Archief - Vragen cpu temperatuur, moederbord prob? Graka juist?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Kga een andere voeding probere.
Ergens hoop ik dat dat het probleem is wnt da kan k makkelyk vervange, maar langs de andere kant zyn mss de andere onderdele dan ook mss defect gegaan door de voeding

Psy

Legacy Member
Sissend geluid kan idd wel voeding zijn waar iets mis mee is, kan ook normaal zijn, soms maken die capacitators een soort sis geluid als er current door vloeit.
Heb ik bv bij m'n videokaart als die under load staat

Via google kunt ge dat trouwens terug vinden onder "coil whine", staan op youtube ook wel videos op met het geluid opgenomen als ge wilt vergelijken

Ander onderdelen zullen trouwens nie rap beschadigt zijn tenzij de voeding echt extreem crap/cheap was, heb al een aantal voedingen gehad (deftige psu's dan wel a la corsair/cm/enermax enzo) die begonnen te rieken door nieuwe onderdelen (te hoge load veronderstel ik), en die dus stuk gingen, maar nooit waren de rest van de components beschadigt, in uw geval is het nog niet tot dat punt gekomen dus zal allemaal wel meevallen.
CPU is trouwens het onderdeel dat bijna niet kapot te krijgen is tbh, tenzij ge die echt overvoltage'd en dus volledig opbrand, of ge der uw voet fysiek eens opzet, die dingen zouden ne nuclear hollocaust overleven :p

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Ik had een antec truepower new series 750w

Ik bn een nieuwe xfx core edition 650w gekocht

Kga strax teste, hopelyk is de prob dn opgelost

fortuneke

Legacy Member
antec is een goei merk dus zou me verbazen ....

probeer het , als het dan nog niet lukt , denk ik dat het maar 2 dingen zullen zijn

mobo of cpu

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Ja weet ik, antec is een topmerk maar toch ga ik strax die xfx erop teste. Ik hoop echt dat daarmee de probleem word opgelost.

Heb nog steeds bf3 niet deftig kunne spele :P lol

EDIT:
kheb net snel alle kabels vn de antec voeding eruit gehaald en die xfx erin gedaan.

Ik heb opgemerkt dat de pc veeeel stiller is (zou de antec voeding de fans overvoeden en drm dat ze snllr draaiden? resultaat = meer geluid??)

Ik heb de pc meermaals opnieuw gestart en ik kryg geen rode leds meer, niiiiiice :D

Dus voorlopig kan ik eruit concludere dat de probleem de antec voeding was?? Overvoltage denk ik.

Hoewel ik nog ni 100% zeker ben, kheb die nog ni uitgebreid getest omdat ik plots wegmoest

Psy

Legacy Member
Fan sound hangt echt van voeding tot voeding af .. of ze nu sleeve bearing, ball bearing & dergelijke gebruiken, hoeveel rpm de voeding ingesteld staat om bij die & die temperatuur te draaien, is meer geluk dan wat anders met wat voor noise niveau ge terechtkomt als ge een voeding in huis haalt.

(m'n huidige GX750 van coolermaster is ook vrij luid, ook al zeiden reviews net dat ie vrij stil was)

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Ik had het niet over de fan van de psu maar over de 4 overige fans in de case. Ik heb de antec eruit gehaald en de xfx erin gedaan, pc opgestart en alles werkte perfect, uurtje bf3 beta gespeelt, nog steeds werkte alles goed, geen freezinge meer (zoals met die antec voeding)

MAAAAAR net toen ik wou gaan slape heb ik windows uitgeschakelt en pc opnieuw gestart om te teste of er een opstartprobleem was en/of er een rode cpu lichtje brand...

Ra ra ra. Die brand dus weer maar nu alleen als ik eve op de pc ben geweest en opnieuw start.

Kan het zyn dat ik de CMOS moet resetten by vervanging vn voeding ofz?

Pfff. Kheb gn zin om da nu te bekyke, kga morge eens zien

Psy

Legacy Member
die antec gaat die fans niet overvoeden of hoe ge het ook heet, zou toch in ieder geval een raar fenomeen zijn, als het echt stiller is zal het wel aan de fan van de voeding zelf gelegen hebben.

pstubru

Legacy Member
Kwil echt die pc door het raam zwiere momenteel
Ik ken dat gevoel. In je eerste bericht staat dat het rpm van je fans zodanig laag waren dat je een foutmelding kreeg. Ik snap dan ook niet goed dat je ineens last had van storend geluid van je fans :s Misschien kan je proberen je mobo in RMA te sturen want het lijkt erop dat die Bios flashpoging mislukt is :(

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Ja maat ik had het over de fan van de scythe mugen cpu cooler en das de minste vn mn probleme momenteel lol :P

De storende geluid was van de overige case fans, da bedoelde ik

Het kan idd zyn door de bios flash.

Ik heb de mobo en cpu binnegebracht in alternate.
Ze hebbe gezgt da ze die maandag of dinsdag beide gaan teste.

Iemand die weet hoelang zoiets duurt by alternate??

Psy

Legacy Member
Kan evengoed gewoon een slecht mobo zijn, heb hier ook een omruil moeten doen toen ik m'n Sabertooth een week of twee geleden gekocht had.

Enigste dat ik nog zou voorgesteld hebben was die cpu eens opnieuw plaatsen, cmos reset doen & ook die MemOK! knop eens een 3 tal seconden inhouden.
Had deze ochtend nog een threadje gevonden waar die memok iemand z'n probleem met cpuled opgelost had maar dat was dan wel dat z'n mobo helemaal niet boote vanaf het begin (en cpu led bleef branden) en na memok was het opgelost.

Geen persoonlijke ervaring met alternate maar meeste winkels duurt zoiets een dag of 3 voor ge nieuws hebt (al zult ge misschien zelf wel eens moeten bellen).
K'hoop in ieder geval dat alles snel opgelost raakt, was me hier ook aan't stressen toen ik miserie had met m'n nieuwe setup dus k'weet dat het fucking irritant is.

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Heb mss 4 keer cpu opnieuw eruit en terug in gedaan, ram, hdd, graka, mobi, voeding, mem ok knop, cmos reset, ...

Nix hielp dus tis ofwel cpu of mobo probleem e

azertyalex

Legacy Member
Ik heb exact zelfde setup. In een van uw vorige Posts zie ik dat uw CPU aan 4,3Ghz draait, terwijl je zegt dat je zélf nog niet hebt overgeklocked. Dat klopt, asus heeft een speciale setting die dat voor jou doet. Enige nadeel (bij mij toch) was dat de CPU-voltage op 1.42 stond. Ik weet nu niet of dat veel is of of dat ermee te maken zou hebben maar De meeste raden mij aan om niet boven de 1.37 v-core te gaan.

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Jow alex maat

Ik heb een tutorial gevolgd om te overclocken tot 4ghz, gwn om eens te zien of da makkelyk is... Maar aangezien ik een blauwe scherm kreeg heb ik de bios gereset (terug nr standaard instellinge) en niet meer overclockt

Kheb ook wel 1x geprobeerd die automatische overclock switch op de mobo uitgetest en toen ging da op 4,3 ghz jah

Ma meer heb ik ni gedaan ze omdak probleme kreeg met die pc zoals k hierbove heb beschreve

Vandaag mobo en cpu ingeleverd in alternate, hoewel ik geen probleme zag kwa geboge pinnekes op mobo of cpu (ook die meneer vn klanteservice merkte geen gebreke eraan)

Tkan dus zyn door een slechte bios flash mss

azertyalex

Legacy Member
Sgt.Makaveli zei:
Jow alex maat

Ik heb een tutorial gevolgd om te overclocken tot 4ghz, gwn om eens te zien of da makkelyk is... Maar aangezien ik een blauwe scherm kreeg heb ik de bios gereset (terug nr standaard instellinge) en niet meer overclockt

Kheb ook wel 1x geprobeerd die automatische overclock switch op de mobo uitgetest en toen ging da op 4,3 ghz jah

Ma meer heb ik ni gedaan ze omdak probleme kreeg met die pc zoals k hierbove heb beschreve

Vandaag mobo en cpu ingeleverd in alternate, hoewel ik geen probleme zag kwa geboge pinnekes op mobo of cpu (ook die meneer vn klanteservice merkte geen gebreke eraan)

Tkan dus zyn door een slechte bios flash mss

ok, maar zou het niet kunne zijn dat de overklocktuner van "asus zelf" miss te hoge cpu-voltages en voor een te lange tijd heeft gegeven, en dat daarom uw cpu of miss zelf mobo niet goed meer werkt?

Sgt.Makaveli

Legacy Member
Ik denk van niet man, die cpu en mobo zyn speciaal daarvoor gemaakt dus enkele ure onder te hoge voltages gaat da toch ni kapot make volgens my.

Myn vermoede gaat nu naar een slechte bios flash, aangezien er zowel op de cpu als mobo socket geen geboge pinnekes ware, alles leek perfect

In begin toen ik alles gemonteerd had, merkte ik op dat by het opstarten de pc 2x poste vooraleer die nr windows ging. Ik googlede en kwam by een asus forum terecht waar de admin aanrade om de bios te update, dus heb ik de laatste nieuwe bios update gedownload maar ik heb de flash via een asusprogramma in windows uitgevoerd, terwyl de meeste mense aanrade om da in de bios zelf te doen. Mss was dit de reden vn al die probleme? Hoewel ik achteraf via bios nogmaals heb geflasht. Is het zo dat eenmaal je een slechte flash hebt uitgevoerd, de mobo nr de haaie is??

Maja we zulle wel zien wat ze gn zgge ginder by alternate
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan