Archief - [Q]-19" CRT van den aldi...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

1337Sai

Legacy Member
Heeft iemand een id of dat goeie schermen zijn of niet?

Volgende week zijn ze der terug.

Nu dus mijn vraag of iemand hier al zo eentje gekocht heeft, en of hij dan natuurlijk tevreden is daarover of niet? ze kosten echt heel weinig geld, dus daarvoor moete het niet laten. :)

Iemand had ik horen zeggen dat ze @ 1600*1200 zouden flikkeren, maar op de site zelf staat 75 Hz, kan me dus niet voorstellen dat dat flikkert?


Thx in advance,
Greetz,
Sai

eniac

Legacy Member
Is nogal persoonlijk. Voor mij flikkert 75Hz echt wel. Ik vind 85Hz de laagste comfortabele refreshrate.

1337Sai

Legacy Member
Idd, is persoonlijk... :) Ik vind persoonlijk 75 wel genoeg... vooral... 't is niet op als primary scherm te gebruiken, tzou eentje zijn voor als secondary... dus het moet niet top of the bill zijn, maar het moet toch wel op iets trekken. :)

Kenshi

Legacy Member
Ik heb een medion 17" staan, mn broer zowel een 17" als 19" en zijn allemaal zeer goede monitors ...

Mr. M

Legacy Member
ne vriend van mij heeft de vorige medion 19" gekocht en is daar alleszins zeer tevrede over
zet da wel ni op 1600*1200 ofzo dus daar kan k u ni echt mee helpe
ma ik vind da da goe stabiel beeld geeft en zeker als het voor secondary is denk k da ge ni veel verder moet zoeke want prijs/kwaliteit gade denk k ni veel beter vinde

1337Sai

Legacy Member
leuk, al een paar posi replies... Ik ken ook een kerel die em gekocht heeft, een jaar of zo geleden, die kerel gebruikt em continue @ 1600*1200, en die is ook nog nie blind, integendeel, is de wreed content van. :D

Thx iig al voor de snelle replies!

metaphore

Legacy Member
kheb hem zelf ook ne 19" crt van den aldi :)
en ik ben er zeer content van... ik gebruik hem trouwens ook bijna altijd op 1600*1200
en ik ben ook nie blind ;)

voor de rest krijgde nog een goeie garantie... 3jaar
mijn scherm was is kapot, we hebbe da binnengedaan en 3dagen later stond er een volledig nieuw scherm met terug 3jaar garantie voor de deur :)

goedkoop, goed, garantie,..... kopen!

[NeO]-mtr

Legacy Member
1337Sai zei:
Idd, is persoonlijk... :) Ik vind persoonlijk 75 wel genoeg... vooral... 't is niet op als primary scherm te gebruiken, tzou eentje zijn voor als secondary... dus het moet niet top of the bill zijn, maar het moet toch wel op iets trekken. :)

Idd, ik zie zelfs niets flikkeren op 60hz en der is nix mis met m'n ogen.
En voor hun prijs zijn de monitor's wel redelijk degelijk, voor secondary monitor te spelen zal die wel voldoende zijn denk ik. :)

eniac

Legacy Member
[NeO]-mtr zei:
Idd, ik zie zelfs niets flikkeren op 60hz en der is nix mis met m'n ogen.

Als je 60Hz niet ziet flikkeren dan is er wel iets mis hoor :p
Je ogen werken te traag ofzo =)

MangleR

Legacy Member
keb hier ook een 15" tft van medion van den aldi, is toch al jaartje of twee oud, en wertk nog PERFECT (y)

1337Sai

Legacy Member
lol, idd, ... als ge op 60 Hz niets ziet flikkeren, edde wel een probleemke. :D

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik zit hele dagen op 3 17" te kijken en daar zit maar 60 hz op (lees als: ze kunnen niet meer hebben op 1280@1024). Ik heb nog nooit prob's gehad met dat volgens jullie ongeloofelijk geflikker. Heb dus ook geen last van een ouder tv toestel die dus op 50 Hz werkt. Das de ene persoon tegen de andere zeker he ;)

1337Sai

Legacy Member
amai...

als ik ff moet kijken op een 60 Hz, dan ben ik zo scheel als nen otter van de zeer in m'n hoofd... moet dus idd een gewoonte zijn, veronderstel ik dan. :)

ComputerVISTA

Legacy Member
En kon jij dan vroeger voor de 100Hz tv's naar tv kijken? Ik draag nu wel serieus wat geslepen plastic op men neus (lees als -5.5 en -6) meschien doet dat er iets toe?

1337Sai

Legacy Member
da zou idd al kunnen... :D


ik ben gewoon van op nen tft te kijken... ook @ 75 Hz, ... dus geeeeeeeen enkel prbleem met die refresh rate, ... vroeger 17" crt zelfs @ 70 Hz...

eniac

Legacy Member
Computer xp: TV's zijn een heel andere zaak dan monitors, m'n beste. Bij een TV zit je bijvoorbeeld al niet op 20-30cm ervan.

Wacht maar tot je eens een tijdje gewoon bent om op een goede 85/100Hz monitor te kijken, en kijk dan maar eens terug op je 60Hz schermpjes. Je gaat verschieten, mark my words.

Davion

Legacy Member
second eniac, mijn huidig (Aldi 19" Medion) scherm hier staat nu in 1280x960 @ 85Hz... als ik meer als een uur bezig zijn op men oud scherm (Targa 17", +/- 4jaar oud) dat staat in 1024*768 @ 75Hz dan voel ik et toch ook ze, en 60Hz flikkert echt HARD.

ComputerVISTA

Legacy Member
Computer xp: TV's zijn een heel andere zaak dan monitors, m'n beste. Bij een TV zit je bijvoorbeeld al niet op 20-30cm ervan.

Wacht maar tot je eens een tijdje gewoon bent om op een goede 85/100Hz monitor te kijken, en kijk dan maar eens terug op je 60Hz schermpjes. Je gaat verschieten, mark my words.

Men beste ik heb een LCD tv in men living staan (sinds kort) en zie wel duidelijk een verschil hoor begrijp me niet verkeerd. Maar ik heb geen last van lagere Hz's

eniac

Legacy Member
computer xp zei:
Maar ik heb geen last van lagere Hz's

Dat kan je nu wel zeggen, maar gezond voor je ogen is het niet, om continu op 3 60Hz monitors te kijken.

b0rt

Legacy Member
kvin die monitors wel best goed, ma alleen jammer da ze zo bol zijn :(

enneuh, bij ons op school staan alle monitors op 60 hz, brightness en contrast allemaal op max
ge wilt ni weten hoe misselijk ik soms word :/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan