Archief - PCI Express x8 Geforce 6800 GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gamedude

Legacy Member
Ik heb een ASUS A8N-SLi Deluxe mobo & Leadtek Geforce 6800 GT PCI-E graka... men systeem is nog gloednieuw en was wa aan't rond zien en zag het volgende:

http://users.pandora.be/G4medude/geforce.JPG

er staat duidelijk op: x8... 1 PCI-E graka op dat mobo is toch x16?
vanaf ge SLi toepast en er dus 2 graka's opstaan is het gesplist naar elks x8.. ?

verkeerde instelling in men mobo ofzo?

apa

Legacy Member
1 kaart zou idd PCI-Express x16 moeten zijn. In performance zal dat zo goed als onmerkbaar zijn hoor: x8 is al meer dan voldoende voor zelfs de snelste videokaarten van het moment. Mogen we weten waar je die mooie spullen gehaald hebt? Vooral die 6800GT PCI-Express is moeilijk te verkrijgen.

Davion

Legacy Member
Staat dat latje tussen u 2 PCI-slots op "One Video Card" of op "Dual Video Card", indien dat 2de zetu pC uit en trek de stroom eruit, en switcht dat, zo configureerde de lanes voor 16x.

Gamedude

Legacy Member
thx for teh reply's, ik zal binnen een paar dagen eens kijken.
8x t.o.v 16x heeft atm toch zo goed als geen verschil zei Apa? Dan is er geen haast bij. :)

@ jer: ja die 2de op de link http://www.overclockers.co.uk/acatalog/copy_of_6800_Series.html is de mijne, though hij kost er nu 490€.. khad hem toen voor 450€ gekocht.

& ja ik weet ook dat het 100€ duurder is dan die graka die gaat binnen komen bij descom... maar khad hem al praktisch naast mij liggen toen dat nieuws van descom kwam.

Misschien pech.. maar het zou voor mij, mijn karakter kennende ^^, ook wel verschrikkelijk zijn geweest moest ik een vakantie van 3 weken lang staan kijken op men mobo, cpu, ram latjes, dvd rom, dvd rw, case, monitor, muis & keyboard..... ;p

troid

Legacy Member
Gamedude zei:
thx for teh reply's, ik zal binnen een paar dagen eens kijken.
8x t.o.v 16x heeft atm toch zo goed als geen verschil zei Apa? Dan is er geen haast bij. :)

@ jer: ja die 2de op de link http://www.overclockers.co.uk/acatalog/copy_of_6800_Series.html is de mijne, though hij kost er nu 490€.. khad hem toen voor 450€ gekocht.

& ja ik weet ook dat het 100€ duurder is dan die graka die gaat binnen komen bij descom... maar khad hem al praktisch naast mij liggen toen dat nieuws van descom kwam.

Misschien pech.. maar het zou voor mij, mijn karakter kennende ^^, ook wel verschrikkelijk zijn geweest moest ik een vakantie van 3 weken lang staan kijken op men mobo, cpu, ram latjes, dvd rom, dvd rw, case, monitor, muis & keyboard..... ;p

Lol idd ik erger me ook dood, men pc ligt daar nu zonder moederbord en gfx kaart :sad:

Celcius

Legacy Member
jer zei:
same here .. alles buiten gpu :/

ik heb juist te horen gekregen dat ik mijn gigabyte SLI moboke pas tegen januari binnen komt... mobo en vga's staan al meer als een maand in backorder. De asus is beter leverbaar.

nu de geforce 6800GT en ultra pcx zijn nog niet voor direct zenne. ik heb mij 2 kaarten laten in backorder zetten gelijk welk merk en type (GT of Ultra). Ik heb me in ieder geval al een X800xt aangeschaft dak toch voort kan :)

ge moet ook es kijken of ge uw kaartje da ge kunt zetten op sli of single mode da het wel duidelijk op single staat. anders draait da slot maar op 8X

grtz

troid

Legacy Member
Celcius zei:
ik heb juist te horen gekregen dat ik mijn gigabyte SLI moboke pas tegen januari binnen komt... mobo en vga's staan al meer als een maand in backorder. De asus is beter leverbaar.

nu de geforce 6800GT en ultra pcx zijn nog niet voor direct zenne. ik heb mij 2 kaarten laten in backorder zetten gelijk welk merk en type (GT of Ultra). Ik heb me in ieder geval al een X800xt aangeschaft dak toch voort kan :)

ge moet ook es kijken of ge uw kaartje da ge kunt zetten op sli of single mode da het wel duidelijk op single staat. anders draait da slot maar op 8X

grtz

Bwa as ze er in januari nie zijn neem ik een leadtek van de bovenvermelde site

schumi2003

Legacy Member
metreox zei:
ik wacht wel tot januari :)



ik wacht wel tot maart als de nex gen PCIe kaarten komen :)


nu is er bijna geen verschil tussen PCIe en AGP, maar verwacht wordt dat ze van die native bridge en extra latency's af zijn en dat dan pas de echte PICe kracht nar boven zal komen en dan sla ik toe ^^

troid

Legacy Member
schumi2003 zei:
ik wacht wel tot maart als de nex gen PCIe kaarten komen :)


nu is er bijna geen verschil tussen PCIe en AGP, maar verwacht wordt dat ze van die native bridge en extra latency's af zijn en dat dan pas de echte PICe kracht nar boven zal komen en dan sla ik toe ^^

Ik denk dat je toch nog iets langer gaat mogen wachten voor de 7XXX reeks.

jer

Legacy Member
das gewoon dom wachten op nextgen .. de cpu is nu al de bottleneck .. dus veel meer fps zul je toch nooit halen ...

troid

Legacy Member
jer zei:
das gewoon dom wachten op nextgen .. de cpu is nu al de bottleneck .. dus veel meer fps zul je toch nooit halen ...

Idd en volgende kaart is die met NV-48 core, dit is dus geen next-gen. Ik denk dat dit eerder de 6900 gaat worden.

schumi2003

Legacy Member
jer zei:
das gewoon dom wachten op nextgen .. de cpu is nu al de bottleneck .. dus veel meer fps zul je toch nooit halen ...


ah en ze vinden geen nieuwe dingen meer uit eh ?


zoals AMD Dual Core :bow: :bow: :bow: Q3 2005 :applause:

troid

Legacy Member
schumi2003 zei:
ah en ze vinden geen nieuwe dingen meer uit eh ?


zoals AMD Dual Core :bow: :bow: :bow: Q3 2005 :applause:

Jawel, normaal tege eind 2005- begin 2006 toch een NV-50 core

ComputerVISTA

Legacy Member
Ge kunt zo blijven wachten he :D Er zal altijd wel iets nieuws komen op korte tijd.

kopen en weer verkopen doe ik, mits een beetje te investeren is men pc constant up to date.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan