Archief - Telenet Mono vs Expressnet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nullius

Legacy Member
Ik zit momenteel op Telenet Mono (het oude systeem).
Nu heb ik gezien dat als ik overschakel naar Telenet Expressnet, dat ik maandelijks evenveel zal moeten betalen.

Wat zijn de voor- of nadelen van Expressnet tov Mono ?

Gaat de overschakeling mij nog geld/moeite kosten ?

Moeten ze dan een andere modem komen installeren of kan ik die zelf gaan afhalen ergens ??

Thanks ;)

PS: Heb het maar op het hardwareforum gevraagd ... wist anders niet waar ;)

byter

Legacy Member
- modem wordt niet vervangen
- kost u nix extra
- de enige moeite is op "mijn telenet" inloggen en abo veranderen in expressnet

naja de voordelen ..tis eigenlijk een duo abo ..dus je krijgt 2 ip's ipv 1
het voordeel daarvan is verwaarloosbaar

uiteindelijk wordt expressnet het standard abo en verdwijnt mono ..

presser

Legacy Member
Er zijn geen nadelen en geen addertjes.

Je krijgt twee mailboxen extra en 1 ip extra. En gratis anti-virus. Snelheden en modem blijven hetzelfde.

samme007

Legacy Member
plus bij mij eeft da vanzelf verandert maar kvind wel da mn downloadsnelheden vermindert zijn bij et begin da ik telenet eb , ou zou da komen?

pina

Legacy Member
ik dacht dat mensen met mono automatsich op expressnet zouden worden geplaatst?

FeNiX4LiFe

Legacy Member
pina zei:
ik dacht dat mensen met mono automatsich op expressnet zouden worden geplaatst?
zal goe gaan als ge nog met ouwe modem zit :p

ouwe modem en ge wilt overschakele => nieuwe modem.

eigenlijk zijn ze van plan dat iedereen overschakelt. moaja :) mono all the way :)
blijf van mijne motorala modem af :D

Nullius

Legacy Member
Idd, het tweede ip kan hier van pas komen, maar is nu niet echt noodzakelijk.
Die extra mailboxen zijn echter zeer welkom :)
De modem moet dus wel worden vervangen, Fenix4life ?

Thanks voor replies al ;)

FeNiX4LiFe

Legacy Member
hangt af.
sommigen hebben al een eurodocsis modem anderen niet.
ik heb nog ne motorala cybersurf :) :niceone:

apa

Legacy Member
FeNiX4LiFe zei:
zal goe gaan als ge nog met ouwe modem zit :p

ouwe modem en ge wilt overschakele => nieuwe modem.

Ze moeten die oudere modems enkel vervangen als je ExpressNet+ kiest.

Vrallie

Legacy Member
Ik denk toch stiekem dat uw snelheid iets lager zal liggen als ge gaat veranderen van mono naar express. Aangezien de aangegeven snelheid bij express lager ligt dan bij mono, en de snelheid van mono toch nie erg veel verschilt met die van express + denk ik toch dat ze een klein beetje cappen :)

presser

Legacy Member
Vrallie zei:
Ik denk toch stiekem dat uw snelheid iets lager zal liggen als ge gaat veranderen van mono naar express. Aangezien de aangegeven snelheid bij express lager ligt dan bij mono, en de snelheid van mono toch nie erg veel verschilt met die van express + denk ik toch dat ze een klein beetje cappen :)
Ik ben overgeschakeld en er is niets veranderd aan mijn snelheid. Daar moet je je dus niet druk om maken.

DyNaRaX

Legacy Member
ik ben ook overgeschakeld van Mono naar Express, snelheid is gelijk, Motorola modem staat hier ook nog steeds en we hebben nu 4 mailboxen. :niceone:

str0ntj3

Legacy Member
FeNiX4LiFe zei:
hangt af.
sommigen hebben al een eurodocsis modem anderen niet.
ik heb nog ne motorala cybersurf :) :niceone:
same, gaaan veel beter vooruit :) lekker uncapped @ upload :)

maar als ge dus wilt overschakelen naar expressnet zijn er 2 mogelijkheden
1. ge zijt al lang bij telenet => oude modems (zie telenet sites) = Niuewe modem nodig
2. Ge zijt er net bij => nieuwe modem = zou dus goe kunnen da ze u alleenmaar van abbo moeten veranderen.

samme007

Legacy Member
weet je wa om zeker te zijn bel es naar het gratis helpdesk nr van telenet ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan