Evil Mathius
Legacy Member
Hey,
Ongeveer een jaar geleden heb ik bij alternate een nieuwe Pc ineen laten steken volgens de configuratie die mij toen hier aangeraden werd.
Grotendeels zag dat er toen vanbinnen zo uit:
* mobo: ASUS P7P55D LX
* CPU: i5 750
* Graka: Ati radeon HD 5870
* 4GB RAM
* een SSD van 80 GB en een HDD van 1TB
* voeding van 650 watt
Nu heb ik sinds het begin al problemen met het geluid, en nu begint het me toch wat te irriteren. Als ik de PC opstart, dan meteen bij het eerste geluid (dat kan van een website zijn) of via itunes, hapert het geluid enkele seconden aan een stuk. Meestal gaat het dan even weg, maar na een tijd komt het steeds terug (elke dag). Bij websites heb ik er minder last van (youtube), maar zeker bij windows media player, blijft het geluid soms bij elk liedje enkele seconden hangen. Dat kan op het begin zijn, maar ook op het einde of meerdere keren bij eenzelfde lied. Het ligt zeker niet aan de downloads, want die werken perfect op de home cinema of via een mp3-speler.
Heeft iemand enig idee waardoor dit komt? Ik heb echt geen flauw benul. Belangrijker is waarschijnlijk hoe ik dit kan oplossen? Zou een geluidskaart het oplossen? Dan moet ik dat maar kopen. Bovendien is het probleem er niet systematisch, dus hoe kan ik dat dan aantonen bij alternate als ik terugga?
Hopelijk is er iemand die me kan helpen,
hartelijk dank!
Ongeveer een jaar geleden heb ik bij alternate een nieuwe Pc ineen laten steken volgens de configuratie die mij toen hier aangeraden werd.
Grotendeels zag dat er toen vanbinnen zo uit:
* mobo: ASUS P7P55D LX
* CPU: i5 750
* Graka: Ati radeon HD 5870
* 4GB RAM
* een SSD van 80 GB en een HDD van 1TB
* voeding van 650 watt
Nu heb ik sinds het begin al problemen met het geluid, en nu begint het me toch wat te irriteren. Als ik de PC opstart, dan meteen bij het eerste geluid (dat kan van een website zijn) of via itunes, hapert het geluid enkele seconden aan een stuk. Meestal gaat het dan even weg, maar na een tijd komt het steeds terug (elke dag). Bij websites heb ik er minder last van (youtube), maar zeker bij windows media player, blijft het geluid soms bij elk liedje enkele seconden hangen. Dat kan op het begin zijn, maar ook op het einde of meerdere keren bij eenzelfde lied. Het ligt zeker niet aan de downloads, want die werken perfect op de home cinema of via een mp3-speler.
Heeft iemand enig idee waardoor dit komt? Ik heb echt geen flauw benul. Belangrijker is waarschijnlijk hoe ik dit kan oplossen? Zou een geluidskaart het oplossen? Dan moet ik dat maar kopen. Bovendien is het probleem er niet systematisch, dus hoe kan ik dat dan aantonen bij alternate als ik terugga?
Hopelijk is er iemand die me kan helpen,
hartelijk dank!
