Archief - Zoemend geluid bij een tft-scherm.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HellCat

Legacy Member
Hoi,

Ik beschik over een samsung syncmaster 930BF, maar ik vraag me af of het wel normaal is dat het scherm zo zoemt?
Soms is het maar 5 minuten, soms een half uur… soms ook helemaal niet??

Is dit bij elk tft scherm? Of aan wat kan dit liggen?

Thx!

Deguchi

Legacy Member
Als de transformator in het scherm zit zou het kunnen dat ge het heel soms hoort als het heel stil is. Maar in normale omstandigheden zou ge dat niet mogen horen...

Black Night

Legacy Member
Normaal zou je hem niet mogen horen zoemen. Het kan zijn dat dit wel het geval is door een kleine technische fout ofzo. Best een beetje opvolgen en als het echt abnormaal wordt => RMA

Hier 920N, ook zoemvrij

HellCat

Legacy Member
en het word alleen maar erger, vooral nu ik er op begin te letten! :D

mja, eerst was het zo mar even dat je het gezoem hoorde, nu echt wel continu...

Black Night

Legacy Member
Dan is het misschien best dat je hem even naar de winkel brengt of de hersteldienst van Samsung verwittigt.

Beasstt

Legacy Member
idd effe binnen doen kheb de 730BF en ik hoor niks van gezoem

Dreetn

Legacy Member
Deguchi zei:
Als de transformator in het scherm zit zou het kunnen dat ge het heel soms hoort als het heel stil is. Maar in normale omstandigheden zou ge dat niet mogen horen...
idd, dit is het enige dat zou kunnen zoemen in uw scherm.

Laurens100

Legacy Member
ik heb hetzelfde scherm en als ik men oor ertegen hoor kan ik een stil gezoem horen, maar niet als ik ervoor zit

piotke

Legacy Member
Alles waar stroom omgezet wordt zoemt. Sommige mensne horen dat, anderen niet. Live with it.

Ik hoor elke transfo of lader zoemen, je wordt dar gewoon en ik hoop alleen dat mijn gehoor met 10% ofzo afneemt komende jaren :)

dendaak

Legacy Member
Ik heb een Samsung 930BF en ik hoor eigenlijk niets zoemen. . . ? Zou het maar raar vinden hoor je dat hard ?

Zir0h

Legacy Member
Ik hoorde mijn beeld zoemen, effe geluid van boxkes op 75% ipv 100% gezet en tis gedaan :D

HellCat

Legacy Member
@ Laurens100 : ik zit ongeveer 60-70cm van het scherm en ik hoor het idd hard! het komt boven het geluid van men pc case (4 case fans van 12 cm die op 1000 toeren draaien, redelijk luidruchtige cooler van de geforce 7800gtx...)
het geluid van het scherm komt er echt bovenuit :s


@ piotke : "Live with it." neeeh! sorry, dat kan ik niet :oink: in het begin was dit niet, het is een kleine maand geleden begonnen. als je het kadertje "digital/analoog" te zien kreeg toen hoorde dat. maar nu echt continu...
voor een scherm dat 400€ gekoct heeft en nog geen half jaar oud is, kan ik daar echt niet mee leven :D

HellCat

Legacy Member
ik ga het scherm maar eens naar de winkel doen, en krijg je dan direct een nieuw scherm of word het hersteld? wrs wel een tijdje wachten zeker...?

Davion

Legacy Member
Vermoedelijk krijgde dan een nieuw, maar meestal word da eerst naar de fabrikant opgestuurt (week of 2 toch meestal)

HellCat

Legacy Member
Davion zei:
Vermoedelijk krijgde dan een nieuw, maar meestal word da eerst naar de fabrikant opgestuurt (week of 2 toch meestal)


oké thx makker! maar hoe zou het komen dat die transformator zow begint te zoemen?

greets!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan