Archief - X800 pro vs 6800 GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

x800 pro of 6800 GT


  • Totaal aantal stemmers
    121
  • Opiniepeiling gesloten.

d.C.

Legacy Member
X800 Pro

De beeldkwaliteit van de X800 Pro is nog steeds beter als die van de 6800GT. Ik heb een 6800GT, m'n broer heeft een X800 Pro. Vele games zien er toch nog veel gelikter uit met die X800 Pro. Qua prestaties is de 6800GT een tikkeltje beter. Het is een dilemma, maar ik heb eerlijk gezegd spijt dat ik geen X800 Pro gekocht heb... En zoals gezegd, met geen van beide ga je een miskoop doen ;)

thunderhawk

Legacy Member
mss bij u settings uwen 6800GT op high quality zetten ipv high performance? :naughty:

jodeman

Legacy Member
die kaarten zijn elkaar gewaagd, laat dat duidelijk zijn. De 6800GT is ietsje beter qua prestaties, mar de x800pro is compacter, stabieler en minder luidruchtig. Hangt er gewoon vanaf wat je het meest belangrijk vindt.

***ARF***

Legacy Member
jodeman zei:
die kaarten zijn elkaar gewaagd, laat dat duidelijk zijn. De 6800GT is ietsje beter qua prestaties, mar de x800pro is compacter, stabieler en minder luidruchtig. Hangt er gewoon vanaf wat je het meest belangrijk vindt.

compacter kan ik mee akkoord gaan
maar waar haalt gij stabieler en minder luidruchtig?
de 6800gt is juist de kaart die koeler is en minder lawaai maakt

nu nog stabieler ....
euh
nog met geen van beide problemen gehad :D

***ARF***

Legacy Member
again
waar haal je stabieler en minder luidruchtig

het is niet omdat 1 merk een luidere koeler heeft dat dit opgaat voor heel de 6800gt reeks
mijn leadtek bv hoor ik niet eens draaien in mijn pc@H²O

en stabiel?...

jodeman

Legacy Member
Volgens tweakzone:
Zwaardere concurrentie komt uit de hoek van MSI met de Radeon X800 Pro. Deze kaart volgt de Leadtek GeForce 6800 GT op een neuslengte afstand in de prestatie-index en heeft als voordeel een compacter formaat en een stillere koeler. Hier staat echter tegenover dat de kaart minder goed overklokbaar is.

zoals ge kunt lezen MSI X800 PRO is stiller dan LEADTEK, voor zover ik kan lezen! Mijn videokaartje is maar een 6800LE en die hoor ik al volle bak blazen. Een zwaardere kaart gaat minder lawaai maken, mja... ieder zijn idee derover.

xpr·k

Legacy Member
d.C. zei:
X800 Pro

De beeldkwaliteit van de X800 Pro is nog steeds beter als die van de 6800GT. Ik heb een 6800GT, m'n broer heeft een X800 Pro. Vele games zien er toch nog veel gelikter uit met die X800 Pro. Qua prestaties is de 6800GT een tikkeltje beter. Het is een dilemma, maar ik heb eerlijk gezegd spijt dat ik geen X800 Pro gekocht heb... En zoals gezegd, met geen van beide ga je een miskoop doen ;)


Klopt niet imo, in elke goede review kon je lezen en zien (screenies) dat er bijna geen verschil is in IQ tussen de de twee. Daarnaast was het zelfs zo dat in hetzelfde spel verschillende screenies een verschillende "winnaar" gaven. Het was dus onmogelijk om een winnaar aan te duiden voor IQ aka ze presteren even goed . En ik persoonlijk zag tussen die screenies echt geen hol verschil .
Als het bij je broer er beter uitziet denk ik dat het verschil eerder ligt in de monitor + instellingen ervan. Je kan alleen kwaliteit vergelijken op hetzelfde systeem met dezelfde monitor anders is het nutteloos .

***ARF***

Legacy Member
me lezen zijn we nix hé
als kik op ne andere site ga poste da ze luider zijn dan is het zo?
als ge mij ne review kunt geven waar ze allemaal verschillende kaarten (en dan ook de merken, aangezien die andere koelers steken) revieuwen en testen op geluid ga ik ermee akkoord ze. geen probleem dan
zelfs als ik mijn hoofd in de pc steek hoor ik hem zo goed als niet draaien.
Een zwaardere kaart gaat minder lawaai maken?
dus een lichtere kaart maakt minder lawaai?, verklaar dan eens waarom de x700 dan zo luidruchtig is?
over geluid kan je discusieren aangezien iedereen ook een andere case heeft (waarvan sommige vol fans da ge het verschil nimeer hoort)

zitten we nog met het puntje stabieler?

lotter.be

Legacy Member
***ARF*** zei:
me lezen zijn we nix hé
als kik op ne andere site ga poste da ze luider zijn dan is het zo?
als ge mij ne review kunt geven waar ze allemaal verschillende kaarten (en dan ook de merken, aangezien die andere koelers steken) revieuwen en testen op geluid ga ik ermee akkoord ze. geen probleem dan
zelfs als ik mijn hoofd in de pc steek hoor ik hem zo goed als niet draaien.

dus een lichtere kaart maakt minder lawaai?, verklaar dan eens waarom de x700 dan zo luidruchtig is?
over geluid kan je discusieren aangezien iedereen ook een andere case heeft (waarvan sommige vol fans da ge het verschil nimeer hoort)

zitten we nog met het puntje stabieler?

ARF in action :D

Enfin, ik denk dat nvidia met de 6xxx reeks een lichte voorsprong heeft op de nieuwste ati's... maar met geen van beide bega je een miskoop ! :)

jodeman

Legacy Member
***ARF*** zei:
me lezen zijn we nix hé
als kik op ne andere site ga poste da ze luider zijn dan is het zo?
als ge mij ne review kunt geven waar ze allemaal verschillende kaarten (en dan ook de merken, aangezien die andere koelers steken) revieuwen en testen op geluid ga ik ermee akkoord ze. geen probleem dan
zelfs als ik mijn hoofd in de pc steek hoor ik hem zo goed als niet draaien.

dus een lichtere kaart maakt minder lawaai?, verklaar dan eens waarom de x700 dan zo luidruchtig is?
over geluid kan je discusieren aangezien iedereen ook een andere case heeft (waarvan sommige vol fans da ge het verschil nimeer hoort)

zitten we nog met het puntje stabieler?

Met lezen zijde niks? Wat zit ge dan op een forum te doen? Moet ik nu ne review van tweakers.net die dat gemeten hebben met apparatuur geloven of een of andere mens dat zijne kop is in zijn case heeft gestoken? Gij had het duidelijk over de leadtek en als ge voor een stillere kaart wilt gaan is de MSI X800pro dus een goede oplossing.

***ARF***

Legacy Member
als gij mij ne review van tweakers geeft geef ik u compleet gelijk
echt
volledig

en ik snap ni da ge hier ligt over door te ramme ze
STEL da ge gelijk hebt
de leadtek heeft al zo een stille koeler dat je hem nauwelijks hoort
we gaan der van uit dat de x800pro nog stiller is
als ik moet kiezen tussen "bijna niet te horen" en "k hoor het nog juist als ik mij zwaar inspan"
dan kies ik er niet tussen en laat ik dat punt vallen omdat het verwaarloosbaar is

blijven we nog altijd zitten met het puntje stabieler....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan