flov007
Legacy Member
die draait op 2.0ghz. voor zover ik weet bestaat daar alleen ne newcastle van, dus ne 3000+ 1.8ghz bestaat niGamedude zei:AMD 64 3000+ 1.8ghz

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
die draait op 2.0ghz. voor zover ik weet bestaat daar alleen ne newcastle van, dus ne 3000+ 1.8ghz bestaat niGamedude zei:AMD 64 3000+ 1.8ghz

flov007 zei:die draait op 2.0ghz. voor zover ik weet bestaat daar alleen ne newcastle van, dus ne 3000+ 1.8ghz bestaat ni![]()
Hoe komt het dat de winchester 0.2 ghz trager is feitelijk? Die is standaard toch kleiner, neemt minder stroomsterke & is beter oc'baar...Ephram zei:3000+ newcastle = 2ghz
3000+ winchester = 1.8ghz
krisse zei:Waarom hoor ik hier dat de oc niet hoger kan omdat de ram niet meewil?
Bij goede nforce3 borden ( zoals Epox 9NDA3+ ) kunt ge uw ram snelhied toch perfect locken?
Dus dan is de ram in mijn ogen toch geen beperkende factor?
of ben ik mis?
scorpion007 zei:ik zit ier me 3500+ newcastle , die gaat zonder probleme zonder vcore verhoging naar 11*223 , dan zit ik vast me men ram (klote corsair valueselect). Dus ik peis wel da die op 2.6-2.7 geraakt me deftig ram ...
Weet er btw iemand of nen xp120 op den MSI past ?
Davion zei:PCI en AGP speeds kunde locken, RAM kunde alleen met divider werken maar dat gaat tenkoste van de performance
Davion zei:PCI en AGP speeds kunde locken, RAM kunde alleen met divider werken maar dat gaat tenkoste van de performance
scorpion007 zei:ik zit ier me 3500+ newcastle , die gaat zonder probleme zonder vcore verhoging naar 11*223 , dan zit ik vast me men ram (klote corsair valueselect). Dus ik peis wel da die op 2.6-2.7 geraakt me deftig ram ...
Weet er btw iemand of nen xp120 op den MSI past ?
apa zei:Heb je een idee hoeveel performance je daarmee verliest?
Met het RAM die ik heb en de CPU die ik verwacht, zal ik meer dan waarschijnlijk asynchroon moeten draaien wil ik het meeste uit de CPU kunnen halen. Mijn RAM haalt waarschijnlijk niet veel meer dan 225 MHz stabiel en de CPU heeft een MP van slechts 9x...
9 x 225 MHz is slechts 2025 MHz en dat vind ik wat weinig voor een Winchester; die zou op zijn minst 2,5 GHz moeten halen (voor mij althans)... Daarvoor zou de HT-link op 278 MHz moeten draaien en zou het geheugen met een divider van 5/4 moeten draaien. Heeft iemand hier reeds een review over gevonden?
apa zei:Heb je een idee hoeveel performance je daarmee verliest?
Davion zei:SuperPi RAM 1:1: 43s
SuperPi RAM 3:2: 47s
corvette zei:1T command @ 270HTT : 4200MB/s
2T command @ 270HTT : 3800MB/s
apa zei:Da's een van de memory-timings, niet? Deze die bij de AthlonXP bekend stond als "CPC on" voor 1T en "CPC off" voor 2T... De 2T laat je dan toe verder te oc'en (dat is althans wel de bedoeling), maar verlaagt de performance wel significant.
apa zei:Ik vond dit voor mij wel belangrijk en daarom heb ik zelf wat opgezocht hierover.
In een Athlon64 draait het geheugen altijd asynchroon. De kloksnelheid van het geheugen wordt bepaald door de snelheid van de CPU zelf te delen door een divider.
Zoals je in de specs van de ASUS A8N-SLI o.m. kan zien ondersteunt die DDR400, DDR333 en DDR266 geheugen. Nu weet iedereen ondertussen wel dat de memory-controller in de CPU gebakken is, dus is het eigenlijk de CPU die deze geheugentypes ondersteunt.
Stel je hebt een Athlon64 3000+ op Socket 939: die draait aan een kloksnelheid van 1,8 GHz. Om DDR400 snelheid te halen, wordt deze kloksnelheid gedeeld door 9; voor DDR333 wordt die gedeeld door 11 en voor DDR266 wordt die gedeeld door 13,5.
Stel in mijn geval nu dat ik 2,5 GHz wil halen met die Winchester en mijn geheugensnelheid moet beneden de 225 MHz blijven. Dan stel ik de HT-klok op 278 MHz en stel ik het geheugen in op 166 MHz (divider 11). Op die manier wordt de kloksnelheid van mijn RAM: 2500 / 11 = 227 MHz (da's ietske meer dan wat ik zou willen, maar misschien krijg ik dat nog stabiel).
Conclusie: je verliest geen performance door het asynchroon draaien aangezien de Athlon64 altijd asynchroon draait... Je verliest echter wel een beetje geheugenbandbreedte (allicht aangezien je geheugen langzamer draait).
Is dat niet eerder de divider voor je AGP/PCI wat jij bedoelt?
