Archief - Probleem met geluid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Evil Mathius

Legacy Member
Hey,

Ongeveer een jaar geleden heb ik bij alternate een nieuwe Pc ineen laten steken volgens de configuratie die mij toen hier aangeraden werd.
Grotendeels zag dat er toen vanbinnen zo uit:
* mobo: ASUS P7P55D LX
* CPU: i5 750
* Graka: Ati radeon HD 5870
* 4GB RAM
* een SSD van 80 GB en een HDD van 1TB
* voeding van 650 watt

Nu heb ik sinds het begin al problemen met het geluid, en nu begint het me toch wat te irriteren. Als ik de PC opstart, dan meteen bij het eerste geluid (dat kan van een website zijn) of via itunes, hapert het geluid enkele seconden aan een stuk. Meestal gaat het dan even weg, maar na een tijd komt het steeds terug (elke dag). Bij websites heb ik er minder last van (youtube), maar zeker bij windows media player, blijft het geluid soms bij elk liedje enkele seconden hangen. Dat kan op het begin zijn, maar ook op het einde of meerdere keren bij eenzelfde lied. Het ligt zeker niet aan de downloads, want die werken perfect op de home cinema of via een mp3-speler.

Heeft iemand enig idee waardoor dit komt? Ik heb echt geen flauw benul. Belangrijker is waarschijnlijk hoe ik dit kan oplossen? Zou een geluidskaart het oplossen? Dan moet ik dat maar kopen. Bovendien is het probleem er niet systematisch, dus hoe kan ik dat dan aantonen bij alternate als ik terugga?

Hopelijk is er iemand die me kan helpen,
hartelijk dank!

Basil Fawlty

Legacy Member
Het eerste wat je moet proberen is de drivers van je geluidskaart updaten. Hiervoor kan je terrecht bij de website van de fabrikant van het moederbord, maar ook bij de website van de fabrikant van de geluidskaart. Deze laatste heeft meestal de meest recente versie.

Extrizyo

Legacy Member
oude drivers verwijderen en zoals basil zegt naar de site gaan van fabrikant en de nieuwe downloaden en installen. heb je dat probleem dan nog dan kan het ook aan uw boxen liggen

al eens geprobeerd met andere? een headset ofzo , als het daar wel werkt weet je al dat het aan de boxen liggen

het kan ook zijn dat de aansluiting kapot is van je boxen ( op je mobo ) sommige pc's hebben 2 ingangen waar je bv een koptelefoon of boxen kan insteken. indien je er 2 hebt probeer eens die andere te gebruiken.

Als het dan nog niet werkt dan zal het wss uw geluidskaart zijn.

PC eens opendoen en ontstoffen kan ook helpen

Anders als je nog garantie hebt, terugzenden :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan