Archief - Vraag over de AMD64 3500+

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AsEeL

Legacy Member
Wel sinds de release van de 2500+ ben ik er heilig van overtuigd dat overklokken geen ernstige gevolgen heeft in de negatieve zin maar enkel maar ten goede komt van alles :p

Nu weet iedereen wel dat de 2500+ barton standaard zonder enige aanpassing van Vcore of veranderen van Heatsink op 11 * 200 loopt. (3200+)
Dat is denkek de stabielste oc da ge kunt krijgen als noob occer :)

Nu vroeg ik mij af heeft de AMD3500+ ook zo een standaard stabiele oc?
Zoals vb AMD64 4000+ halen zonder enig probleem?
Bedankt!

xyus89

Legacy Member
het hangt van de core af en welke socket ge bedoelt.
met de S754 newcaslte zult ge niet rap 3 gigahertz halen.

Maar op S939 is dit wel goed mogelijk om 3 gigahertz te halen met waterkoeling.

mvg, Xyus

Davion

Legacy Member
echt een 'standaard' zoals die ge daar aanhaalt hebde (nog) niet bij de A64 3500+, wel is het zo dat 2.6Ghz (zeer) goed te halen valt :)

troid

Legacy Member
Davion zei:
echt een 'standaard' zoals die ge daar aanhaalt hebde (nog) niet bij de A64 3500+, wel is het zo dat 2.6Ghz (zeer) goed te halen valt :)
idd hier loopt hij nu op 2.63 Ghz, maar ik kan niet meer hoger door men ram

-Vipr-

Legacy Member
ik heb hier 10.5 * 230 draaien :) kwil da nog wa hoger krijgen
weet er iemand goede timings voor Corsair Twinx 1024 LL XMS?

grtz :)

edit: nu staan ze op 2-3-3-5 1T

Fr@gsta

Legacy Member
xyus89 zei:
het hangt van de core af en welke socket ge bedoelt.
met de S754 newcaslte zult ge niet rap 3 gigahertz halen.

Maar op S939 is dit wel goed mogelijk om 3 gigahertz te halen met waterkoeling.

mvg, Xyus

Ja besjoer man! 3Gig halen op watercooling is echt veel ze, das meer iets voor FX-53 of FX-55.

Ik neem aan dat je watercooling gaat gebruiken AsEel? Dan zal je met een Winchester 3500+ ''makkelijk'' 2.6Ghz - 2.7Ghz halen. Alle factoren moeten meezitten maar het NF3 platform heeft voor alles wel een divider ;)
Zoals ik het tot nu toe heb willen zien geraken de meeste 3500+ Newcastle op 2.5Ghz boxed cooler. Dus altijd rekening houden met een goeie wc setup perst ge wat meer uit die core.

Als ge van plan zijt om op s939 over te schakelen kunt ge ook aan de 3000+ en 3200+ Winchesters denken. Meeste bang for the buck :niceone:

AsEeL

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Ja besjoer man! 3Gig halen op watercooling is echt veel ze, das meer iets voor FX-53 of FX-55.

Ik neem aan dat je watercooling gaat gebruiken AsEel? Dan zal je met een Winchester 3500+ ''makkelijk'' 2.6Ghz - 2.7Ghz halen. Alle factoren moeten meezitten maar het NF3 platform heeft voor alles wel een divider ;)
Zoals ik het tot nu toe heb willen zien geraken de meeste 3500+ Newcastle op 2.5Ghz boxed cooler. Dus altijd rekening houden met een goeie wc setup perst ge wat meer uit die core.

Als ge van plan zijt om op s939 over te schakelen kunt ge ook aan de 3000+ en 3200+ Winchesters denken. Meeste bang for the buck :niceone:

Wel ik plan pas in augustus te gaan updaten wat nog een HELE poos is in pc termen, maar als je kijkt hoelang een 2500+ al mee gaat en hoe populair die is en wat voor prestaties dat die nog weet neer te zetten overklokt dan hoop ik dat tegen augustus een 3500+ nog steeds een beste keus is in combinatie met een wc als het op prestatie / money aankomt :)
Dan kan ik wa meer sparen voor andere onderdelen

Fr@gsta

Legacy Member
och, maar dan is de Venice core al uit van AMD.
De zogehete EO-revisie met SSE3 support.
Winchesters zullen door deze op termijn worden vervangen.

Er gaat tegen Augustus nog vanalles gebeuren, tegewoordig gaat alles zo rap.
Te rap, nForce3 Ultra 250GB is nog geen 6maand ingeburgerd of ze staan er met nForce4.

slijpschijf

Legacy Member
AsEeL zei:
Nu weet iedereen wel dat de 2500+ barton standaard zonder enige aanpassing van Vcore of veranderen van Heatsink op 11 * 200 loopt. (3200+)
Dat is denkek de stabielste oc da ge kunt krijgen als noob occer :)

Ik weet dat nie ze, ge moogt anders de mijne eens komen oc'en. Om 3200+ te halen moet je der al 1.8 volt doorjage, en dat ga niet met boxed. :)

Ge moet sjans hebben :)

AsEeL

Legacy Member
Pfff tzal weer aartsmoeilijk worden te beslissen.
Toch nu er niet zoveel inmens verschil qua presatie zit op een AMD2800+ en een AMD >
Vroeger was de stap van een P3 667 Mhz met sdrammekes en 20gb met een rete graka IMMENS als ge een P4 2.5 Gig nam op Rimms en 80GB hd en Ti 4200

Da was echt een verschil tussen dag en nacht... Maar laatste tijd ist toch veel minder :)

AsEeL

Legacy Member
slijpschijf zei:
Ik weet dat nie ze, ge moogt anders de mijne eens komen oc'en. Om 3200+ te halen moet je der al 1.8 volt doorjage, en dat ga niet met boxed. :)

Ge moet sjans hebben :)


Heb al 3 procs (2500+) op 3200 laten lopen en zelfs 3400 zonder probs :unsure:

Patman

Legacy Member
ik moest om men 2500+ @ 3200+ te laten kopen toch 0.1 vcore bijgeve ze


maar liep dan wel extreem stabiel :)

Gamedude

Legacy Member
kben wa noob op oc gebied... ik heb me net ne AMD 64 3000+ 90nm gekocht en ga me binnen een week ne XP-120 kopen en wellicht ne 120mm enermax fan... aircooling dus maar vrij degelijke setup :cool:

hoe zit het met het aantal ghz? is het volgende waar?

AMD 64 3000+ 1.8ghz
AMD 64 3200+ 2.0ghz
AMD 64 3500+ 2.2ghz
AMD 64 3800+ 2.4ghz ???
AMD 64 4000+ 2.6ghz ???
AMD 64 FX35 ??????????
AMD 64 FX55 2.8ghz????

troid

Legacy Member
Gamedude zei:
kben wa noob op oc gebied... ik heb me net ne AMD 64 3000+ 90nm gekocht en ga me binnen een week ne XP-120 kopen en wellicht ne 120mm enermax fan... aircooling dus maar vrij degelijke setup :cool:

hoe zit het met het aantal ghz? is het volgende waar?

AMD 64 3000+ 1.8ghz
AMD 64 3200+ 2.0ghz
AMD 64 3500+ 2.2ghz
AMD 64 3800+ 2.4ghz ???
AMD 64 4000+ 2.6ghz ???
AMD 64 FX35 ??????????
AMD 64 FX55 2.8ghz????

4000+ 2,4 GHZ
FX-55 2.6 GHZ
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan