Archief - Problemen Digitale TV Telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Paddeh

Legacy Member
Hey

Wou even mijn problemen hier opsommen en misschien weten jullie er iets meer van.

Sinds paar dagen geleden ondervind ik veel hinder bij het kijken van digitale tv.

Zenders die nog al blokkerig over komen, zwart beeld zelfs, geluid die niet goed doorkomt, geen signaal op bepaalde zenders.

Heb hier al eens mee naar Telenet gebeld over en ze zeiden gewoon droog dat het aan de bekabeling ligt, hoe kan een kabel op et ene moment wel perfect beeld geven en na een tijd weer niet.

Heb al geprobeerd de coax kabel rechtstreeks in de tv te pluggen en daar heb ik niet van blokkerig beeld enzo.

Dus ik dacht dat et misschien aan de digicorder zelf zou liggen.

Dusjah hopelijk is er hier iemand op het forum die er meer vanaf weet en me hier alvast mee kan helpen.

Groeten

Pascal 6oh9

Legacy Member
binnendoen, doen ze nie moielijk over

krijg je direct een nieuwe

byter

Legacy Member
Het is ofwel een issue met signaal (dit kan zowel binnen als buiten) of een defecte tuner van de settopbox. Contactdoos/coaxkabel etc nakijken en anders Telenet weer contacteren.

Btw je hebt inderdaad rechtstreeks op je tv geen blocking ...dat is analoge televisie. Digitale tv is gevoeliger voor storingen.

Paddeh

Legacy Member
net was ik sporting telenet aant kijken heel de tijd goed beeld, en voor 5 minuten ofzo heel slecht beeld allemaal blokkerig en zo.
Dusjah nu twijfel ik nog altijd of het de kabel is of iets met die digicorder

Exit

Legacy Member
via telenet center de box laten nakijken => zelfde probleem = box defect en wordt die omgeruild indien onder garantie of huur toestel is.

Bill

Legacy Member
Hier hetzelfde gehad, heeft altijd goed gewerkt tot plots alles begon te haperen en te schokken (ook met blokken zoals bij jou).

Telenet gebeld, ze laten iemand komen, hij doet wat testen en zegt dat het de kabel is.

Rekent dan nog eens aan omdat het niet aan hun lag.

Ik trek een volledig nieuwe (geen goedkope) kabel en het probleem is nog steeds hetzelfde.

Nieuwe digicorder gaan halen bij een Telenet center (wist niet dat ze daar mochten omruilen anders was ik meteen gegaan) en het probleem is opgelost, lag aan de tuner van de DC.

Wel van mijn oren gemaakt bij Telenet voor de onnodige kosten en 6 maanden "gratis" alle posten gekregen :)

Exit

Legacy Member
normaal zal klantendienst als eerst voorstellen om langs een center te gaan om daar te laten nakijken voor ze een technieker sturen (die dus niet gratis is als het probleem niet bij hun ligt)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan