Archief - Schermresolutie HD6900 Radeon

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wednesday

Legacy Member
Ik heb een probleem met de schermresolutie op mijn pc en ik ken er zelf niet veel van om het probleem op te lossen.

Ik heb een Samsung BX2450 algemene pnp monitor en een HD6900 Radeon kaart. Ik draai een Win7 systeem.

Het probleem is dat ik de resolutie niet hoger krijg dan 1680x1050. Als ik het scherm zo instel, dan heb ik volledig beeldvullend beeld, maar wazige letters/ikoontjes. Als ik instel op 1920x1080 heb ik scherp beeld zoals het hoort, maar een zwart kader van ongeveer twee centimeter rondom mijn scherm.

Ik heb zo'n Catalyst Control center waarin ik de beeldinstellingen kan aanpassen en die gaat niet hoger dan 1680, maar het configuratie/beeldscherm heb ik dus wel de optie te wijzigen naar 1920, met bovenstaande gevolgen...

Op mijn oude pc met Win XP, draaide hetzelfde scherm perfect op 1920 resolutie en had ik een GeForce kaart zitten, ik weet niet uit m'n hoofd dewelke.

Nu las ik op een forum dat het probleem dat ik omschrijf blijkbaar een bekend issue is met Win7 en compatibiliteit van de driver van mijn videokaart. Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Is er iemand die me kan helpen?

Iphigeneia

Legacy Member
Hoe sluit je hem aan? Via dvi / hdmi / vga?

Heb dit zelfde probleem gehad toen ik mijn scherm aansloot via hdmi. Nadat ik updates van het scherm had gedownload vielen de problemen weg.

Wednesday

Legacy Member
aan het scherm zit de kabel in de dvi 1 poort, aan de kant van de videokaart zit zo'n blokje met twee schroefjes en pinnetjes in. Lijkt op een klassieke schermaansluiting, alleen wat smaller.

MrKend54l

Legacy Member
Wednesday zei:
aan het scherm zit de kabel in de dvi 1 poort, aan de kant van de videokaart zit zo'n blokje met twee schroefjes en pinnetjes in. Lijkt op een klassieke schermaansluiting, alleen wat smaller.

Een vga to dvi adapter?

Wednesday

Legacy Member
MrKend54l zei:
Een vga to dvi adapter?

Denk dat het dat is ja. Het is wel een kabel uit één stuk, geen aparte adapter ofzo. Deze zat standaard bij mijn Samsung BX2450 LCD adapter.

Nu weet ik niet of het er veel mee te maken heeft, maar als ik wat rondkijk op het net, zijn er meedere meldingen van problemen met Win 7 en de onmogelijkheid om schermresolutie aan te passen naar 1920. Ik kan me niet voorstellen dat mijn nieuwe HD Radeon 6900 kaart die setting niet ondersteunt.

jm188

Legacy Member
ipv die vga adapter te gebruiken, switch is naar hdmi

(ik zou dvi aanraden maar vreemd genoeg zie ik op tweakers pricewatch dat uw scherm vga en 2 keer hdmi heeft)

koop dus een goedkope hdmi kabel, en uw probleem gaat 99% zeker opgelost zijn

Wednesday

Legacy Member
michielsjoris zei:
ipv die vga adapter te gebruiken, switch is naar hdmi

(ik zou dvi aanraden maar vreemd genoeg zie ik op tweakers pricewatch dat uw scherm vga en 2 keer hdmi heeft)

koop dus een goedkope hdmi kabel, en uw probleem gaat 99% zeker opgelost zijn

Scherm is HDMI en kaart is Dvi...

jm188

Legacy Member
heeft niet elke 6900 reeks kaart een hdmi aansluiting??

dan nog dvi is hdmi zonder geluid dus je kan ook perfect een dvi naar hdmi kabel kopen

het belangrijkste is dat je een digitaal signaal gebruikt, nu zit je analoog te werken en dan gaat er soms iets mis, momenteel is het blijkbaar zo dat u scherm niet weet wat doen met een analoog signaal van 1920,

Wednesday

Legacy Member
piemel zei:
welke kaart hebt ge exact?

ASUS EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5 Radeon HD

Nu ben ik inmiddels te weten gekomen dat ik in het ccc panel van mijn kaart de scaling options (overscan) zou moeten aanpassen. Dat ga ik proberen als ik thuis ben vanavond, hopelijk is dat de oplossing...

piemel

Legacy Member
Die heeft inderdaad geen HDMI. een HDMI-kabel zal dus geen uitkomst bieden.

jm188

Legacy Member
heb je ook al is op de "auto" knop van uw scherm geduwd?

het is sowieso beter om een digitale kabel te gebruiken ipv een analoge

Wednesday

Legacy Member
Het probleem is opgelost. Die scaling options in het ccc panel passen de resolutie aan en nu past alles perfect!

Bedankt allemaal voor jullie hulp en replies!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan