dus als ik start < uitvoeren doe en daar "\\ip" doe als je weet wat ik bedoel dan krijg ik een error.. met windows firewalls aan was het "kan het domein niet vinden of zo" en zonder die firewalls is het "geen gemachtigen of zoiets :P"


note : - geen firewalls meer ingeschakeld
- alles is volgens mij in orde .. :wtf:

alle advies wordt ten zeerste gewaardeerd :applause:

papabear69

Legacy Member
drivers voor een muis ? wtf, heb alleen bijhorende cd geinstalleerd maar niets geleze van drivers hoor
geef me eens een links als je wil ?

Exit

Legacy Member
hoe is de opstelling?

modem => pc1 => pc2 (crossed)
ics aanzetten op pc1 (voor internet op pc2 te krijgen)
pc1 => ip= 192.168.0.1, subnet 255.255.255.0, map delen
pc2 => ip= 192.168.0.2 (normaal autom.) subnet 255.255.255.0, map delen
pc's zelfde werkgroep geven (nie noodzakelijk)
netwerk wizard doorlopen, op elke pc zelfde gebruikers aanmaken (is best voor die
machtigingen)
firwalls af, en enkel aan voor de internet verbinding (dialup of 2de lan)

Sander H

Legacy Member
IPX/NetBIOS installeren bij netwerkadapters is hier soms ook nodig om da te laten werken

Exit

Legacy Member
Scjeir zei:
IPX/NetBIOS installeren bij netwerkadapters is hier soms ook nodig om da te laten werken
tcp-ip is voldoende, die andere zijn voor oudere toepassingn/games soms wel nodig ... niet voor internet/netwerk

MrNike

Legacy Member
k'eb da allemaal al gedaan , maar toch thx voor de hulp.
Ik zet netbios altijd af :wtf:

Ma goed, nu kan ik dus pingen naar elkaar + internet is gesharde en werkt..
maar ik geraak niet binnen bij elkaars gesharede mappen, op 1 pc krijg ik de error dat ik de "gemachtigen" niet heb om binnen te geraken, en op de andere pc "ziet" hij de anders pc niet :P

Netbios toch maar aan zetten of zo ?

Exit

Legacy Member
nope, maar hebt ge op beide pc's de zelfde gebruikers al es aanemaakt (zelfde naam/pw)? (ge logt in op pc1 als bvb "brol" "test" den maakt ge op pc2 zelfde aan, maar moet nie als die aanloggen)

xp pro of home? (netwerk wizard doorlopen)
welke werkgroepen? (welke pcnamen?)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan