<MrBabache>
Legacy Member
Ik zit hier met een oc-probleem. Elke keer als ik mijn systeem ( voor specs, zie onder ) overclock, valt hij enkele minuten, tot een kwartiertje later gewoon uit, met een bieptoon die blijft duren. Die toon is net een ambulance toon
. Ik heb al opgezocht wat dit betekent, en vond dit : "A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages " ( http://www.logan.eclipse.co.uk/abit_nf7_(s)_v2_0.htm )
Dus er zijn 2 mogelijkheden : ofwel de temperatuur, ofwel voltageprobleem.
-De temperatuur kan het niet zijn, aangezien de bios constant rond de 40° aangeeft, maximum 45°c.
-Dus het zou een voltage probleem moeten zijn. Verder op de bovenstaande site vind ik dat mijn mobo standaard een klein beetje undervolt ( http://www.logan.eclipse.co.uk/abit_nf7_(s)_v2_0.htm ) , en dat ik dus de cpu core voltage best wat hoger zet. Dat heb ik dus gedaan, maar dit verhelpt mijn probleem ook niet...
Mijn verdere bios instellingen (voor bios screen, screen is niet van mij : http://www.logan.eclipse.co.uk/images/acf.jpg ) Memory timings staan op optimal, en agp spread spectrum staat net zoals fsb spread spectrum op disabled. Cpu thermal throttling staat ook af. Cpu/dram ratio staat op auto, en cpu interface op enabled. Agp freq staat gewoon op 66mhz (voor screens, zie http://www.logan.eclipse.co.uk/abit_nf7_(s)_v2_0.htm
Ik zit dus ergens met een probleem, maar weet niet waar... Aangezien abit het mobo aanprijst als een oc'mobo, en mijn 1800+dlt3c toch ook bekend staat voor zijn goede oc'en vind ik dit toch maar raar...
Zou het eventueel kunnen zijn dat de videokaart niet meekan ? Of het ram?
Windows xp heb ik ook al opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt ook niet. Ook de Cmos heb ik al enkele keren gecleared, via jumpers op mobo.
Mijn systeem :
- Amd XP 1800+ Dlt3c
- Abit NF7 2.0 (nforce 2)
- Ram: 256 pc 3200
- Ibm 40 Gb 7200
- Kim Power 350 watt voeding
- PoV Riva Tnt 32mb ( ik heb ook een msi fx5900xt )
Ik zou niet weten wat er scheelt, maar aangezien er toch veel mensen zijn met een abit nf7(s) 2.0 bordje, zal er toch wel iemand mij kunnen helpen
Ook de instellingen van andere gebruikers van dit bord ( die oc'en natuurlijk) zijn welkom
ad: 
Voor meer info over mijn mobo, zie http://www.logan.eclipse.co.uk/abit_nf7_(s)_v2_0.htm
. Ik heb al opgezocht wat dit betekent, en vond dit : "A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages " ( http://www.logan.eclipse.co.uk/abit_nf7_(s)_v2_0.htm ) Dus er zijn 2 mogelijkheden : ofwel de temperatuur, ofwel voltageprobleem.
-De temperatuur kan het niet zijn, aangezien de bios constant rond de 40° aangeeft, maximum 45°c.
-Dus het zou een voltage probleem moeten zijn. Verder op de bovenstaande site vind ik dat mijn mobo standaard een klein beetje undervolt ( http://www.logan.eclipse.co.uk/abit_nf7_(s)_v2_0.htm ) , en dat ik dus de cpu core voltage best wat hoger zet. Dat heb ik dus gedaan, maar dit verhelpt mijn probleem ook niet...
Mijn verdere bios instellingen (voor bios screen, screen is niet van mij : http://www.logan.eclipse.co.uk/images/acf.jpg ) Memory timings staan op optimal, en agp spread spectrum staat net zoals fsb spread spectrum op disabled. Cpu thermal throttling staat ook af. Cpu/dram ratio staat op auto, en cpu interface op enabled. Agp freq staat gewoon op 66mhz (voor screens, zie http://www.logan.eclipse.co.uk/abit_nf7_(s)_v2_0.htm
Ik zit dus ergens met een probleem, maar weet niet waar... Aangezien abit het mobo aanprijst als een oc'mobo, en mijn 1800+dlt3c toch ook bekend staat voor zijn goede oc'en vind ik dit toch maar raar...
Zou het eventueel kunnen zijn dat de videokaart niet meekan ? Of het ram?
Windows xp heb ik ook al opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt ook niet. Ook de Cmos heb ik al enkele keren gecleared, via jumpers op mobo.
Mijn systeem :
- Amd XP 1800+ Dlt3c
- Abit NF7 2.0 (nforce 2)
- Ram: 256 pc 3200
- Ibm 40 Gb 7200
- Kim Power 350 watt voeding
- PoV Riva Tnt 32mb ( ik heb ook een msi fx5900xt )
Ik zou niet weten wat er scheelt, maar aangezien er toch veel mensen zijn met een abit nf7(s) 2.0 bordje, zal er toch wel iemand mij kunnen helpen
Ook de instellingen van andere gebruikers van dit bord ( die oc'en natuurlijk) zijn welkom
ad: 
Voor meer info over mijn mobo, zie http://www.logan.eclipse.co.uk/abit_nf7_(s)_v2_0.htm
:
) dat kijkt of uw systeem niet te warm wordt uit te schakelen.