Archief - Wifi van de buren.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RpR

Legacy Member
AccuCore zei:
die laptop da klopt wel..... MAAR ooit het programma COPS op kanaal2 gezien? da ze die fiets in die koffer van die auto steken(koffer staat dan open omdat fiets er ni inkan) en dan natuurlijk zetten ze die auto in achterbuurten waar die zoizo gepikt word.....de mensen die die pikken vliegen daar den bak voor in WANT die fiets is meestal van een duur merk(mercedes meestal)en meer dan 2500euro waard waardoor het "GRANT THEFT AUTO" word!da vind ik schandalig :p

mja sorry voor de offtopic maar vind dit gewoon ni kunnen :p

ontopic: wat is de reden trouwens dat hij zelf geen i-net neemt?
het is trouwens diefstal! vergelijk het met dit:
-ik heb aan mijn voorgevel een kleine waterkraan staan(makkelijk om auto te wassen voor de deur ;) ) als mijn buur daar elke nacht 5emmers afhaalt is hij toch ook strafbaar?ook al is mijn kraan niet beveiligt ;)
COPS speelt zich af in Amerika. Hier is dit niet toegelaten. In Amerika mogen vrouwelijk agenten zich ook voor doen als hoeren om iemand te arresteren.

Op het algemeen onderwerp mag je dus inderdaad niet surfen op een onbeveiligd netwerk. Zelfde met de deur van uw huis open laten. Dan mogen ze nog niet binnen komen.

feroz

Legacy Member
:offtopic:

Of die aflevering waar een vrouwelijke politie agente undercover gaat en zich voordoet als "hoer". Elke auto die voorbij reed knipoogde ze naar enz en als die vent dan stopte om te vrage van is er iets ofzo, begint ze zelf van kannek iets doen voor u... only 20 bucks... Die vente gaan dan natuurlijk akkoord en ze zegt ja parkeer u achter de kerk ik ga nu naar daar... en dan worde ze natuurlijk achter de kerk opgepakt ...

bah smerige flikke :p

AccuCore

Legacy Member
ja sorry was vergeten bij te vermelden dat dit degelijk alleen in amerika is en hier verboden is want hier is da uitlokking!

Lord Benno

Legacy Member
Om toch weer ontopic te gaan: ge kunt ook stellen dat je eigelijk de buren hun download/ upload limiet aan het stelen bent.

Diefstal is volgens het strafwetboek een delict en wordt bestraft met een gevangenisstraf van 8dagen tot 5jaar en een boete van 25frank tot 1300frank
of één van deze straffen.

AccuCore

Legacy Member
lord benno: ff trug offtopic maar wel iets leerrijks mss en aangezien jij recht studeerd: maal hoeveel moet je die boetes doen? want 25frank en 1300 frank zijn nu geen realistische hedendaagse boetes meer he :) heb ooit eens horen zeggen dat je da bedrag in het wetboek MAAL X moest doen maar weet nimeer hoeveel :)

passero

Legacy Member
wittekakker zei:
Indien er iets verdwijnt is het wel gestolen, maar er is geen sprake van inbraak, aangezien er niet ingebroken is. Je inbraakverzekering stelt dat je huis voldoende moet beveiligd zijn, zoniet kan je dus gewoon fluiten naar je centen.


er is nog altijd een verschil tussen strafbaar zijn en verzekert zijn hé.

Volgens mij is het wel degelijk strafbaar. in china/japan is er iemand veroordeeld voor 3 jaar of meer? celstraf omdat hij connecteerde op de wifi van de buren.

als ik connecteer op wifi van de buren en download GB's aan data, al dan niet illegale stuff, dan zal de feitelijke eigenaar van de verbinding mss blokken bijkopen omdat hij op smallband zit, hij verliest er dus wel degelijk iets door. Je steelt bandbreedte...

boe

Legacy Member
AccuCore zei:
die laptop da klopt wel..... MAAR ooit het programma COPS op kanaal2 gezien? da ze die fiets in die koffer van die auto steken(koffer staat dan open omdat fiets er ni inkan) en dan natuurlijk zetten ze die auto in achterbuurten waar die zoizo gepikt word.....de mensen die die pikken vliegen daar den bak voor in WANT die fiets is meestal van een duur merk(mercedes meestal)en meer dan 2500euro waard waardoor het "GRANT THEFT AUTO" word!da vind ik schandalig :p

mja sorry voor de offtopic maar vind dit gewoon ni kunnen :p

ontopic: wat is de reden trouwens dat hij zelf geen i-net neemt?
het is trouwens diefstal! vergelijk het met dit:
-ik heb aan mijn voorgevel een kleine waterkraan staan(makkelijk om auto te wassen voor de deur ;) ) als mijn buur daar elke nacht 5emmers afhaalt is hij toch ook strafbaar?ook al is mijn kraan niet beveiligt ;)
Ik weet het zo niet. Ik heb geen problemen om andermans zaken te laten voor wat ze zijn. Blijkbaar zijn er anderen die zich sneller laten verleiden.
Hier in BE mag de politie natuurlijk niet op dergelijke manier "uitlokken".

Lord Benno

Legacy Member
AccuCore zei:
lord benno: ff trug offtopic maar wel iets leerrijks mss en aangezien jij recht studeerd: maal hoeveel moet je die boetes doen? want 25frank en 1300 frank zijn nu geen realistische hedendaagse boetes meer he :) heb ooit eens horen zeggen dat je da bedrag in het wetboek MAAL X moest doen maar weet nimeer hoeveel :)

De bedragen in wetten zijn altijd bedragen voor de index van 1952.
Er is ook een wet (wet op omrekening van opdicimes) die de omrekening naar hedendaagse index omrekend. telkens er een indexverandering plaatsvind wordt deze wet aangepast.
In 2000 heeft de wetgever voor de invoering van de euro een zelfde verandering gedaan aan die wet:
"De opdicimes [verwijzing nr wet 1952] [...] worden geacht in € te zijn uitgedrukt zonder verdere omzetting."
Ik hoop dat dit een voldoende uitleg is.

P.S. Ik studeer geen recht, maar ik heb gewoon examen inleiding recht als onderdeel van de opleiding Bestuurskunde & PM :niceone:

lizzardking zei:
OMG wat een topic voor zo'n simple vraag :rofl:

Het gaat eigelijk al lang niet meer over uw vraag "hoe kan ik wifi van de buren aftappen?" Maar over het al dan niet mogen/ wettelijk zijn van deze actie.


Aan al degenen die vinden dat de buren hun netwerk maar hadden moeten beveiligen: Als ik u tegenkom mag ik u dus slaan 'je had maar zelfverdediging moeten leren', neerschieten 'je had maar een kogelvrije vest moeten dragen' of ik mag je fiets/auto stelen 'je had die maar op slot moeten doen'.

Het is niet omdat iemand nalatig is dat je hiervan misbruik mag maken.:doh:
Ik hoop dat al de mensen met deze instelling: hun fiets/auto gestolen wordt en vervolgens van de dader een Djoef op hun muile krijgen.

AccuCore

Legacy Member
bedankt voor het verduidelijkende antwoord :)
en veel succes verder me uw examens :)

ik ben ook niet heilig maar andermans spullen daar blijf ik ook af ze :)
maar in die serie Cops zetten ze die fiets in de armere wijken waar 80% van de bewoners geen echt werk heeft....dit heeft zoizo invloed op de manier van denken over een dure fiets in een dure auto :)
als ik een dure fiets wil....zal ik er wel voor sparen :)(alhoewel ik men geld wel liever uitgeef aan dure pc hardware :p )

moehaa!

Legacy Member
Het is toch handig hoor soms :p
Ben je op vakantie aan de zee en dan je rustig je emails checken en nieuws checken enzo.

Mr. M

Legacy Member
citrofenwick zei:
zeker dat het illegaal is?
eigenlijk weet je in principe niet van wie het is en je kan het zomaar gebruiken door een eenvoudige klik
dno of er daar een wetgeving over is :)
100% zeker dat het illegaal is
er is iemand van de FCCU (Federal Computer Crime Unit) bij ons komen spreken op school voor een seminarie , en die heeft dat zeer expliciet gezegd

vanaf ge zonder iemand zijn toestemming aan zijn internetverbinding of laptop of computer gewoon maar aankomt zijde al in fout

btw ik vind ook dat de buren hun netwerk hadden moete beveiligen, maar zoals Lord Benno zegt
het is niet omdat die hun netwerk open laten staan dat je er gebruik van mag maken, het blijft illegaal net als in de voorbeelden die Lord Benno geeft

het is ook niet omdat niemand kijkt dat je door het rood mag rijden enzo he
nu ja, het is alleszins niet legaal, zo'n versterkes bestaan inderdaad, maar als u broer internet wilt, dat hij dan zelf een abo neemt he, zo duur is dat tegewoordig ook niet meer (je moet maar is kijken bij dommel of edpnet)

GenesisX

Legacy Member
lizzardking zei:
Je zou es moeten weten hoeveel mensen er niet downloaden op de verbinding van de buren... -_-
Je zou eens moeten weten hoeveel onveilige verbindingen er wel niet zijn. Ik zit hier rustig op m'n stageplek en opeens connecteert die laptop hier met een draadloos netwerk. Als ik dan kijk naar de lijst met netwerken zijn er ongeveer 2 beveiligd en de overige 6 onbeveiligd.

Als mijn laptop daar nu toevallig verbinding mee maakt en ik ben mij daar niet van bewust van (aangezien hij altijd automatisch verbinding maakt en ik misschien niet zo'n informaticus ben en ook omdat het icoontje uitstaat of er geen bericht komt), hoe kan ik dan gestraft worden als ik niet weet dat het er is? :)

pina

Legacy Member
AccuCore zei:
die laptop da klopt wel..... MAAR ooit het programma COPS op kanaal2 gezien? da ze die fiets in die koffer van die auto steken(koffer staat dan open omdat fiets er ni inkan) en dan natuurlijk zetten ze die auto in achterbuurten waar die zoizo gepikt word.....de mensen die die pikken vliegen daar den bak voor in WANT die fiets is meestal van een duur merk(mercedes meestal)en meer dan 2500euro waard waardoor het "GRANT THEFT AUTO" word!da vind ik schandalig :p

mja sorry voor de offtopic maar vind dit gewoon ni kunnen :p

ontopic: wat is de reden trouwens dat hij zelf geen i-net neemt?
het is trouwens diefstal! vergelijk het met dit:
-ik heb aan mijn voorgevel een kleine waterkraan staan(makkelijk om auto te wassen voor de deur ;) ) als mijn buur daar elke nacht 5emmers afhaalt is hij toch ook strafbaar?ook al is mijn kraan niet beveiligt ;)
ik heb dat programma ook eens gezien en toen hebben ze een fiets zonder slot ergens geplaatst en gewacht tot iemand die zou stelen. En daarmee houdt de Amerikaanse politie zich dan mee bezig. Dan was er iemand die een lift vroeg en kreeg en ze gingen er direct achter zitten want ze dachten dat het om een prostituee was... :sop:

GenesisX zei:
Je zou eens moeten weten hoeveel onveilige verbindingen er wel niet zijn. Ik zit hier rustig op m'n stageplek en opeens connecteert die laptop hier met een draadloos netwerk. Als ik dan kijk naar de lijst met netwerken zijn er ongeveer 2 beveiligd en de overige 6 onbeveiligd.

Als mijn laptop daar nu toevallig verbinding mee maakt en ik ben mij daar niet van bewust van (aangezien hij altijd automatisch verbinding maakt en ik misschien niet zo'n informaticus ben en ook omdat het icoontje uitstaat of er geen bericht komt), hoe kan ik dan gestraft worden als ik niet weet dat het er is? :)
het is niet omdat ze in de lijst onbeveiligd staat, dat ze ook effectief onbeveiligd is. Buiten het passwoord zijn er nog andere beveiligingsmethodes zoals bv het mac-adres beveiligen. Zo zijn er veel netwerken die dat hebben

Lord Benno

Legacy Member
GenesisX zei:
Als mijn laptop daar nu toevallig verbinding mee maakt en ik ben mij daar niet van bewust van (aangezien hij altijd automatisch verbinding maakt en ik misschien niet zo'n informaticus ben en ook omdat het icoontje uitstaat of er geen bericht komt), hoe kan ik dan gestraft worden als ik niet weet dat het er is? :)

Jij kan niet gestraft worden als je er geen gebruik van maakt he.
Wie rijd er trouwens niet door het rood als niemand kijkt?

GenesisX

Legacy Member
Lord Benno zei:
Jij kan niet gestraft worden als je er geen gebruik van maakt he.
En als iemand er nu niets van afweet dat hij draadloos verbonden is, z'n browser opent en gewoon begint te surfen en te downloaden?

tmagus

Legacy Member
GenesisX zei:
En als iemand er nu niets van afweet dat hij draadloos verbonden is, z'n browser opent en gewoon begint te surfen en te downloaden?

ooo ja, ik heb thuis geen internet, maar ik kan opeens wel surfen met mijn laptop, hoe zou da toch kopen...:rofl:

Mr. M

Legacy Member
volgens die mens van de fccu moet je vanaf je merkt dat je perongeluk op een fout netwerk bent ingelogd er zo snel mogelijk afgaan

idd, kan me goed voorstellen dat je perongeluk op zo'n netwerken komt, zo is dat nu eenmaal, maar zolang je daar geen misbruik van maakt is daar in principe ook niks ergs aan he

als je wel internet hebt, kan dat idd gebeuren (al moet je er direct af wanneer je merkt dat je op het foute netwerk bent)
ook al ben je in fout als je er op surft, dus tja dan doe je iets strafbaar maar niet met opzet zeker

ben niet echt een rechtspecialist, ver van zelfs :p

het mag alleszins niet :) zo simpel is het

en @ Lord Benno

ik rij echt niet veel door het rood als niemand kijkt, dat gebeurt echt maar zeer zeer zelden ze
zelfs als ik om 4 uur snachts voor het rood sta en er is niemand te zien dan nog blijf ik wachten meestal (en dat meen ik ook)
(btw ni da het mij kan schelen dat iemand dat doet he, das hun eige keuze imo, als er niemand in gevaar wordt gebracht of niemand anders is, dus mss was het ni zo'n goed voorbeeld maja :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan