Archief - videokaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jarne_

Legacy Member
En kun je elk soort videokaart op elke laptop aansluiten?
Mvg,
Jarne

FragDAnvers

Legacy Member
neen,
met jouw laptop zal je geen upgrade kunnen doen.
Dus wil je echt PES11 spelen, nieuwe laptop/pc

jarne_

Legacy Member
Nochtans denk ik dat mn laptop aan alle systeemvereisten voldoet, behalve die videokaart...
Mvg,
Jarne

mdgf

Legacy Member
Laat dat nu net het belangrijkste onderdeel zijn ;).

Je kunt altijd eens proberen, mss heeft dat spel wel een soort van ultra low settings voor antieke pc's, maar deftig zal het nooit zijn.

[Az3r]

Legacy Member
en een externe videokaart, zou dat geen oplossing kunnen zijn?

jarne_

Legacy Member
ja, daar zat ik eigenlijk ook aan te denken.
Misschien dat dat wel een oplossing zou kunnen zijn?
Mvg,
Jarne

Rage

Legacy Member
[Az3r];14973885 zei:
en een externe videokaart, zou dat geen oplossing kunnen zijn?

Er bestaan externe videokaarten die ge via USB kunt aansluiten. Maar dat is puur voor office gebruik.

Externe videokaarten van ATI of NVIDIA die bedoelt zijn om te gamen bestaan niet. Een USB-poort is niet snel genoeg voor zo een toepassingen. Mss in de toekomst komt er wel iets.

op Youtube vind ik wel filmpjes van mensen die het spel aan de praat krijgen met zo een Intel videokaart. Ik lees iets van gemodde drivers enzo, moet ge zelf maar uitzoeken.
YouTube - ‪PES 2011 on Intel GMA 4500M‬‏

Download de demo, en kijk of het werkt: PES2011 | PRO EVOLUTION SOCCER

Tsubasa

Legacy Member
Geen zin om een topic te starten, maar heb hier wel een noobvraag (ken absoluut niks van hardware).

Als ik bijvoorbeeld op can you run it vraag of ik Oblivion kan draaien, kom ik op te kort op mijn grafische kaart. Maar bij "Minimum attributes of your Video Card" dat er dan bijstaat scoor ik op alles goed. Aan wat ligt dat dan? (ff copy/past hieronder)

Minimum: 128MB Direct3D compatible video card (NVIDIA GeForce FX 5700+ / ATI Radeon 9500+)
You Have: Intel(R) HD Graphics
Upgrade Suggested: Unfortunately, your Video Card does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.

Features: Minimum attributes of your Video Card
Required / You Have

Video RAM: 128 MB / 1.7 GB
3D: Yes / Yes
Hardware T&L: Yes / Yes
Pixel Shader version: 2.0 / 4.0
Vertex Shader version: 2.0 / 4.0

Ik veronderstel dat die Intel(R) HD Graphics kaart geen goeie is voor games (laptop ook nooit gekocht voor die reden), maar vind het gewoon raar dat ik dan wel steeds goed scoor op die minimum attributes. Of is die wel goed, maar gewoon niet compatibel ofzo?

mdgf

Legacy Member
Omdat "can you run it?" waardeloos is?

Ik geloof dat ze kijken naar de naam van de grafische kaart, ze zeggen dat de jouwe geen nVidia noch AMD is (wat zogezegd de minimum vereiste van dat spel is) en zien hem daarom wss als niet goed genoeg.

Ze kijken ook puur naar de nummertjes in de naam, een 64xx zien ze zo als een betere kaart dan een 5970 bv. terwijl die tweede 10x sneller is. Of zo was het toch de laatste keer dat ik die site gebruikte.

Tsubasa

Legacy Member
Hmm, jammer. Was wel een handige site. Niet als ze fout is natuurlijk :)
Kan ik er van uitgaan dat ik Oblivion kan spelen dan?

mdgf

Legacy Member
Misschien wel misschien niet, proberen is altijd de boodschap. Het hangt er ook af welke intel hd dat is, de 3000 bijvoorbeeld zal dat wel (vlot) aankunnen, een GMA'tje is wat anders (ik weet ook begot niet hoe zwaar oblivion op het laagste is).

Het probleem is dat die shaders, geheugen en t&l compleet niets zeggen over de prestaties van de chip.

Rage

Legacy Member
evil-duckie zei:
Hmm, jammer. Was wel een handige site. Niet als ze fout is natuurlijk :)
Kan ik er van uitgaan dat ik Oblivion kan spelen dan?

Hoe kan iemand daarop antwoorden als gij uw pc configuratie niet post? Ik weet zelfs niet welke videokaart gij hebt. Enkel de fabrikant (Intel) Maar ik ga proberen...

Ik heb Oblivion gespeeld op een AMD XP2400+ en een Radeon9800PRo. Niet zo veel fps 20-30 en op sommige momenten dipte het echt naar 10-15. Dus niet altijd even speelbaar.

Die PC is al van 8 jaar geleden ofzo. Ik neem aan dat gij een veel betere processor hebt. Een dual core, quad core, I dunno. Dus dat voordeel hebt ge. Uw videokaart zal aan de tragere kant zijn. Maar zou een Intel van vandaag zoveel trager zijn als een 5 jaar geleden?

Ik zou zeggen, als ge een nieuwe laptop hebt, go for it. Ge kunt crysis spelen op een intel Hd graphics 3000 als uw PC voor de rest heel goed is.

Schiet me niet neer als het onspeelbaar is

Tsubasa

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Hoe kan iemand daarop antwoorden als gij uw pc configuratie niet post? Ik weet zelfs niet welke videokaart gij hebt. Enkel de fabrikant (Intel) Maar ik ga proberen...

Kalm, kalm :p. 'T was maar een vraag. Alvast bedankt voor de poging wel.

- 2,53 gigahertz Intel Core i5 M 460
- RAM 3,8 GB
- Intel(R) HD Graphics (Core i5) :p:
Video RAM 1.7 GB
3D Yes
Hardware T&L Yes
Pixel Shader version 4.0
Vertex Shader version 4.0

Tsubasa

Legacy Member
Mijn noobness gaat hier van kwaad naar erger, geen idee hoe ik daar nu bij kom. Verder stelt de gameometer dat ik het wel kan draaien.

Maar dit is het dus voor wat het nog waard is :p:

Card name: Intel(R) HD Graphics
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: Intel(R) HD Graphics (Core i5)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan