Archief - Telenetservice teleurstellend

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

F@RGO

Legacy Member
Gisteren belde ik naar de 070 lijn van telenet,met het volgend probleem.

mijn voedingskabel die in mijn modem steekt zit niet echt vast ingeplugd, maw , bij de minste beweging van mijn modem valt de modem uit. Ne zekere Davy die het vertikte om een technieker te sturen hamerde er voortdurend op dat ik de kabel maar niet moest aanraken en dat ik volgens hem geen probleem had dan. Via de kabel ziet hij idd dat mijn verbinding op dat moment ok is, dus bij wijze van vb raak ik ff de modem aan en mijn verbinding valt uit, hij bazelde dat ik dat maar niet moest doen of dat ik misschien het stopcontact uittrok, ik zei dat hem maar es de technieker moest sturen dat hij het zelf kon vaststellen maar dat wilde hij niet doen.
Dus ik zei dat hij mij dus weigerde te helpen, ik vroeg beleefd dat ventje zijn naam, weigerde en zei dat hij de procedure volgde,
is dat de procedure dat telenet volgt ?? Ik ben al een jaar of 4-5 bij telenet en stuurde al vele klanten, en nu dit....
Ben hogerop gegaan en donderdag komt een technieker naar die plug kijken.
Klopt mijn verhaal dan is de dienst gratis, is er niks loos dan betaal ik gewoon, heb daar geen probleem mee, maar ik vind dat telenet ipv continue dure folders in mijn bus te steken maar ééns betere mensen in dienst neemt

kan er ook nog bij vertellen dat dienen Davy één ding heel goed kan,

de mensen aan het lijntje houden zo lang mogelijk, dit gesprek duurde een goeie 10 minuten en dat brengt gewoon veel geld in het laadje van telenet,
bedankt telenet

mo6|6om

Legacy Member
Mja , als het werkt, werkt het

En anders zit je in de shit bij telenet :)

yezzer

Legacy Member
ja F@rgo, ik kan uw teleurstelling begrijpen...heb hier ook op dit forum (en op andere) al gelezen dat de service van telenet met afwisselend succes en resultaat bij gebruikers uit de bus komt...
en het klopt inderdaad: ipv de mensen te bestoken met van die dure reclame-folders en tv-spots in prime-time (die ze uiteraard betalen met ons abo geld) zouden ze beter de dienstverlening nóg efficiënter maken.
ik lees dat u ook al zo'n 4-5 jaar klant bent; dan zul je toch ook vaststellen dat uw verhoogd abo-geld tov die jaren geleden niet overeen stemt met rappere internet-toegang: ik vind dat het zo'n 4-5 jaar geleden veel vlugger ging tov nu, terwijl we meer moeten betalen... blijkbaar worden de centen niet altijd gebruikt om de infrastructuur up tot date te houden en te verbeteren...
niet alleen dit, maar ook die servers hier...ik ben nu wel gene fervente gamer maar vertoef wel regelmatig hier op het (buy & sell / hardware) forum en stel om de haverklap vast dat die servers hier overbezet zijn en dat de stipt betalende gebruiker gewoonweg de boodschap krijgt om maar niet op die F5 refresh knop te drukken...wanneer wordt met onze centen hier eens iets aan gedaan?
niettemin blijft telenet wel een goede provider, maar ze zouden toch inderdaad wel wat klantvriendelijker mogen zijn...

mightybunny

Legacy Member
je moet eens heel goed op diene kabel duwen en dan hoor je nen klik. Ik had net hetzelfde voor en toen ik belde heeft diene peet dat tegen mij gezegd dat ik hard moest duwen. En voila twas opgelost ;-)

F@RGO

Legacy Member
het gaat hem dus niet om die grijze utp kabel maar de ronde stkker

$anka

Legacy Member
ja, kan uw teleurstelling ook goed begrijpen.

kheb mij overlaatst ook kwaad gemaakt op den technische dienst. verloor altijd connectie. lag aan modem. pipo's bleven beweren dat aan mijne pc lag. een jaar lang. ondertussen had ik al een andere pc, is er een routerke tussengekomen. en de probleem bleef maar duren. gewoon kwaad worden en zeggen dat ze alle aparatuur moge komen halen, en da ge wel adsl zult pakken, da ze daar een pak vriendelijker zijn, en ze zijn der rap met hunnen technieker zenne.

en van die boodschap: server is too busy at moment. please try again later.
der krijgek gvd ook het schijt van

F@RGO

Legacy Member
ik krijg nu gewoon een technieker aan de deur , doordat ik naar mijn verkooppunt mijn beklag ging maken,
ik verander anders gewoon naar adsl,
maar kom, als de fout aan mij ligt betaal ik gewoon het bezoek, maar anders is het voor telenet.
de stekker (ronde zwarte , van de voeding naar modem)
die steekt volledig in mijn modem, maar geeft bij lichte aanraking al slecht contact. Dus moet dat verholpen worden.
betalen of niet, ik wil dat het in orde komt of ik ga weg bij telenet,
heb al met adsl gewerkt en dat gaat ook heel goed,
trouwens, adsl gaat uitkomen met iets die VEEL sneller gaat dan telenet

dus mensen van telenet, schiet wakker


hopelijk leest die strandjanet david van de telefoondesc dit ook mee.

$anka

Legacy Member
als uw uitleg idd klopt (waar ik niet aan twijfel) dan zulle ze wel gratis die modem vervangen. en het is idd logisch dat als het niet aan hun aparatuur ligt dat gij ervoor betaald.

kheb opleiding adsl full installatie gevolgd bij den belgacom. en er is gewoon juridisch een duidelijk verschil tussen binnenhuisinfrastructuur (hetgeen waar gij voor verantwoordelijk zijt) en de installatie van de isp (hetgeen waar zij verantw voor zijn, en daar zit die modem bij).

en ge bedoeld wss vdsl??

Wover

Legacy Member
voor scholen zijn ze precies vriendelijker :p eergisteren was er een van de twee modems van't school uitgevallen door de voeding van die modem en de volgende dag stonden ze der al mee een nieuw voeding...

$anka

Legacy Member
ja, scholen zijn grotere klanten he (vooral als da een school is die in een scholengroep is opgenomen he).
zo'n klanten willen ze ni verliezen. da zijn de grote vissen he

Daimao

Legacy Member
F@RGO zei:
ik krijg nu gewoon een technieker aan de deur , doordat ik naar mijn verkooppunt mijn beklag ging maken,
ik verander anders gewoon naar adsl,
maar kom, als de fout aan mij ligt betaal ik gewoon het bezoek, maar anders is het voor telenet.
de stekker (ronde zwarte , van de voeding naar modem)
die steekt volledig in mijn modem, maar geeft bij lichte aanraking al slecht contact. Dus moet dat verholpen worden.
betalen of niet, ik wil dat het in orde komt of ik ga weg bij telenet,
heb al met adsl gewerkt en dat gaat ook heel goed,
trouwens, adsl gaat uitkomen met iets die VEEL sneller gaat dan telenet

dus mensen van telenet, schiet wakker


hopelijk leest die strandjanet david van de telefoondesc dit ook mee.


veel sneller is da abo van vdsl nog nie ze (9mbit down/400 up)
+ da telenet ook nog hoger kan maar dit nog niet doet

F@RGO

Legacy Member
er zitten dus drie kabel in mijn modem

en witte die toekomt van de kabeltvconsole
een grijze die vertrekt (utp kabel) naar mijn pc netwerkkaart , die klikt idd
en een zwarte die toekomt van de voeding mijn modem in
tis dus die zwarte ronde stekker die volledig in de modem schuift en die dan nog steeds bij de minste aanraking een reset van de modem doet.

dus bij momenten , poort toegooien of trilling zwaar verkeer bv of per ongelukt tegen de kabel zitten dat er problemen ontstaat,
dus denk ik dat het beter is dat ze het verhelpen

daarvoor betaal ik al jaren netjes 37 eu per maand en ook nog borg voor een modem die het nu en dan laat afweten.

$anka

Legacy Member
dat is idd de verantwoordelijk van telenet. en in dat geval: van u oren maken en zorgen dat ze dat vervangen.

nog ff een offtoppic vraagje (het gaan ook wel over tn maar toch)

wie heeft er nog allemaal last van dat zen internet af en toe wegvalt(zo om het uur ongeveer)? het best te merken tijdens online gaming. want zo hebde der gene last van.

***ARF***

Legacy Member
bwa ge moet gewoon wa canhce hebbe me het volk da ge aan de lijn krijgt
voeding van mijne modem was kapot,
ik bel daar heene en ik krijg het bericht dak de volgende dag een nieuw voeding mag gan halen.

en over de servers hier van telenet.
als ge weet hoeveel volk hier opzit is het normaal da die overbelast geraken
het forum is trouwens volledig afhankelijk van vrijwilligerswerk

cooly

Legacy Member
mightybunny zei:
je moet eens heel goed op diene kabel duwen en dan hoor je nen klik. Ik had net hetzelfde voor en toen ik belde heeft diene peet dat tegen mij gezegd dat ik hard moest duwen. En voila twas opgelost ;-)
idd,
khad da ook.

$anka

Legacy Member
***ARF*** zei:
en over de servers hier van telenet.
als ge weet hoeveel volk hier opzit is het normaal da die overbelast geraken
het forum is trouwens volledig afhankelijk van vrijwilligerswerk

het forum is idd wel afhankelijk van vrijwilligerswerk, maar de servers zijn en blijven van telenet. ik weet wel da die ni onmiddelijk de nieuwste servers ter beschikking van het forum gaan geven. maar het is nu al wel een tijdje zo.
en ik denk dat een goed draaiend forum zeker geen slechte reclame is

Radiance

Legacy Member
We gaan er hier geen hele discussie van maken he jongens, Telenet is een groot bedrijf, en ik heb persoonlijk eigenlijk alleen nog maar redelelijk tot heel goeie ervaringen met de helpdesk. Ben je niet tevreden met het antwoord van één van die operatoren, vraag of je zijn supervisor kan spreken of hoe het ook moge heten kan spreken, en dan zal die wel het nodige doen als je in je recht bent zeker.

Hoe dan ook, voor zulke dingen kan je beter terecht op de breedband forums denk ik. n Hier is alvast niemand werknemer van Telenet & zodoende kan niemand hier iets aan uw probleem verhelpen.

$anka

Legacy Member
da weten we wel ;)

ma hij wou gewoon ff zen misgenoegen uiten.

en na een jaar lang elke maand wel nen keer gebeld te hebben zallek wel meerdere mensen aan de lijn hebben gehad zeker. zowel helpdesk als techn dienst. en ze beweerden allemaal hetzelfde

en allemaal fout!!! :D

maja via den telefoon hebbe ze dan geld genoeg verdiend om ff nen technieker langs te sturen he. :angry:

Starrk

Legacy Member
ik heb dat ook voorgehad

we zaten nu reeds 2 maanden op smallband en mijn meter zat overal onder de 50%.
Mijn pa belde naar Telener helpdesk en vroeg hoe dat kwam, zij zeiden gewoon dat de telemeter kritiek stond wat dus onmogelijk is. Wij zaten met de gebakken peren en 2 weken later bel ik en hoor net hetzelfde. 1 maand later bellen we nog eens omdat het echt niet te doen was en toen vroeg iemand anders naar gegevens en haaldie hij ons van smallband :x

wicked business die telenet daar :crazy:

Bruggeling

Legacy Member
Kben ook niet meer tevreden over telenet. Ik heb daar vroeger rond de 15000 bef voor betaald om da te laten installeren,adsl kon je toen nog nie verkrijgen. Later is de maandelijkse bijdrage omhoog gegaan en kheb de indruk dat het niet meer zo snel gaat als vroeger ook. Vroeger was die helpdesk ook gratis nu nie meer. Kvoel me gewoon redelijk in de zak gezet door telenet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan