Archief - vrag abit nf7-s revision 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr.Fatal

Legacy Member
dus tot hoeveel mag je je vcore zetten ? die staat nu op 1.9 en draait op 10x220. en bij 225 valt hij uit dus wss moet k vcore verhogen maar is dat nog gezond voor mij pc dan ?

greetz

nazaar

Legacy Member
zoland uw temps niet te hoog worden, kunt ge uwe vcore zo hoog zetten als ge wilt

Witte

Legacy Member
Mss toch niet Vcore_max van de processor overschreiden, processor kunnen niet alles verdragen :)
Maar naar mijn weten is er geenenkel moederbord in staat om zo hoog te gaan met z'n voltage regelingen.

Cranox

Legacy Member
nazaar zei:
zoland uw temps niet te hoog worden, kunt ge uwe vcore zo hoog zetten als ge wilt
Yeah right ...
Als ik u mag geloven kan ik 3v op mijn cpu zetten dit gekoeld door LN , cpu zal niet warm worden hoor maar hij zal het niet overleven.

Voor 24/7 is die 1.9v eigenlijk al teveel ( niet om effe tebenchen )

System Spider

Legacy Member
Cranox zei:
Yeah right ...
Als ik u mag geloven kan ik 3v op mijn cpu zetten dit gekoeld door LN , cpu zal niet warm worden hoor maar hij zal het niet overleven.

Voor 24/7 is die 1.9v eigenlijk al teveel ( niet om effe tebenchen )

eindelijk eens een duidelijk antwoord,

kunt gij mij ook zeggen hoe hoog mijn vcore mag gaan aan welke temp?

vb mobile 2400+ @ 2400mhz @ 1.825V stressed nie boven de 50°
is dit te doen, of is dit al teveel voor alledaags gebruik?
(hij doet 2310mhz @ 1.7V nie boven de 40°)

Witte

Legacy Member
Voor 24/7 is die 1.9v eigenlijk al teveel ( niet om effe tebenchen )
*zucht
Ik denk dat ik de afgelopen week al drie keer hetzelfde moeten zeggen heb.
En dat is dus dat mijn 1700+ al zeker een jaar z'n werk doet op 2V, en dat op airkoeling. Een feit!

EDIT: die mag gerust wel boven de 50° gaan. Halfweg de 60° krijg ik toch wel stabiliteitsproblemen omdat em dan te warm wordt. Probeer dus wel onder de 60° te blijven met je A XP, alhoewel dat die instabiliteit bij mobiles mss zelf nog lager kan liggen.

Cranox

Legacy Member
wittekakker zei:
*zucht
Ik denk dat ik de afgelopen week al drie keer hetzelfde moeten zeggen heb.
En dat is dus dat mijn 1700+ al zeker een jaar z'n werk doet op 2V, en dat op airkoeling. Een feit!
Als 3 man u al zegt dat 2v voor 24/7 teveel is ...
Nuja tis uwe cpu hee , als gij vind dat 2v voor U te doen is dan is da goed hee maar IK ga dat niet aanraden voor iemand anders.
Ook is het te zien welke xp1700+ je hebt omdat het standaardvoltage verschillend is :

AXDA1700DUT3C = 1.60V ( Thoroughbred )
AXDA1700DLT3C = 1.50V ( Thoroughbred )
AX1700DMT3C = 1.75 ( Palomino )

@System Spider 1.825V is te doen , maar opgelet een 2400+ mobile heeft een standaardvoltage van 1.45v , doch de max coretemp is 100°

Massman

Legacy Member
wa zijn de beste oc'ers van die 3?
ik heb ier nen dltc3 liggen ...

Witte

Legacy Member
En geef me dan eens echt een duidelijk bewijs waarom dat 2V te veel is. Ik wil me er gerust bij neerleggen als me duidelijk wordt bewezen dat het echt te veel is.
Als de ruimte er is, waarom nie. Vroeger gebreurde het wel vaker dat CPU's op meer dan 2V werkten. Oké, dat is nu mss geen referentie, maar zolang je binnen de Vmax en de temperatuur binnen de perken blijft zie ik echt geen bedreiging.

Witte

Legacy Member
Degene met het minste voltage, degene die jij hebt dus, alhoewel dat da niet altijd een garantie is natuurlijk.

Cranox

Legacy Member
Massman zei:
wa zijn de beste oc'ers van die 3?
ik heb ier nen dltc3 liggen ...
Is de beste ;)

@ wittekakker , ik ga het net niet afschuimen naar bewijs hoor ;)
Ik geef toe dat ook ik mijn oude cpu's al eens op 2.1v zette om te benchen maar dat was het dan ook.

Massman

Legacy Member
Cranox zei:
Is de beste ;)

@ wittekakker , ik ga het net niet afschuimen naar bewijs hoor ;)
Ik geef toe dat ook ik mijn oude cpu's al eens op 2.1v zette om te benchen maar dat was het dan ook.

vanals ik es een goewd oc mobo op de kop kan tikken kank eens testen :)

187(V)URD@

Legacy Member
2V is niet alleen slecht voor u Proc maar ook eens zo slecht voor u mobo.
Dacht dat elke 10°C stijging de leeftijdsduur naar beneden ging met factor delen door 2.

Witte

Legacy Member
Zet uw processor eens op 1GHz en 2V, zal dan die 2V nog altijd even slecht zijn???
Vroeger draaide er zelfs processor op meer dan 2V. Het hangt echt af van processor tot processor.

187(V)URD@

Legacy Member
wittekakker zei:
Zet uw processor eens op 1GHz en 2V, zal dan die 2V nog altijd even slecht zijn???
Vroeger draaide er zelfs processor op meer dan 2V. Het hangt echt af van processor tot processor.

bullshit , 2V blijft 2V en is slecht voor dagelijks gebruik !

Die zijn gemaakt om op een bepaalde spanning te werken en daar zijn die moederborden ook op gebaseerd en er onstaat dan meer warmte en de kans stijgt dat de elektronen uit hun verband worden gerukt.

De warmte die geproduceerd wordt bij een proc op 1GHZ of op 2GHZ zal heel dicht bij elkaar liggen als ze beide op zelfde voltage ziiten.

Cranox

Legacy Member
wittekakker zei:
Zet uw processor eens op 1GHz en 2V, zal dan die 2V nog altijd even slecht zijn???
Vroeger draaide er zelfs processor op meer dan 2V. Het hangt echt af van processor tot processor.
Tuurlijk deden die vroeger meer dan 2v , ier ligt nen amd k6 500 mhz die op 2.2v standaard draait.
Ge moet geen appelen met peren vergelijken hee.

2v blijft 2v op 1ghz of op 2 ghz hoor.

Witte

Legacy Member
Heb het even getest, en 7° verschil hier. Tis maar wat je weinig noemt. Natuurlijk, hoe hoger het verschil in vermogen, hoe meer temperatuursverschil, dat lijkt me logisch.

En wat is dan juist het probleem dat die electronen uit hun verband rukt?
De warmte OF de spanning? Want je haalt de twee zaken door elkaar. Je zegt dat de warmte de electronen uit hun verband rukken, en het voltage dan, wat doet die dan zo verkeerd aan de electronen (buiten het feit dat hoger voltage meer vermogen dissipeerd). Kan je mij mss ook eens duidelijk uitleggen wat die 'electronen uit hun verband rukken' is, mss dat ik er dan een beter zicht op krijg wat je bedoeld.

Wat ik denk is dat voltage geen knijt uitmaakt zolang je de maximum voltage uit de datasheet niet te bovengaat. Maar je moet de temperatuur wel op pijl houden omdat de transistors anders slechter schakelen ten gevolge van te sterk veranderde "1" en "0" niveau's. Betere warmteafvoer kan deze veranderingen binnen de perken houden, en je overclock is dus stabiel m.a.w.



Oja, en dan ook nog, waarom op air dan geen 1.9, en op waterkoeling dan wel weer, dat is toch totaal nonsens. Je maakt zelf duidelijk een verschil in temperatuur (koeling) en niet in spanning.

EDIT @ Cranox, lees ook de zin die erachter staat :p

Witte

Legacy Member
... enige respons? Mss een thread aanmaken om hier over te discusiëren want de huidige titel laat niets vermoeden over de inhoud. Kzou die electromegratie gerust willeen geloven, maar heb er nog nooit een deftige uitleg over gehoord.

kutteke

Legacy Member
koop ne prommy en zet daar ne cpu op onder 3vcore ge zult het rap weten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan