Archief - pc beter door nieuwe videokaart??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgodkilltv

Legacy Member
Ik heb een ongeveer 2 jaar oude PC die ik ineen heb laten steken bij Gecko computers.
nu gaat mijn computer beter presteren als ik er een betere videokaart laat insteken ik was aan het denken aan Gainward nvidia GT210 1GB
het is niet voor erg zware games, maar bij CSS haal ik op de laagste settings maar een fps van 15 tot 20.
mijn specs:
CPU: amd athlon 64 x2 dual 4800+ 2.5 GHz
GPU: ATI radeon xpress 1200
2GB geheugen
en ik draai WinXP

magere-hein

Legacy Member
Tis een onboard videochip da ge zitten hebt.

Als ge een aparte kaart steeks gaat die zowiezo al veel beter draaien. Denk dat een HD5770 de beste keuze zal zijn.

killgodkilltv

Legacy Member
Merci!
ma gaat die nvidia GT210 dan ni? want meer dan 100 euro heb ik ni meteen vrij

mdgf

Legacy Member
Met dat budget zou ik kijken voor een tweedehands 4870/5770.

Wat voor voeding heb je nu? (naam, merk en wattage)
Want het zou wel eens kunnen dat ze je opgezadeld hebben met een brolvoeding die geen extra graka aan zal kunnen.

Vleis

Legacy Member
Idd een tweedehands 5770,.
Hiermee kan je de meeste games op goede settings spelen, afhankelijk van de resolutie van je scherm. Op 1680x1050 kan ik bijvoorbeeld CSS vloeiend spelen op de hoogste settings, maar intensievere games zoals COD gaan ook perfect.

mdgf

Legacy Member
Als die voeding effectief 350W of meer stabiel aankan dan is een tweedehands 5770 (of 5750) de beste optie, maar of het te riskeren is... (voor hetzelfde geld ontploft die voeding als je er 300W uit trekt, maar evengoed kan het geen enkel probleem zijn)

De kostprijs van die voeding schept niet echt veel vertrouwen: enkele jaren geleden 38€ voor voeding+case, terwijl je tegenwoordig voor een goede 400W voedingal rap >45€ (enkel voeding, geen case) betaalt.
Een 4870 kan je zeker niet riskeren (die verbruikt meer).

Terrorist_Hell

Legacy Member
'k Denk niet dat die voeding 2 PCI-e connectoren heeft, dus een 4870 voorstellen lijkt me overbodig. En 'k zie die jongen niet met adapters werken. Tweedehands ATI 5770 zou ik ook voor gaan.

killgodkilltv

Legacy Member
ja ik lees juist dat de 5770 min. 450 watt nodig heeft =S

mdgf

Legacy Member
killgodkilltv zei:
ja ik lees juist dat de 5770 min. 450 watt nodig heeft =S

Das wat AMD/ATI aanraadt, in werkelijke situaties verbruikt je ganse systeem met 5770 ongeveer 200W onder load, maar dan moet je nog rekening houden met pieken en het feit dat die voeding wss niet meer dan 300W stabiel zal trekken.

killgodkilltv

Legacy Member
Ok, Merci voor iedereen zn geweldige raad!!
dan ga ik gaan voor een 5770 ^^
nogis merci allemaal

Extrizyo

Legacy Member
idd een 5770 zal de beste keuze zijn, laat dan nog eens weten als het gelukt is met je voeding

Siempieh007

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Een 5770 gaat makkelijk gaan hoor, zelfs met 250W gaat dat nog lukken.

PS: lees dit eens even door: https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/aankoop-advies-gamingpc.779964

Waag het niet hier te komen posten dat ge alsnog een GT210 gekocht hebt.

edit:
https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/aankoop-advies-gamingpc.779964

HAHAHAHAHAHAA:applause:

Nee echtwaar, dat ding zuigt echt zoo hard.
Nu run ik AC2 op alles max:D:D

echt waar, 5770 is geweldig voor zn prijs:bow:

killgodkilltv zei:
Hi,
Ik heb genoeg geld bijeen geschraapt voor de videokaart nu wask aant zien opt internet voor er een te kope en nu snap ik ni wa al die verschillende versies zijn..
Wa is het verschil tusse deze kaarten??
Hd 5770 - Koop voor de beste prijs hd 5770 - Belgi

Naar mijn idee, wat ik uitgelegd gekregen van oa Flying Dutchman: De koeling en nogwat dingetjes.

Maar ik denk dat hun het je veel beter kunnen vertellen;P

mdgf

Legacy Member
De koeling en de hoeveelheid geheugen verschilt, zorg gewoon dat je 1 hebt met 1Gb geheugen en neem dan de goedkoopste.

Er kunnen ook overklokte versies tussenzitten.

killgodkilltv

Legacy Member
en wat is dan het verschil tussen PCI-Express 2.0 en 2.1?

Siempieh007

Legacy Member
killgodkilltv zei:
en wat is dan het verschil tussen PCI-Express 2.0 en 2.1?

Het slot waar je m insteekt op je moederbord (in je PC)

past allemaal wel zolang je maar PCI-e hebt.

Maar wat is die site duur zeg:oink:
Ik had mn CuCore 5770 voor 115,- niet voor 145,-

mdgf

Legacy Member
Pixmania zou nu niet echt mijn #1 site voor hardware zijn, maar veel goedkoper dan die sapphire van 105€ ga je toch geen nieuwe 5770 vinden.

pci-e 2.0/2.1 maakt niks uit
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan