Archief - vrag abit nf7-s revision 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Witte

Legacy Member
Ik heb dit in de datasheet van de Atlon XP model 8 gevonden:
http://home.scarlet.be/~gebrvd00/ratings.html
Er staat dat je Vcore maximum 0,5V hoger mag liggen dan normaal, anders kan je schade oplopen. Met die 3V ga je dus ietjes over het maximum voltage.
Mss dat het wel nog mogelijk is hoor, chips kunnen meestal wel iets of wat overvoltage verdragen, maar 3V is toch wel extreem

kutteke

Legacy Member
wittekakker zei:
Ik heb dit in de datasheet van de Atlon XP model 8 gevonden:
http://home.scarlet.be/~gebrvd00/ratings.html
Er staat dat je Vcore maximum 0,5V hoger mag liggen dan normaal, anders kan je schade oplopen. Met die 3V ga je dus ietjes over het maximum voltage.
Mss dat het wel nog mogelijk is hoor, chips kunnen meestal wel iets of wat overvoltage verdragen, maar 3V is toch wel extreem
maar ge zegget zelf volges u gaat de chiop van warmte kapot en ni van spanning, nu spreekt ge uzelf tegen :)

Witte

Legacy Member
maar zolang je binnen de Vmax en de temperatuur binnen de perken blijft zie ik echt geen bedreiging

Wat ik denk is dat voltage geen knijt uitmaakt zolang je de maximum voltage uit de datasheet niet te bovengaat

Ik zeg slecht 2 keer dat spanning in orde is ALS!!!!!!!!! ge binnen Vmax blijft.

kutteke

Legacy Member
agree with that, maar 2vcore voor dagelijks is toch lichtjes teveel, het mag, maar je neemt er imo toch een risico mee, kan evengoed zijn dat je dat met andere cpu van jouw soort doet en al sterft na een week

Witte

Legacy Member
Slijtage :eek:
Een transistor is volledig electrisch, en geen mechanische shakelaar ofzo é.
Over echt slijtage is hier dus geen sprake.

System Spider

Legacy Member
met die 3V overdrijft ge en ziet ge het effect direct -> dat het nie goe is.
met 2V overdrijfde nie zo, en gaade het effect ook zo rap nie zien.

in uwen cpu liggen imens kleine baantjes. En die zijn gemaakt met weinig speelruimte waardoor ge best nie teveel spanning op steekt. K'heb trouwens al veel gelezen van mensen die om 2V effe draaien, en daarna niet maar op stockvolt kunnen werken omdat hun banen in de cpu "uitgerokken" zijn.

Just my 2 cents....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan