Archief - Q: i.v.m. hdd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

uSo-dragon

Legacy Member
tzit zo kwerk nu op een hdd van 120 gig met werk bedoel ik men besturingsprogramma werkt dus nu op m'n120gig nu ik heb me een hdd van 80 gig gekocht voor erbij te steken dah :crazy: en nu is men vraag zou ik dat besturingsprogramma(windows xp) op die van 80 krijgen doo bv knippen en plakken . zoniet hoe kan ik dat besturingsprogramma op de 120gig verwijderen zonder al de rest van men data kwijt te spelen ?

Puijken

Legacy Member
Lijkt mij nogal onlogisch da ge da wilt doen maja... Gewoon simpelweg Windows installeren op die schijf van 80 gig en die als master hangen. Die van 120 gig als slave erbij hangen en de Windows map wissen. Da zou moeten lukken... Het lijkt mij logischer iig om de Windows op die schijf van 120 te laten staan, aangezien die in veel gevallen sneller zal zijn ... :p

Exit

Legacy Member
kopieren en plakken gaat ook, knippen niet.
daarna booten met cd en fixboot en fixmbr uitvoeren.
als alles werkt kunt ge die xp op de 120gig schijf wissen.

simpele duif

Legacy Member
Exit zei:
kopieren en plakken gaat ook, knippen niet.
daarna booten met cd en fixboot en fixmbr uitvoeren.
als alles werkt kunt ge die xp op de 120gig schijf wissen.
meent ge da?
gaat alles dan gewoon mee bij het kopieren, zoals register enzo...

Exit

Legacy Member
mobajaa, heb ik zo gedaan voor mijn 2000 ook, alles in win van 1 schijf naar andere (geen c schijf) en die win starten gewoon verder op.
als ge op de C werkt meot ge mbr en boot goed zetten.

het register is in meerdere delen en 1 deel is user.dat in de map docs en settings/user/...

eenmaal alles overgezet die hd als master hangen en die commands uitvoeren.

voor 9X lukt dat ook maar dan nie fixboot en foxmbr maar boot met diskette en sys a: c:

uSo-dragon

Legacy Member
Puijken zei:
Het lijkt mij logischer iig om de Windows op die schijf van 120 te laten staan, aangezien die in veel gevallen sneller zal zijn ... :p
euh ik dacht van niet want die van 120 is nog maar 14gig over en het verschil merkte wel hoor of ben ik dan verkeerd ?!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan