Archief - ram latjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

figos

Legacy Member
Er bestaan ram latjes van 512 mb ram maar bestaan er al van 1024 mb ram. ik bedoel dan apart niet 2x512 mb ram snap je.als er bestaan ga ik er me eentje kopen :) en hoeveel kost dat dan ongeveer?

figos

Legacy Member
is 200 euro niet te veel een ram latje van 512 mbram kost ma +-55 euro. bestaan er al latjes van 1536 mb ram of meer?

zive

Legacy Member
tja , ge moet wel degelijk kwaliteit kopen he ;) Als ge wilt gaan tweaken enzo...
BTW 2x512mb gaat sneller dan 1x1024 (met de buffer dinge enzo ma ga ik nu ni uitlegge) dus ge ziet maar...

kutteke

Legacy Member
als uw ander ram goekoop was zou ik nu ni duur gaan , anders kunde da overwegen

CyberLama

Legacy Member
Waarom zou iemand zo'n latje willen kopen? Ze kosten meer in verhouding dan dual channel kitjes... Behalve als je diehard videobewerking of iets dergelijks doet natuurlijk en sloten op uw mobo tekort komt...

figos

Legacy Member
ik koop me toch een ram latje van 1024 mb ram maar er is een verschil denk ik je hebt DDR of zoiet en dan hebde zo nog dinges. maar als ik het heb heb ik 1536 mb ram :niceone:

ComputerVISTA

Legacy Member
Waarom wil nu iemand 1 latje van 1024 mb ram kopen als je er 2 van 512 kan insteken die betere timings hebben.

Btw ik kan je zeggen dan 200 euro voor 1 latje van 1024 nog niet eens zo belachelijk duur is.

Mag ik vragen waarom je perse 1 lat van 1024 wil hebben ?

JackF

Legacy Member
Een geheugenlatje van GEIL 1 Gb PC3200 met alu heatspreader kost zo'n 196 €

sypro9000

Legacy Member
why the fuck 1 GB latje of .... mb

het is toch beter om 1 latje in elke bank te steken ? raid0 of hoe noemd da :p

JackF

Legacy Member
RAID is bedoelt voor harde schijven
Je bedoelt waarschijnlijk Dual Channel technologie....

presser

Legacy Member
Een latje van 1 GB kan best wel interessant zijn als je met een nForce2 chipset zit. Die hebben maar 3 plaatsen om geheugen te steken en momenteel zitten die vol bij mij.

Misschien dat ik er mij binnen een half jaar zo twee koop, waardoor ik 2 GB geheugen zal hebben. Nu is dat nog niet nodig, hoewel als ik Battle For Middle Earth verlaat, begint mijn harde schijf toch goed te draaien...

En €200 voor dat latje is een mooie prijs vind ik. Ik betaalde indertijd nog meer dan €200 voor mijn corsair 2x256 MB LL.

CyberLama

Legacy Member
Je harde schijven zijn er nog altijd om te gebruiken hé :-). Zolang je tijdens het gamen zelf geen irritante hdactiviteit hebt.

presser

Legacy Member
Weet ik wel, maar het is niet zoals bij Far Cry dat mijn desktop er onmiddellijk weer staat. Als ik BFME verlaat begint mijn HD toch flink te reutelen voor een tiental seconden. Dat is het eerste waar dit zo is sinds ik 1 GB geheugen heb, en das al bijna een jaar.

***ARF***

Legacy Member
euhm
ik kan op mijne pc toch vlot schakelen tussen bfme en desktop ze
den eerste keer rateld da serieus
maar vanaf dan kan kik gewoon switche me alt+ tab
staat er direct (en ik heb maar 2*256mb ram)

Attila

Legacy Member
mensen mensen, wa zitten jullie die kerel allemaal wijs te maken.

Als ge naar zijn uitleg kunt zien, gaat hij NIET overclocken maw het moet al geen duur latje zijn. Dan weten we nog niet welke ram hij nodig heeft DDR/DDR2/SDRAM?
Btw nog 1 latje van 512mb is meer dan voldoende, je hoeft geen 1gig latje er extra in te steken. 1GB ram is meer dan voldoende dezen tijd voor de meeste zaken voor nen gewone mens. Meer dan 1GB is overkill.

Zie welk latje je moet hebben DDR? koop u een 512mb, dan nog een kleine vraag, heb je amd64?? Zo neen, dan kan je eender welk latje kopen van 512mb ram in normaalste geval. Zo ja, dan moet je specifieke ram kopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan