Archief - Temperatuur van grafische kaart!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pedroo

Legacy Member
GTXpower zei:
mja ma dan moeje al veel rads beginne zetten, nen dualrad voor een single kaart alleen al.. pfft

Ik zou gelijk alles waterkoelen natuurlijk, en daar zit het probleem, 't geheel kost me wa teveel. Misschien na men vakantiewerk in de grote zomervakantie ofzo :D

flyingdutchman

Legacy Member
No offence, maar Musk heeft gewoon gelijk. Eerst maakt ge zelf uw kaart stuk en dan gaat ge klagen dat de kaarten van AMD veel te 'fragiel' zouden zijn...

Daarbij, furmark op xtreme burning zetten krijgt iedere kaart op zijn knieën, dat is ook iets dat ge nooit in games of dergelijke gaat tegen komen.

Pedroo

Legacy Member
flyingdutchman zei:
No offence, maar Musk heeft gewoon gelijk. Eerst maakt ge zelf uw kaart stuk en dan gaat ge klagen dat de kaarten van AMD veel te 'fragiel' zouden zijn...

Daarbij, furmark op xtreme burning zetten krijgt iedere kaart op zijn knieën, dat is ook iets dat ge nooit in games of dergelijke gaat tegen komen.

Ik heb mijn kaart niet zelf stuk gemaakt....? Ze werkte perfect, een half uur heb ik gewoon zitten surfen en dergelijke. Toen wou ik eens furmark benchke doen. En da noemde kapot maken? LOL :doh: EN kaarten van AMD vind ik niet fragiel eigenlijk hoor.. Ik ben niet pro ATI en niet pro NVidia. Elks heeft zijn negatieve kantjes...

GTXpower

Legacy Member
Hmm hij heeft het tege mij denkek -_-" Ik klaag ni, ik zeg gewoon iets wa'k ondervind m8 :) Trouwens, mijne nieuwe (uit rma) HD6850 ligt klaar. :p Dus kheb ni te klagen.

@pedroo,
true, kvind beide fabrikanten goed, kzeg gewoon dat de kaarten die gesneuveld zijn altijd ati's waren, zal wel toeval zijn.

Pedroo

Legacy Member
GTXpower zei:
Hmm hij heeft het tege mij denkek -_-" Ik klaag ni, ik zeg gewoon iets wa'k ondervind m8 :)

Ah :doh: Mja, ik heb gewoon pech gehad me men kaart. Maar gy nog meer aangezien die in principe splinternieuw is/was (die is nog maar van november uit ofzoiets?)

GTXpower

Legacy Member
Jep.. Mr kheb al een nieuwe diek mag gaan ophalen, als er iemand geintresseerd is, die mag altijd pm'en. :p (XFX 6850 black edition 1024mb) Moet niet weg, mag mss weg.

Pedroo

Legacy Member
GTXpower zei:
Jep.. Mr kheb al een nieuwe diek mag gaan ophalen, als er iemand geintresseerd is, die mag altijd pm'en. :p (XFX 6850 black edition 1024mb) Moet niet weg, mag mss weg.

Ah serieus? Ik ben wel geintresseerd, maar heb geen geld verdorie :( Dusja...

Musk

Legacy Member
Idd Pedroo, ik had het voornameijk op GTXpower, en kben toch kalm gebleven? Ik spreek gewoon de waarheid :)

Pedroo

Legacy Member
Musk zei:
Idd Pedroo, ik had het voornameijk op GTXpower, en kben toch kalm gebleven? Ik spreek gewoon de waarheid :)

Dan nog :D Ik denk dat de meesten op het forum hier genoeg ervaring hebben met pc's, niet? Als jij het zegt ;)

Musk

Legacy Member
Jamaar het is toch een beetje hypocriet om de kwaliteit van videokaarten in twijfel te trekken omdat je ze telkens zélf hebt stuk gemaakt. (Hij zegt letterlijk: ..zodra je aan koelers gaat prutsen enz..)

Als iemand die niks van auto's kent de gearbox van een Audi gaat vervangen en het werkt niet hoe hij het wil, is Audi dan bucht? Neen, hij heeft gewoon niet genoeg kennis. :)

Pedroo

Legacy Member
Musk zei:
Jamaar het is toch een beetje hypocriet om de kwaliteit van videokaarten in twijfel te trekken omdat je ze telkens zélf hebt stuk gemaakt. (Hij zegt letterlijk: ..zodra je aan koelers gaat prutsen enz..)

Als iemand die niks van auto's kent de gearbox van een Audi gaat vervangen en het werkt niet hoe hij het wil, is Audi dan bucht? Neen, hij heeft gewoon niet genoeg kennis. :)

Das waar :D Mja, ik heb alleszins niet qua opmerking over koelers vervangen. NIet bij ATI, niet bij NVIDIA. Alleen vind ik het erg vreemd dat ATI hun chip zo klein is, voor toch een 'zware' kaart :o Terwijl Nvidia chips HUGE zijn (bv ne 8800GTX enzo)

flyingdutchman

Legacy Member
dat is juist heel erg goed, dat betekent dat ze veel efficienter om kunnen spreken minder een minder aantal transistoren. Zie de HD68xx en HD69xx als een 1,4L turbo met 200 PK en de 8800GTX als een ford mustang 3L V6 met 200pk

Pedroo

Legacy Member
Mooie vergelijking! :) En 'k heb super goed nieuws! Mag men kaart voor garantie binnendoen bij den alternate! WIlt ni zeggen dat ik zowiezo nieuwe krijg, maar er is hoop! (dan moetek ze alleszins ni weggooien, dan kan ik ze gebruiken als decoratie in men kamer? :doh: )

GTXpower

Legacy Member
Pedroo zei:
Das waar :D Mja, ik heb alleszins niet qua opmerking over koelers vervangen. NIet bij ATI, niet bij NVIDIA. Alleen vind ik het erg vreemd dat ATI hun chip zo klein is, voor toch een 'zware' kaart :o Terwijl Nvidia chips HUGE zijn (bv ne 8800GTX enzo)

Kdenk wel ni echt da die echt zo groot zijn, zijn da gewoon geen heatspreaders waardoor de chip zo groot lijkt? :o alez kwetet ni eigg

Pedroo

Legacy Member
GTXpower zei:
Kdenk wel ni echt da die echt zo groot zijn, zijn da gewoon geen heatspreaders waardoor de chip zo groot lijkt? :o alez kwetet ni eigg

Hmmm, da kan natuurlijk. Eigenlijk nog niet bij nagedacht :D Mja, ik heb nog nooit een kaart écht volledige uitmekaar gedaan (heatsink enzo eraf). 't kan wel just zijn wage zegt :D

GTXpower

Legacy Member
np, pas wel wat op me condensatie als je onder 0°c gaat.. zo'n grote (zomer) ventilator tegen je hardware laten blazen helpt daar goed tegen :) Maar das voor temps van -5°c ofzo, als je nog frisser gaat weet ik niet hoe je het moet aanpakken.. :p Kdenk vaseline en isolatie enz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan