Archief - tips waterkoeling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

guRuh

Legacy Member
edde geen picske van u kast?

en ja zo'n reservoirs bestaan er, kost ongeveer 20 euro (mar maakt da gwn zelf )

maar kvraag me zelfs iets af....

u lucht gaat altijd blijven hangen int het hoogste punt van u keten. Maar als u rad gans van boven staat...

Attila

Legacy Member
das wel rare systeem :)

Maar bij is het zo:
--------fan---------fan-----------
---rad---------------------rad----
--ronde opening----ronde opening--

mijn fans blazen dus lucht naar buiten toe vanuit mijn case, maw nog 2 extra openingen om lucht uit men case te hebben. Heb er nog 4 binnenzitte 2 in, 2uit en dan nog psu. Draait rustig en vlotjes, alleen jammer dat mijn reservoir beneden staat, maar had ni veel keuze miss dat ik later eens voor andere optie moet zien :)

guRuh

Legacy Member
draait u rad en u fan toch om?

ne fan gaat meer kracht geven als hem blaast, tov dat em zuigt e...

btw mijn temps: kamertemp 20 ° (mijn testtemperatuur zodat ik een beetje kan vgl e)
cpu temp: 33°C -- 36 stressed
case temp: 35°C

dit is met mijnen "dikke" fan UIT (waardoor pc heel stil is - Q-Fan gecontroleerd")

met dikke fan aan:

31° idle - 34 stressed

morgen eens lapping job doen :)
maar waar vinde zo'n schuurpapier met ZO EEN fijne korrel? 400-800 is toch niet echt iets dat ze overal verkopen ze denk ik

Ironpole

Legacy Member
guRuh zei:
draait u rad en u fan toch om?

ne fan gaat meer kracht geven als hem blaast, tov dat em zuigt e...

btw mijn temps: kamertemp 20 ° (mijn testtemperatuur zodat ik een beetje kan vgl e)
cpu temp: 33°C -- 36 stressed
case temp: 35°C

dit is met mijnen "dikke" fan UIT (waardoor pc heel stil is - Q-Fan gecontroleerd")

met dikke fan aan:

31° idle - 34 stressed

morgen eens lapping job doen :)
maar waar vinde zo'n schuurpapier met ZO EEN fijne korrel? 400-800 is toch niet echt iets dat ze overal verkopen ze denk ik

Hoe groot is jou rad?

(ben btw foto's aan 't uplaoden enal)

guRuh

Legacy Member
mijn rad is 120mm, maar er staan twee fans op (zuigen lucht aan vanbuiten de case)

kamertemperatoor: 20°C= testing temp :) (beetje als referentie e )

Ironpole

Legacy Member
OK, dit is dus mijn case op 't moment.

Ik was van plan om een reservoir vanboven te steken in da rackske voor die HDD, en misschien nog 'n 2de in de plaats van de floppy (die gebruik ik toch nooit). Een rad (van 120mm) in de plaats van die 2x 80mm fans boven mijn voeding (er zijn gaters voor een 120 mm)...

Zou da gaan en is die opstelling goed genoeg?

guRuh

Legacy Member
twee reservoirs hebben echt geen nut...

da lijkt me dan een goede opstelling ja :)

Ironpole

Legacy Member
guRuh zei:
twee reservoirs hebben echt geen nut...

da lijkt me dan een goede opstelling ja :)

OK, bedankt ;) .

Als da geen nut heeft dan kannek mijne floppy houden en spaart da wa geld uit.
Ik ga eigenlijk geen watercooling kopen denk, is maar zo eens een invlieging :p .

Heb op internet gezocht naar zo'n HDD reservoir, heb bestaat (kost 20 Pond ofzowiet) maar is dubbel zo hoog, en da past er dan nie in. Moetek ne kleindere zien te vinden die er dan wel in past. Wat zijn goede merken voor reservoir want ik ben ni vanzin om een te gaan maken. (Watercooling is dan al zo fragiel lijkt me)

guRuh

Legacy Member
een reservoir in ne floppy bay is gewoon té klein

het nut van een res is gewoon ontluchten, iets wat met zo'n klein res echt bijna niet gaat lukken

maar een res is ook niet per se nodig e, gewoon T-skukje op hoogtse punt in case, en daar de lucht laten ontsnappen

Gothrek

Legacy Member
waar zette uwe rad nu eignelijk het best uwe rad vanboven in case of vanonder
aangezien warme lucht steeds stijgt ----> vanboven in case
lijkt het mij het beste dat je je rad van onder plaatst ???

guRuh

Legacy Member
ja maar dan maakte ge best gaten vanonder in u case, en laat ge lucht aanzuigen vanonder zuigen...

maar toch: bovenaan lijkt me beter (probeer anders een compartiment te maken voor u WC?)

Jedi M.S.

Legacy Member
kheb da ier nu in mekaar gestoken, maar da water is nogal troebel (witachtig).
zou da kunnen dat die teflontape wat kleur afgeeft ?

Ironpole

Legacy Member
Als ge dan een appart compartimentje maakt, zou ik daar de pomp, rad en het reservoir in steken, moet ge dan onder u case zetten of derop? Want ik zou toch rekening houden met de pomp da die omhoog moe pompen ofzo :unsure:

guRuh

Legacy Member
Jedi M.S. zei:
kheb da ier nu in mekaar gestoken, maar da water is nogal troebel (witachtig).
zou da kunnen dat die teflontape wat kleur afgeeft ?

edde daar iets van additieve bijgedaan? normaal gaat da wel weg ze :)

Jedi M.S.

Legacy Member
guRuh zei:
edde daar iets van additieve bijgedaan? normaal gaat da wel weg ze :)
nope nog totaal niks.
het draait momenteel nog op proef.
het enigste wat ik mij kan inbeelden dat de oorzaak zou kunnen zijn zijn de volgende 2 dingen:
- het teflontape die een beetje kappot is gegaan door de fittingen erin te draaien (dus dat er een beetje gruis ontstond)
- het is een plastiken reservoir (bayreservoir), dus het zou kunnen dat er ook een beetje gruis onstond door de fittingen erin te draaien.

kan iemand dit bevestigen ?
thx

Jedi M.S.

Legacy Member
guRuh zei:
stoort u dat dan zo hard dat da water ewa troebel is :s
het enigste dat mij stoort is het feit dat ik niet weet als dit kwaad kan of niet, en dat ik denk dat dit met tijd altijd maar meer onderdelen doet verstoppen...
maarja, wie ben ik om dat te denken :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan