Archief - Swisstec Dvd+r

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GrAmLin

Legacy Member
Jeep

3 maand geleden had ik eens SWISSTEC DVD+R's gekocht! ze waren nog redelijk duur, kdenk 59 euro voor 25 (in de GB). Van die 25 zijn er maar 15 goed geschreven. Nu 3 maand later test ik die dvds nog eens en geen enkelen werkt nog.

Aan wat kan dat liggen?

Op internet heb ik al een gekeken en er zijn enorm veel mensen die problemen hebben met dit merk.

Als er mensen zijn die ook met dit merk branden, best eens checken na een maand of 3!

Je kan niets zien aan de dvd zelf, geen krasje. Maar gewoon data weg.

Zijn er hier mensen die al met dit merk gebrand hebben en tevreden over zijn?

O ja, ze verkopen dag van vandaag dat maerk nog altijd (in die gb) schandalig.


Groeten

R@ -= G D D =-

Legacy Member
En daarom gebruik ik altijd Verbatim DVD+R's

Ga eens raadplegen bij ombudsman van de GB of klachtendesk van den GB

BraveHeart

Legacy Member
Kapot schrijven of het rotten van DVD-/+r media kan aan veel dingen liggen.

Het hanteren van de schijfjes
Opbergen van de schijfjes
Het gebruik van de schijfjes
Het beschrijven van de schijfjes (speed)
Het beschrijven van de schijfjes met een brander waar de firmware niet upto-date van is
Kwaliteit van de media en de oorsprong van de media (genoeg tools op internet om dat te achterhalen van welke makelij de schijfjes werkelijk zijn)
Het merk op de disc (label) of de informatie in de binnnring aan de schrijfzijde is niet altijd de garantie dat het merk ook dat merk van schijf is.

Ik koop nooit van die vreemde merken.
TDK, Fuji Film, Verbatim, nog nooit een probleem voorgehad of een schijf die het moeilijk kreeg bij het inlezen ervan of het gebruik er van.

Met no-name of budget merken heb ik al genoeg data-loss gehad, een dvd-video of een dvd-data project werkte een paar weken probleemloos op PC en dvd-speler.
Na die paar weken had ik momenten van wil die nu of wil die nu niet.
Meeste problemen had ik met Princo DVD-R/DVD+R.
Gelukkig waren het testprojecten om de levensduur van een veel gebruikte disc te achterhalen.
Princo & Swissmedia haalden al direct de prijs in data-loss.
Films bleven steken, of starten niet op, de data-dvd's kon ik ook al niet meer inlezen of een deel van de bestanden was nog zichtbaar in verkenner.
Koop u geen low-budget merken.

GrAmLin

Legacy Member
ik koop nu altijd Philipsen, ook goed merk? ik dacht van wel.

Met philips nog gene problemen ondervonden.

Ik brand nu al m'n princo's opnieuw naar Philips.

Groeten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan