Wednesday
Legacy Member
Ik heb een probleem met de schermresolutie op mijn pc en ik ken er zelf niet veel van om het probleem op te lossen.
Ik heb een Samsung BX2450 algemene pnp monitor en een HD6900 Radeon kaart. Ik draai een Win7 systeem.
Het probleem is dat ik de resolutie niet hoger krijg dan 1680x1050. Als ik het scherm zo instel, dan heb ik volledig beeldvullend beeld, maar wazige letters/ikoontjes. Als ik instel op 1920x1080 heb ik scherp beeld zoals het hoort, maar een zwart kader van ongeveer twee centimeter rondom mijn scherm.
Ik heb zo'n Catalyst Control center waarin ik de beeldinstellingen kan aanpassen en die gaat niet hoger dan 1680, maar het configuratie/beeldscherm heb ik dus wel de optie te wijzigen naar 1920, met bovenstaande gevolgen...
Op mijn oude pc met Win XP, draaide hetzelfde scherm perfect op 1920 resolutie en had ik een GeForce kaart zitten, ik weet niet uit m'n hoofd dewelke.
Nu las ik op een forum dat het probleem dat ik omschrijf blijkbaar een bekend issue is met Win7 en compatibiliteit van de driver van mijn videokaart. Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Is er iemand die me kan helpen?
Ik heb een Samsung BX2450 algemene pnp monitor en een HD6900 Radeon kaart. Ik draai een Win7 systeem.
Het probleem is dat ik de resolutie niet hoger krijg dan 1680x1050. Als ik het scherm zo instel, dan heb ik volledig beeldvullend beeld, maar wazige letters/ikoontjes. Als ik instel op 1920x1080 heb ik scherp beeld zoals het hoort, maar een zwart kader van ongeveer twee centimeter rondom mijn scherm.
Ik heb zo'n Catalyst Control center waarin ik de beeldinstellingen kan aanpassen en die gaat niet hoger dan 1680, maar het configuratie/beeldscherm heb ik dus wel de optie te wijzigen naar 1920, met bovenstaande gevolgen...
Op mijn oude pc met Win XP, draaide hetzelfde scherm perfect op 1920 resolutie en had ik een GeForce kaart zitten, ik weet niet uit m'n hoofd dewelke.
Nu las ik op een forum dat het probleem dat ik omschrijf blijkbaar een bekend issue is met Win7 en compatibiliteit van de driver van mijn videokaart. Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen. Is er iemand die me kan helpen?