Archief - PC boot vanzelf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fugi^

Legacy Member
Hey,

Na 10min in windows gezeten te hebben, boot pc vanzelf of freezed die.
Hij start dan welweer op en zo, ma dan heb ik 2 minute om iets te doen en boot/freeze die weer. Dat doe ie constant.

Soms hoor ik ook als ik pc reset een lange biep. Dan moet ik hem uitzetten.

Dan heb ik maar geformateerd. Windows XP pro opnieuw geinstalleerd. Maar het probleem blijft zich voordoen.

Temp cpu 41°C

Hoe los ik dit probleem op?

Merci

Fugi

ComputerVISTA

Legacy Member
je hebt toch niks overgeclockt en niet terug gezet?

Petrov

Legacy Member
probeert uwen bios eens op 'optimized defaults' of zoiets in te stellen, mss draait u geheugen te snel ofzo...

Fugi^

Legacy Member
Niks oc en optimized defaults staan op.
Kheb zelf al cmos gecleared met de jumpers.

ComputerVISTA

Legacy Member
Dan vrees ik dat er ergens iets is in je pc dat naar de ***** is


Priobeer is met ene format meschien is je windhoos rot.

Stijneman

Legacy Member
er is een instelling in windows dat je na xxx minuten afsluit, mss per ongeluk aangezet ? (waar die zich bevindt weet ik ook niet meer hoor :p)

Fugi^

Legacy Member
Stijneman zei:
er is een instelling in windows dat je na xxx minuten afsluit, mss per ongeluk aangezet ? (waar die zich bevindt weet ik ook niet meer hoor :p)

Meent ge dat nu, of is dat nu voor te lache?
Ik zei toch, kheb geformateerd.

Het is duidelijk hardware gericht, anders zat ik wel op het sofwareprobleemforum!

Miss iets met voeding of geheugen?

BraveHeart

Legacy Member
Geheugen testen met Memtest 86+, de 86+ is meer upto-date qua hardware dedectie dan de gewone Memtest 86.

Je kan ook Docmemory v2.0 van de simtester site proberen, maar voor meer zekerheid is Memtest 86+ de betere diagnose software voor defecte ram (of ram op onstabile timings wat ook kan voorvallen, daarom niet persé defect) te dedecteren.

Als uw scherm na 2 loops blauw blijft zonder rode regeltjes tekst is er niks mis met uw ram.
Zo'n 2 loops kunnen wel een +/- 1 uur in beslag nemen, maar dan is uw ram ook uitgebreid en grondig getest op alle mogelijke lees en schrijfacties.
Raadzaam dit eens te doen als de pc voor een paar uurtjes niet nodig hebt, laat je de software je geheugen eens grondig testen :)

Moest dat allemaal pass zijn, dan kan je gaan zien naar andere hardwarematige oorzaken als oververhitting, onvoldoende spanning door voeding, schijf met bad sectors (kan je ook nagaan) enz.

Draai die pc maar eens binnenste buiten :)

Fugi^

Legacy Member
Memtest gedaan maar pc hangt zich gewoon op na 11minute ofzo.
Kben naar winkel geweest voor ander ram. Erin gestoke, gebeurd hetzelfde!

miss voeding nie goed genoeg, gpu heeft 350w nodig.
Kga gf3 ti 200 erin steke.

***ARF***

Legacy Member
ge hebt waarschijnlijk een usb muis
ofwel trekt ge die uit als ge gaat testen
ofwel zet ge "USB legacy support" op disable in de bios

Fugi^

Legacy Member
Geen usb muis.
En gforce 3 krijg ik nie ingestoke, geen stroomkabel.

***ARF***

Legacy Member
trek is gewoon alles uit behalve u toetsenbord
geen geforce3 omda ge geen stroomkable hebt.
geforce 3 heeft geen stroomkabel nodig

btw
gpu heeft geen 350watt nodig
voor u geheele systeem wordt 350watt van een A-merk aangeraden
en u voeding gaat da normaal zeker trekke ze

Stijneman

Legacy Member
Fugi^ zei:
Meent ge dat nu, of is dat nu voor te lache?
Ik zei toch, kheb geformateerd.

Het is duidelijk hardware gericht, anders zat ik wel op het sofwareprobleemforum!

Miss iets met voeding of geheugen?

ik meen da :p

mss hebde illegale windows en heeft de kraker ervan da standaard aangezet

is het steeds na hetzelfde tijdsinterval? zoja ==> wss software :p

Fugi^

Legacy Member
Ge hebt toch zo een kabelke nodig om aan 3d kaart te verbinde?

Fugi^

Legacy Member
Stijneman zei:
ik meen da :p

mss hebde illegale windows en heeft de kraker ervan da standaard aangezet

is het steeds na hetzelfde tijdsinterval? zoja ==> wss software :p

miss heb ik illegale cd v windows en miss heb ik die al 2 jaar, miss heb ik al 100 keer wel es een format gedaan en miss heb ik die ook al uitgeleend enzo :p

Ma als ik pc aangezet krijg kan ik effe erop tokkele ma dan freezed/boot die maar dan kan ik er weerop ma voor telkens een kortere periode.

Momenteel als ik pc opstart, hoor ik lange biep. En gebeurd er niks.

Snipe

Legacy Member
Stijneman zei:
ik meen da :p

mss hebde illegale windows en heeft de kraker ervan da standaard aangezet

is het steeds na hetzelfde tijdsinterval? zoja ==> wss software :p

1. Ge geeft zinnige replies

of

2. Ge replied niet

idioot.



OT:

Trek idd alles keer uit , stop enkel nodige dingen in (incl randapparaten gelijk muis dus, keyboard zal ni gaan aangezien em dan zegt "keyb not found, press F1 to continue" :P)

En installeer eens andere SATA drivers (F6 tijdens win setup), kijk eens of hij in DOS ook na een tijd freezed, ..

Fugi^

Legacy Member
Mobo was dus kapot :cry:

Kben naar winkel geweest en nieuw gekregen. :applause:
En bolt weer goe :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan