Archief - Probleem met ram upgrade

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jodabin

Legacy Member
Ik heb een klein probleempje met het vervangen van men ram. Ik ben deze week 2 nieuwe latjes gaan kopen van 512 mb. De verkoper vroeg naar welk type van ram dat het moest zijn (hij had 3 soorten in voorraad), maar aangezien ik een noob ben op het gebied van hardware wist ik niet wat te zeggen.

Dan vroeg hij achter de specs van men pc: P4 2.66 ghz, 512 mb ram, graka gigabyte maya radeon pro 9000 (heeft niks te maken met ram denk ik)

Uiteindelijk heeft hij het volgende meegegeven: 2 latjes van het merk apacer, 512 mb UNB PC3200 CL2.5

Thuis heb ik de latjes vervangen maar met het opstarten gebeurt er niets. het beeldscherm krijgt geen signaal, keyboard doet niets, afin, niks werkt.
Dan heb ik terug de oude latjes erin gestoken en na 2 reboots werkt alles terug zoals het moet.

Zou het kunnen dat ik het verkeerde type van ram heb meegekregen?

Ik ga nog wel de specs van men oude latjes geven, ben zo slim geweest om die ni te noteren.

kutteke

Legacy Member
zou raar zijn normaal zouden die moeten werken hoor, tenzij ge SDram zou hebben maar da betwijfel ik , en dan hadde die ander 2 niet kunnen gebruiken omdat ze niet passen :) probeer ze nogis en zorg ervoor dat ze er goed in vastklikken
reset ook mss je bios eerst eens voor je opstart

Exit

Legacy Member
kijjk met cpu-z of dergelijke wa ram erin steekt.
cmos reset mss
zitten ze goed vast, tuut de pc?

jodabin

Legacy Member
Hier zijn de specs van wat er nu inzit:

PC2100U - 25330 - A0
256 mb, DDR, 266 mgz, CL2.5

PC2100U - 20330 - Z
256 mb, DDR, 266 mhz, CL2


Dus alles zou normaal moeten werken?

Exit

Legacy Member
pc 2100 = 266mhz
de nieuwe zijn 3200 = 400mhz en die zullen of 400mhz draaien of lager, mag geen probleem geven ...
probeer anders eens een oude + nieuwe lat OF 1 nieuwe lat tegelijk ... mss 1 defect ...

is da nen merk pc?

jodabin

Legacy Member
Owkay, na een paar testjes blijkt dat 1 lat gewoon niks doet, zet pc op, niks gebeurt.

En de andere lat start WEL op (krijg screen met "press f2 to enter bios etc...) maar dan krijg ik zo'n oud dosscherm met men bios op, thats it. En dan blokkeert hij.

En nog iets dat ik net gemerkt heb, een van men huidige latten is blijkbaar SDram, die met de CL2 vermelding. Als ik die 2 latten van plaats verwissel doet men pc ook niks, zoals met de nieuwe latten.

In ieder geval bedankt voor de hulp, maar ik ben nog lang niet van men probleem verlost...

Exit

Legacy Member
??????? sdram???? en ddr??? dual ram slots?
hoeveel inkepingen heeft het slot en de lat?

Tweek

Legacy Member
moest er een sdram slot bijzitte dan zal die ddr lat er wel niet inpassen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan