Archief - probleem met laptopaccu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ryan1986

Legacy Member
Yo, ik heb dus een laptop van fujitsu, 2 jaar oud, werkt nog perfeckt, specs zie sig :)

daar zit een liteon batterij in, wanneer ik echter op batterij werk dan gaat dir perfect maar eens de batterij na een 20 tal min de status van 80% capaciteit heeft behaald dan valt de computer automatisch in slaapstand.
Ga ik uit de slaapstand, dan is de batterij nog 4%
ik heb dit sinds de tijd dat ik een draadloze pcmcia adapter geïnstaleerd heb.
daarvoor was dit niet.
kan dit de oorzaak zijn of is het iets anders?

greetz


*eidt* Ik mer gelijk op da ik kan blijven werken, hoewel em aanduid da de batterij 0% bedraagt, is al een 20 tal min zo :wtf:

***ARF***

Legacy Member
waarschijnlijk driver conflictje

kunde ook op baterij voort als hijk op 0% staat?

Ryan1986

Legacy Member
***ARF*** zei:
waarschijnlijk driver conflictje

kunde ook op baterij voort als hijk op 0% staat?

Jep, dat gaat, de laptop blijft gewoon voortwerken en geeft geen melding meer.
Als ik hem afsluit echter, dan kan hem niet opnieuw opstarten.

:offtopic: Gij zit toch in mijn msn... :woohoo:
Kzal u dan eens aanspreken :)

Exit

Legacy Member
of die battt is versleten of de controle is verkeerd, meet eens die batt met gewone voltmeter .... batt verslijten na verloop, afhankelijk van het gebruik, die verliezen stilaan meer en meer opslagcapaciteit. zijn sneller leeg, houden nie lang meer uit.

***ARF***

Legacy Member
baterij is nog goed
want ze ztaat op 0% maar de laptop blijft gewoon doordraaien.
kdenk da der iets mis is me de uitlezeing
of conflict me da pcmcia kaartje

Ryan1986

Legacy Member
is toch ook niet normaal dat het springt van 80% ==> 0%
k heb die kaptop ook onlnags geformat (zelfde periode van pcmcia kaart), daarvoor werkte die batterij perfect
ik ben nu aant teste zonder da pcmcia kaartje erin

***ARF***

Legacy Member
haal u baterij der is uit en kijk is of der enige schade aan te bespeuren valt

cicero

Legacy Member
bij eigenschappen van energiebeheer kun je waarschijnlijk de optie uitschakelen dat je laptop automatisch in slaapstand gaat. zo kun je gewoon blijven doorwerken als je batterij plots van 80% naar 0% gaat. zo heb je dan wel geen veiligheid meer als je batterij echt leeg is en de laptop uitvalt.

greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan