Archief - tips waterkoeling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jedi M.S.

Legacy Member
kheb dus al m'n onderdelen voor m'n waterkoeling ontvangen, en kzou hem graag installeren, maar khad eerst graag nog wat tips gekregen over deze onderwerpen:

- hoeveel keer moet je je teflon tape rond de schroefdraad draaien ?
- hoe zit dat juist met het polijsten van je waterblokken (is dat nodig, zoja, hoe doe je dit) ?

guRuh

Legacy Member
da polijsten is niet echt nodig, maar ge moogt dat altijd doen :)

teflon tape? gebruik ik zelf niet

laat u systeem eerst goed lang testdraaien (dus eerst alles opmeten, en dan test)

maak een gat in den bovenkant van u kast en monteer daar u rad+fan

zet reservoir op hoogste punt

verwarm u darmen als ge ze op u fittings zet, en dompel dan ff onder in ijskoud water om ze te fixeren

hoe meer lekken ge hebt, hoe beter :p dan zijde zeker da het niet meer gaat lekken als ge het goed gefixt hebt

have fun zouk zeggen

guRuh

Legacy Member
nee das niet vandoen, maar da gaat u prestaties zienderogen verbeteren

ge weet toch wat ik bedoel? wordt veel gedaan ze

Gothrek

Legacy Member
nope, ik snap het niet echt
enne als ge goede sites hebt over waterkoeling
be my guest and gimme some links
das het enigste van hardware waar ik noobish in ben, WC

guRuh

Legacy Member
ik heb me hier overt laatst eens in verdiept, en me een redelijk basic setje gekocht (tweehands, circa 100 euro)

Nu wat ik besloten heb: ziet da ge MEGA dikke buizen hebt :)
er zijn veel maten in omloop, maar de 1.2" lijkt me toch het beste

qua rad: nen 240 :niceone: merk maakt denk ik niet zoooo veel uit, alhoewel e

pomp: sterk genoeg, Hydor L20/L30 will do, Eheim 1048 ook

maar dan het blokje voor op de cpu: vind maar eens een blokje dat die darm-maten heeft... ik denk dat ge daarvoor gaat moeten beginnen met shipping...

u kast: ge hebt een kast nodig waar ge vanboven plaats hebt om u rad aan u plafond te hangen, en dan hange daar nog de fans aan

__________________________________bovenkantkast
[------------------------------------- ]rad
----[FAN]--------------[FAN]----------

zo dus ;)

geef u budget en kstel u iets samen als ge wilt

Jedi M.S.

Legacy Member
ok tips over het aanschaffen van onderdelen moet ge niet meer geven want alles heb ik namelijk al ;)
graag nog wat meer info over dat polijsen, wat het nut daarvan is

nazaar

Legacy Member
met schuurpapier met heel fijne korrel (1200 en nog hoger zelfs) zoek ne keer op google achter "lappen" of "lapping"

Jedi M.S.

Legacy Member
en doen de meeste mensen dit, of gebeurt dit maar door de dieharders ?

Cranox

Legacy Member
Bwa als je het matriaal hebt en je hebt even tijd en goesting dan kan iedereen dat doen
Verwacht niet dat der 10 graden afgaan hee ;)

Ikzelf ga het altijd doen ( maar ik ben een dieharder zeker :unsure: )

Gothrek

Legacy Member
guRuh zei:
ik heb me hier overt laatst eens in verdiept, en me een redelijk basic setje gekocht (tweehands, circa 100 euro)

Nu wat ik besloten heb: ziet da ge MEGA dikke buizen hebt :)
er zijn veel maten in omloop, maar de 1.2" lijkt me toch het beste

qua rad: nen 240 :niceone: merk maakt denk ik niet zoooo veel uit, alhoewel e

pomp: sterk genoeg, Hydor L20/L30 will do, Eheim 1048 ook

maar dan het blokje voor op de cpu: vind maar eens een blokje dat die darm-maten heeft... ik denk dat ge daarvoor gaat moeten beginnen met shipping...

u kast: ge hebt een kast nodig waar ge vanboven plaats hebt om u rad aan u plafond te hangen, en dan hange daar nog de fans aan

__________________________________bovenkantkast
[------------------------------------- ]rad
----[FAN]--------------[FAN]----------

zo dus ;)

geef u budget en kstel u iets samen als ge wilt

max 300 euro eigenlijk
enne ist ni beter dat fans zuig ipv blazen :confused:

s3am

Legacy Member
wel da lappen heeft toch wat verschil gemaakt
vroeger met een kamertemperatuur van 20°Chad ik een temp idle van +- 32°C en stressed van 37°C
nu na het lappen kom ik met moeite nog aan 26°C :applause: °C idle en 30°C stressed.

Water wordt wel gekoeld met een evo 240 ( extern gemonteerd )en een BIX I

guRuh

Legacy Member
Gothrek zei:
max 300 euro eigenlijk
enne ist ni beter dat fans zuig ipv blazen :confused:

over zuigen en blazen...

aan den ene kant wilt ge alle warmte UIT u kast, over u radiator
---> warme lucht over rad

aan den andere kant wilt ge koude lucht over u rad
----> warmte wordt niet uit de kast gevoerd

maakt dus niet uit ;) (maar testen is de boodschap)

Slayerbe

Legacy Member
kdacht da het zo het beste was

___________________________ case
- - - - - - - - - - - - - - - - fans
_________________________ rad

alé da hebbe ze mij toch wijs gemaakt

guRuh

Legacy Member
kdenk niet dat da verschrikkelijk veel uitmaakt allemaal ze, testen is de booschap ;)

Ironpole

Legacy Member
Bestaan er reservoirs die je in een HDD plaatske steekt (dus zo groot als Floppy, HDD enz). En hoeveel zou zoiets kosten?

Als je 2 reservoirs neemt sluit je die dan parallell of serie aan?

Want mijn case is gewoon gemaakt voor watercooling, enkel moet er zoiets bestaan :unsure:



Nog 'n vraagske: de reservoir helemaal vanboven? en het rad dan vanachter boven de voeding (heb Fulltower)? Of een andere opstelling?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan