Archief - Voeding te licht?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kwertie

Legacy Member
Kheb dus voor de moment 'slechts' 3 schijven en 2 dvd-rw's zitten, samen met een oc'ed mobileke en dieje 6800ultra,

nu ik wilde die externe schijf uit da bakske doen en in mijn systeem steken.. zodat ik dus 4 schijven en 2 dvd-rw's heb, met raid controller uiteraard, maar als ik nog maar 30 à 40 seconden in windows zit, loopt em gewoon muurvast (GEEN reboot)

Normaal zou je mssn zeggen da de voeding te zwak zou zijn (Antec 380Watt), maar dan zou je toch een reboot hebben?
Wanneer ik m'n cpu op 2ghz zet, daalt temp naar 28° en zit ik nog steeds met hetzelfde probleem met de 4 schijven,

:wtf: wat zou het dan zijn moest het de voeding niet zijn, of toch? :wtf:

=> Als ik 3 schijven + 2 dvd-rw's doe, is em 100% stabiel
=> Als ik ENKEL 4 schijven zet, loopt em dus ook al vast, na 30 seconden in windows (als ik in die tijd kijk bij deze computer, staan alle schijven ertussen, worden dus goed gedetecteerd)

thx alvast :)

Cranox

Legacy Member
Je krijgt niet altijd een reboot hee , je voltage lijnen zakken gewoon en daarom slaat je pc vast.

Kwertie

Legacy Member
Cranox zei:
Je krijgt niet altijd een reboot hee , je voltage lijnen zakken gewoon en daarom slaat je pc vast.
nu je het zegt, als ik da bekijk met CPUz, en ik zet voltage op 1.825V op 2.5 ghz, dan verschilt die van 1.78 naar 1.82Volt (daartussen)

en is daar iets tegen te doen? Komt dus gewoon neer op een nieuwe voeding kopen..? (480W van Thermaltake ofzo)

de fitnessbonk

Legacy Member
Klein vraagje, moeite niet om nieuwe thread te starten.

Verbruikt een x800pro kaart meer van uw voeding dan een 9800 kaart? Zoja, meer of minder dan een FX kaart?

Davion

Legacy Member
voeding kan het volgens mij niet zijn ze, op CPU zit nog meer dan goed voltage (kleine verandering is er altijd)....

denk eerder da er op een andere plaats een probleem is....

Kwertie

Legacy Member
Davion zei:
voeding kan het volgens mij niet zijn ze, op CPU zit nog meer dan goed voltage (kleine verandering is er altijd)....

denk eerder da er op een andere plaats een probleem is....
de vraag is waar he :D
anyway, vandaag gene tijd meer (moet seffes werken)

morgen es alle casefans/neon/5.6" tft'ke afkoppelen enzo, ma voor dat ik die 4de schijf erbij stak heb ik daar nooit problemen van ondervonden, mssn ook eens wisselen van IDE slot ..? (of hoe je het ook noemt)

Om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat de hoofdoorzaak bij de voeding ligt, aangezien de 2 dvd-rw's aan of afkoppelen geen verschil veroorzaakt, ook tijdens het stressen van mijn pc (dvd schrijven tijdens het gamen bv.) loopt het systeem niet vast

Kwertie

Legacy Member
na een endeke zoeken oplossing gevonden :p
ligt weer ergens totaal anders... raid-kaartje werkte nie goe, drivers van i-net gehaald, nu perfect werkend (thread was al eindje weg, maar 'k vermeld het jullie toch maar, zo zie je maar dat een Antec 380Watt echt wel makkelijk veel kan draaien ;) :D)

nooit last van reboots of instabiliteit ofzo... :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan