Archief - Probleem bij fire up van net gebouwd systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

etii0

Legacy Member
Dag allen,

Heb zonet mijn pc geassembleerd. Bij de eerste opstartpoging gebeurt het volgende: de pc start de fans ed, valt uit doet dit enkele keren en blijft tenslotte op die 'fans aan' toestand zitten. Op geen enkel moment krijg ik beeld te zien. Wat is er aan de hand?

Ik las ergens dat of de processor of de videokaart slecht zijn geinstalleerd. De processor zou mij eerlijk gezegd verbazen, want op een 1155 socket kan dit toch maar op 1 manier?

Yvezzke

Legacy Member
Volledige specs?
Alles zit correct aangesloten en krijgt stroom?
PSU voldoende?

etii0

Legacy Member
Yvezzke zei:
Volledige specs?
Alles zit correct aangesloten en krijgt stroom?
PSU voldoende?

Net dat eens gecheckt: mobo: P8P67 rev 3.1. Voeding: Corsair HX650W. Aangesloten op Mobo: eatxpwr en eatx12V. Er waren in de kabel voor die laatste 2 4pins stekkers gemonteerd. Heb ze beide geinstalleerd want het is een 8pin connector. Videokaart: Asus 6950 DCII 2GB. Voedingsaansluiting daarvan bestaat uit een 6pins en 8 pinsconnector. Heb beide aangesloten op de voeding.

Met 1 latje RAM in het eerste slot raakt mijn pc wel in BIOS. Ik heb de timings aangepast. Volgens de fabrikant is dit 9-9-9-27 (Kingston Hyper X genesis 2x4 GB). Ik krijg hem nu nog steeds niet aan de gang met 8 GB. Wat kan ik nog verkeerd doen? (Ik vermoed dat het sowieso dus aan de RAM ligt)
Alvast bedankt voor de eerdere reactie en komende reacties!

Mr.Hankey

Legacy Member
Kan ook aan je mobo liggen... Heb onlangs ook eens meegemaakt dat mn systeem niet wou booten en in "locked toestand " bleef zitten. Had toen 6 gb van 2000 mhz ddr3 gekocht en geïnstalled... bleek dat mn mobo maar stabiel kon ondersteunen tot 1600 mhz. Ik zou dus eens checken of het daar niet aan ligt.

mvg

etii0

Legacy Member
Mr.Hankey zei:
Kan ook aan je mobo liggen... Heb onlangs ook eens meegemaakt dat mn systeem niet wou booten en in "locked toestand " bleef zitten. Had toen 6 gb van 2000 mhz ddr3 gekocht en geïnstalled... bleek dat mn mobo maar stabiel kon ondersteunen tot 1600 mhz. Ik zou dus eens checken of het daar niet aan ligt.

mvg

Bedankt voor de reactie! Mijn RAM is 1600 MHz dus dat zou moeten werken.

flyingdutchman

Legacy Member
ik denk ook je ram+mobo combinatie. Probeer eens met 1 latje en dan afwisselend in de verschillende slots? Ik dacht dat die Asus borden ook nog led's langs de ramsloten hadden om aan te geven waar het probleem zat. Ik weet dat de P7P55D dat wel had.

etii0

Legacy Member
flyingdutchman zei:
ik denk ook je ram+mobo combinatie. Probeer eens met 1 latje en dan afwisselend in de verschillende slots? Ik dacht dat die Asus borden ook nog led's langs de ramsloten hadden om aan te geven waar het probleem zat. Ik weet dat de P7P55D dat wel had.

Inderdaad! Heb ontdekt dat al mijn sloten werken met 1 latje, maar het andere latje werkt op geen enkel slot. Kapotte RAM dus, terug naar afzender;)

Bedankt voor de hulp allemaal!

Bill

Legacy Member
Let er ook op dat je de latjes in de juiste slots steekt.

Dus niet beginnen bij het eerste links zoals bij DDR2 maar beginnen met slot 2 en 4 (vanaf links geteld) te vullen.

Edit: nvm, je laatste reactie niet gelezen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan