Archief - pc start niet meer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Syphon

Legacy Member
Vriend zijn pc (van compaq) werkt niet meer
Bij het opstarten krijg ik eerst logo van compac
en stelt hij de vraag om in veilige modus, ... optestarten
niets werkt. wat ik ook kies, ik krijg altijd een zwart scherm met een streepke
in linksbove, het lijkt dat hij laad maar blijft op zwart scherm hangen, hoe lang ik ook wacht.

Enig idee wat de oorzaak kan zijn?
HD had hij eerst aan mij gegeven, die had ik geformateerd.
had die als slave op mijn pc gehangen en in windows zag ik
dat die files die op zijn HD stonden kapot ware, allemaal raar tekens.
Maar probleem bleef toen hij die terug op zijn pc had aangesloten.

Nu heb ik zijn pc hier bij mij staan.
Maar een oorzaak zie ik niet direct

sciencekid

Legacy Member
Syphon zei:
Vriend zijn pc (van compaq) werkt niet meer
Bij het opstarten krijg ik eerst logo van compac
en stelt hij de vraag om in veilige modus, ... optestarten
niets werkt. wat ik ook kies, ik krijg altijd een zwart scherm met een streepke
in linksbove, het lijkt dat hij laad maar blijft op zwart scherm hangen, hoe lang ik ook wacht.

Enig idee wat de oorzaak kan zijn?
HD had hij eerst aan mij gegeven, die had ik geformateerd.
had die als slave op mijn pc gehangen en in windows zag ik
dat die files die op zijn HD stonden kapot ware, allemaal raar tekens.
Maar probleem bleef toen hij die terug op zijn pc had aangesloten.

Nu heb ik zijn pc hier bij mij staan.
Maar een oorzaak zie ik niet direct
kan je windows ook nie meer installeren op die Compaq?

Syphon

Legacy Member
Heb het nog niet geprobeerd, maar heb windows XP erop geinstalleerd toen ik HD op mijn pc had aangesloten en werkte perfect (pc was wel standaard met win98, maar normaal moet hij dat toch kunnen ondersteunen, dus HD is al niets aan) En ik kan wel naar installatie gaan via de cd, dus normaal kan ik wel installeren niet?

Mss dat er een ander onderdeel kapot is, maar vraag me dan af welk. Na het kiezen van veilige modus of iets anders komt er op zwart scherm, witte balk die direct laad en dan springt hij op zwart scherm me streepke, daar blijft hij hangen. en laad niet verder.

sciencekid

Legacy Member
Syphon zei:
Heb het nog niet geprobeerd, maar heb windows XP erop geinstalleerd toen ik HD op mijn pc had aangesloten en werkte perfect (pc was wel standaard met win98, maar normaal moet hij dat toch kunnen ondersteunen, dus HD is al niets aan) En ik kan wel naar installatie gaan via de cd, dus normaal kan ik wel installeren niet?

Mss dat er een ander onderdeel kapot is, maar vraag me dan af welk. Na het kiezen van veilige modus of iets anders komt er op zwart scherm, witte balk die direct laad en dan springt hij op zwart scherm me streepke, daar blijft hij hangen. en laad niet verder.
ma als je windows XP installeert op uw computer met zijn HD, dan worden belangrijke drivers van uw pc-configuratie mee geïnstalleerd, dus het gaat niet werken op zijn systeem.

Syphon

Legacy Member
Ben nu aan het proberen. Zal direct na install zeggen of het geholpen heeft of niet

Syphon

Legacy Member
krijg nu toch het logo van windows XP enzo, en moet nu late installeren en instellen. Heeft geholpen :)
Thx.

Normaal werkt het altijd bij mij om een schijf formatere en installere voor andere pc.
Maar het zijn allemaal onderdelen van compaq, moederbord onbekend.
rampoorten waar geen ander ramkaart oppast, geen plaats voor een graka, ...

BraveHeart

Legacy Member
Syphon zei:
Vriend zijn pc (van compaq) werkt niet meer
Bij het opstarten krijg ik eerst logo van compac
en stelt hij de vraag om in veilige modus, ... optestarten
niets werkt. wat ik ook kies, ik krijg altijd een zwart scherm met een streepke
in linksbove, het lijkt dat hij laad maar blijft op zwart scherm hangen, hoe lang ik ook wacht.

Enig idee wat de oorzaak kan zijn?
HD had hij eerst aan mij gegeven, die had ik geformateerd.
had die als slave op mijn pc gehangen en in windows zag ik
dat die files die op zijn HD stonden kapot ware, allemaal raar tekens.
Maar probleem bleef toen hij die terug op zijn pc had aangesloten.

Nu heb ik zijn pc hier bij mij staan.
Maar een oorzaak zie ik niet direct

Ram geheugen is naar de knoppen, ik heb dat ook genoeg gezien.
Ik stak mijn boot-cd in zo'n compaq waar het beeld zwart uitsloeg (ik wist al op voorhand wat het was maar ik ging toch eens testen met een tool), ffe docmem gedraaid en ja hoor, alles was FAIL, dat latje was naar de knoppen.


Maak een opstartdiskette via andere pc, maak die bootable, zet daar docmemory op, doe een burn-in test en je zul zien.
Is het geheugen goed krijg je op alles PASS, is er iets niet juist krijgde FAIL.

Undeadhunter

Legacy Member
kan ook zijn da da de drivers van zijn grafische kaart zijn, in veilige modus opstarten en deze verwijderen, terug opstarten en dan ze opnieuw installeren, als het dat niet is dan is het idd RAM :)

BraveHeart

Legacy Member
Kan idd ook iets anders zijn, in de "meeste gevallen" is het het ram geheugen dat de schuldige is.
Ffe een opstartdiskette maken, daar doc memory opzetten en uitvoeren in dos en kiezen voor burn-in als test, dan weet je het heel zeker :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan