Archief - Vraag over gekraak geluid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mettes

Legacy Member
Okay ik heb dus een soort gekraak dat uit mijn boxen komt , als ik mp3's speel in windows media player en in winamp ... Het is niet zo'n erg gekraak maar ge hoort het toch een beetje , en sommige liedjes spelen ook een beetje trager dan normaal ...

Ik weet niet waaraan het ligt en ik heb het pas recent gekregen (kan het ook antivirus zijn ofzo,kzou het niet weten)

kan er iemand mij hier is advies geven

Ik heb zelf cambridge soundworks 4 point surround sound en een soundcard creative player live 1024


Thx

Exit

Legacy Member
zet volume wa stiller, hoort ge het nog evenluid? anders is het storingsgeluid, zit er een cdrom in die draait (kan gebeuren da ge die ook hoort)

Wover

Legacy Member
idd, maar dan zoude da altij horen en ni alleen tijdens het afspelen van mp3's.

Exit

Legacy Member
als het alleeen is als ie mp3's speelt OF als er dan ook cd/dvd insteekt ...

Desertfish_88

Legacy Member
das gewoon de kwaliteit van die mp3's imo... ofwel is je pc te traag om mp3's te decoden (wat niet het geval is denk ik)

misschien staat er ergens een 'play speed' setting verkeerd... als je je liedjes op 0.9 keer de snelheid laat afspelen, skipt hij frames, en dat kan het gekraak veroorzaken.

Check ook eens of je line-in en microphone op mute staan... soms geeft het lezen van de harde schijf (wat bij mp3's het geval is) daar storing.

mettes

Legacy Member
nee ik denk niet dat het de kwaliteit is , want vroeger speelde deze pc ze altijd goed af ...

T is inderdaad zo dat veel liedjes trager worden afgespeeld( alsof dat CPU heel hard bezig is , en dat dan u liedjes trager draaien ) , maar dat gebeurt ook als ik gewoon alleen windows media player 10 laat spelen...

En waar zou ik dan die settings van 0.9 -> 1.0 afspeelspeed kunnen veranderen ?

en bij windows media player staat play speed al op normal

maar vele liedjes worden inderdaad veel trager afgespeeld

vinteg

Legacy Member
drivers van geluidskaart, khad da ook voor, da stond op plus 1 speed klonk wel eigenaardig :D

mettes

Legacy Member
CPU usage is ongeveer 10 % , en wat moet ik dan met die drivers doen om dat te verhelpen

mettes

Legacy Member
Weet er hier niemand een oplossing ..

Het is raar , want t is ook vaak dat het zich zelf oplost na een tijd

Ik zet mijn pc meestal aan , dan wil ik muziek luistere ( dan worden de liedjes vaak trager afgespeeld en het geluid kraakt dan ook vaak ) , maar als mijn pc dan s avonds weer muziek wil beluisteren op mijn pc speelt hij die liedjes niet meer traag af

Dat is toch wel heel raar

wajo

Legacy Member
bij mij spelen mijn liedjes op windows media player ook met een storing soms, met real player heb ik geen problemen, probeer dat eens te downloaden ofzo wieweet ;)

Wolf2000me

Legacy Member
Post uw systeem bitte...

Geen systeem=natte vinger oplossingen. En hier is zo een. Mute al uw input op uw geluidskaart. Line-in/Micro-in/... Kijk of er veel kabels zijn die over elkaar lopen,... Installeer de nieuwste chipset drivers. Misschien slechte mp3 decoding software.

mettes

Legacy Member
maar het is toch heel raar , dat die liedjes niet meer kraken als mijn pc een paar uur aanstaat , hij doet dat dus alleen als hij nog maar net opgestart is ...

3 uur daarna ofzo speelt hij alles goed af

dan moet het toch een specifiek probleem zijn , niet ?

Wolf2000me

Legacy Member
Dat klopt mettes, daarom vroeg ik dus om je systeem te posten. Als we zelfs niet weten wat voor geluidskaart en chipset je hebt hoe kunnen we je dan mogelijk helpen als je probleem, zoals je zelf zegt, hardware/software matig is?

mettes

Legacy Member
Mijn systeem is dus :

Soundcard : Creative sound blaster live! player 1024
Luidsprekers : Cambridge soundworks fourpointsurround (FPS 1000)
Processor : Pentium 4 2.40 Ghz
Memory : 512 Mb ram
grafische kaart : Sapphire radeon 9800 Pro 128 mb
2 harde schijven : primary 56 GB atapi ide (ST360015A) , secondary 40 gb maxtor ( waar mijn muziek op staat ) (maxtor 6E040LO )
Moederbord : van intel maar ik weet niet hetwelke ( t is een dell dimension 4550 )

mettes

Legacy Member
ahja en als ik een gewone CD afspeel op mijn pc kraakt hij dus ook.. t is dus niet alleen met mp3's

Unnamed

Legacy Member
Speel eens een spel, en zie of het daar ook kraakt.

Anders, als je speciale software hebt voor je geluidkaart, bekijk daar de opties, en stel alles in op default. Zet de equalizer af, en andere special effects voor surround sound of bass boost etc..: ook af.

Als je eventueel andere boxen hebt, probeer het daarmee. En als je een onboard geluidskaart hebt, probeer dat eens een keer.

Het belangerijkste is dat je experimenteert tot je weet wat het probleem is. Daarna kan je pas een oplossing vinden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan