Archief - probleem radeon x800 xt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

spidey

Legacy Member
kheb dus een probleem

kheb sindskort ne nieuwe pc men nen x800 xt

maar hij crashed nogal veel (al 5 keer op een week fzo?)

en telkens wordt gezegt dat het probleem bij de grafische kaart ligt?

heeft iemand anders hier ook al problemen mee ondervonden?en mss een oplossing fzo?

normaal gezien hebbek de juiste driver :s , alleja, kvin der toch geen andere (da programmake van ati voor unen driver tezoeke macheert ni bijmij)

greetz

spetznas

Legacy Member
Hmm wat die site van Ati betreft, je hebt allicht SP2 zet in het beveilingscentrum je windows firewall eens even af. Dan kun je het wel downloaden.
Als je het dan met de nieuwste drivers nog hebt, dan is het allicht je voeding.
Voor die graka te trekken heb je toch best een een merkvoeding van 350 W nodig.

azzurri

Legacy Member
Kunde u systeem eens posten, en de precieze foutmelding/crash da ge krijgt. Kan een aantal zaken zijn maar moeten beke meer informatie hebben.

Davion

Legacy Member
download Cat Uninstaller en Catalyst 4.8..

run cat uninstaller, reboot, install 4.8, reboot...

and all yer problems R gone..

spidey

Legacy Member
intel p4 3.2 ghz 1024 ram 250gb ati x800 xt

de graka is door "dell" derin gestoken dus die voeding moet normaal wel voldoende zijn!

de foutmelding: kan geen screenshot nemen op dat moment ... maar men scherm wordt blauw en dan verschijnt er nen tekst 'ma kweet nimmer juist wat er op die tekst staat (iets met graka instabiel met windows fzoiets (denkik hé))

@Davion : hebbet gedaan, maar het helpt niet :( direct daarna terug gecrashed

spidey

Legacy Member
kwil wel zien voor die voeding

maar ik krijg die case ni ope :s

da is me zon plastieken omhulsel om die case zelf, en ik krijg die er niet af :s weet iemand hoe dieje plastiek deraf moet?

GeForceFX

Legacy Member
als da nen dell is zal die voeding wel voldoende zijn e

tenzij der iets mee scheelt natuurlijk

spidey

Legacy Member
kheb just gzien op de site van dell datter ne nieuwen driver is , ff dieje probere ...

wxphe

Legacy Member
als je sp2 hebt gooi die eraf, had ook dat probleem maar met een 9800pro. Nadat ik de nieuwste drivers van ati erop had gezet. Heb dan service pack2 verwijderd en nu werkt alles weer. Probeer anders dat eens.

Davion

Legacy Member
SP2 heeft daar niets mee te maken, SP2 werkt perfect hiert met Cat4.8...

spidey

Legacy Member
ma moetek nog iets doen me diej cat4.8 nadak dieje geinstalled heb en dan gereboot heb?

alsek aant game ben , dan loopt hij vast? en alsek ff wacht wordt het scherm zwart

als hij gewoon opstaat en hij crashed, dan komt er dat blauwscherm


heb juist de voeding gechecked, tis nen 350 W en hij is goe aangeslote ...

VPU-recover?

Havoc

Legacy Member
Beeldscherm -> instellingen -> geavanceerd -> VPU-revocer -> uitvinken :)

azzurri

Legacy Member
u voeding is nie echt super voor zo een kaart ma goed, normaal zou het moeten gaan. Hou oud is je moederbord? De foutbeschrijving die je geeft namelijk crashen en dan zwart scherm is iets typisch voor die graka's en het wil zeggen dat je mobo aan vernieuwing toe is.

Oplossing: in je ati control panel ga naar "smartguard" (naast 3d en vpu recover). en zet AGP SPEED eens op 0. Save deze instellingen start es opnieuw op en probeer dan nog eens. Ben benieuwd.

ZEKER EENS PROBEREN

spidey

Legacy Member
als ik hem terug opstart na de crash staat er "het weergavestuurprogramma voor RADEON X800 XT lijkt verantwoordelijk voor de instabiliteit van het systeem"
welk mobo dak heb weetek ni, tis nen dell 8400 (normaal zal het ook ni aan het mobo moeg ligge denkek?)

greetz

azzurri

Legacy Member
heb je u agp speed proberen op 0 te zetten en dan eens zien of ge crash nog hebt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan