Archief - X800 pro vs 6800 GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

x800 pro of 6800 GT


  • Totaal aantal stemmers
    121
  • Opiniepeiling gesloten.

Devi8

Legacy Member
Gezien de AGP kaarten toch uitgeput beginnen te raken (stock voorraad lijkt toch dikwijls uitgeput) beslis ik deze week een nieuwe videokaart aan te schaffen.

Het wordt de ATI X800 Pro of de Nvidia 6800 GT.

Ik wil geen discussie uitlokken over ATI vs Nvidia, maar wat raden jullie me aan of zijn er mensen die kunnen verwijzen naar Benchmarks?
Het gaat er vooral om om Battlefield 2 te kunnen spelen.
Ik overklok niet.

BraveHeart

Legacy Member
Je koopt met beiden geen miskoop, nVidia staat op dit moment kop met de meeste pc games qua prestaties.

Zoals de zaken nu staan heeft nVidia een streepje voor, ik vote op de GT.

IznoGouD

Legacy Member
als ge niet gaat ocen dan zou ik ati nemen.
de geforce 6800 reeks is bena gemaakt om te ocen.

ix_Toki

Legacy Member
GT is stukken beter in games. de ati daarintegen heeft wat voor in benchmarks (in 3dmark 05 dan toch) maar ik denk dat je koopt om te gamen? dex8000pro heeft maar 12 pixelpiplines terwijl de gt er 16 heeft. mocht je een ati x800pro vivo op de kop kunnen tikken kan je hem wel unlocken naar een x800xt pe en is het wel interessant... maar daar komt wel wat overclockwerk bij te pas dus in u geval ga ik zeker voor de GT.

ix_Toki

Legacy Member
dat is met de oude drivers.... de 66.93 en zeker de 7*** drivers zijn veeeeeeeeel sneller
en op aa4* en af 8* zijn ze tot 20 fps sneller

jodeman

Legacy Member
kan al niet wachten tot wanneer er nieuwe drivers voor mijn nvidia uit zijn, dan gaat ie misschien dubbel zo snel??!!?? Ik geloof liever benchmarks. Der is geen groot verschil tussen beide kaarten, maar in battlefield is die net iets sneller. Wanneer ge die kaarten vergelijkt in verschillende spellen ziet ge dat de 6800GT iets sneller is, maar hier een paar voordelen volgens www.tweakers.net.

Zwaardere concurrentie komt uit de hoek van MSI met de Radeon X800 Pro. Deze kaart volgt de Leadtek GeForce 6800 GT op een neuslengte afstand in de prestatie-index en heeft als voordeel een compacter formaat en een stillere koeler. Hier staat echter tegenover dat de kaart minder goed overklokbaar is. Persoonlijk zou ik meer gewicht hechten aan de geluidsproductie dan aan de overklokbaarheid, maar meningen kunnen op dit gebied verschillen

xpr·k

Legacy Member
GT , hij is meestal goedkoper te vinden en presteert beter in het merendeel vd benchmarks . Als de ATI dan toch meer haalt is verschil tov de GT meestal kleiner dan wanneer de ATI achter de GT aansukkelt .
En je zegt nu wel het is niet om te overclocken maar als je over 9 maanden een spel koopt dat net iets te traag loopt is het toch handig om weten dat er in die GT van je meer als genoeg reserve zit . Dat overclocken is niets meer als een programmatje runnen en hogere clocks instellen en je doet hem er heus niet mee kapot ofzo . Een GT = lager geclockte ULTRA chip voor de rest zit er geen verschil op, vandaar dat de meeste GT's gewoon standaard al de ULTRA clocks aankunnen .

thunderhawk

Legacy Member
de 6800GT zeker. Na wa oc werk kan deze zelfs tippen aan de X800XT PE.

ix_Toki

Legacy Member
de 66.93 drivers bestaan al en zijn al officieel op nvidia.com en zijn al 10 fps sneller in bfv... ik het de 71.24 beta drivers die ook hql worden binnenkort... en die zijn nog een 10tal fps sneller in bfv (ik speel het spel zelf) en halen 400 meer in 3dmark 05... ati zwaar gebeat dus, zelfs in ati game zoals bfv...

Tweek

Legacy Member
ja 6800gt
ziehier met 67.02 drivers
in elk game buite hl2 sneller (en dan nog maar 1 frame trager)

Dakantochnie

Legacy Member
Ik heb veeeel meer problemen met mijn Ati kaartje dan met mijn Nvidia kaartje.

Gamedude

Legacy Member
Tweek zei:
ja 6800gt
ziehier met 67.02 drivers
in elk game buite hl2 sneller (en dan nog maar 1 frame trager)
die 67.02 driver is er atm toch alleen nog in BETA form eh? die beta form downe of beter eerst nog met de 66.93 voort gaan?

zive

Legacy Member
ik zou voor de 6800gt gaan, eeft die geen pixel shader 3 ? en de x800pro pixel shader 2 ??

dawnzolino

Legacy Member
GF 6800GT all the way BABY :D :D :applause: :applause:
kaartje ownt gwn...
binne kort hebbek er 2 in SLI :D :applause:

:bow: 6800GT :bow:

Crovax

Legacy Member
timmyfrag zei:
GF 6800GT all the way BABY :D :D :applause: :applause:
kaartje ownt gwn...
binne kort hebbek er 2 in SLI :D :applause:

:bow: 6800GT :bow:

En wa zijde me 2 6800gt's in sli? Performance boost? Tzal ni veel zijn. Wel veel geld kwijt. Als ge nu 2x 6600Gt in sli steekt das als iets anders,maar 2x ne 6800GT :wtf:

Ne 6800Gt gaat zowieso goed den dag van vandaag.Het heeft echt niet veel nut om NU nog een 2e te gaan bijsteken. Maarja,ieder zen keuze natuurlijk eh :niceone:

troid

Legacy Member
Gamedude zei:
die 67.02 driver is er atm toch alleen nog in BETA form eh? die beta form downe of beter eerst nog met de 66.93 voort gaan?

Download u de 71.24 WHQL drivers van guru3D.com Beste drivers atm.


@Timmyfrag

U cpu gaat bottlenecken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan