Archief - Paar vraagjes...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nazaar

Legacy Member
brechtvm zei:
experimenteren = superpi altijd laten draaien ofzo ? :s pfff....
of zoals je reeds zei : voor die laatste moet je maar wat experimenteren met sandra, wat het meeste BW geeft.

BW = ?
sandra = SiSoftSandra ? (welk onderdeel van dit proggie ?)

greetz

bandwidth, en mem benchmark

of gewoon memtest na uwe reboot dan kunt ge direct checken of uw bandwith groter is geworden.

brechtvm

Legacy Member
hey...
ik heb het maximum uit mn ram gehaald :
2-3-2-5
helaas kan ik de laatste 2 niet aanpassen en deze zijn 7-16
in totaal dus :
2-3-2-5-7-16 @ 200Mhz
Bank Cycle Time & Dram Idle Timer kan ik dus niet veranderen in mn bios...
heeft iemand hiervoor een oplossing ?
greetz

***
edit
***
wat moet ik naar 10 zetten ?
is dat één van de 2 laatste ?
greetz

(timings staan op volgorde zoals in CPU-z)

Sacristar

Legacy Member
double post brechtje ;)

de waarde die nu bij jouw op 5 staat zou je eens op 10 moeten zetten. dat zou je normaal een minieme prestatiewinst moeten opleveren.

voor die andere waardes te veranderen: gebruik ocz's memtest of nf3tweaker

brechtvm

Legacy Member
kristos zei:
double post brechtje ;)

de waarde die nu bij jouw op 5 staat zou je eens op 10 moeten zetten. dat zou je normaal een minieme prestatiewinst moeten opleveren.

voor die andere waardes te veranderen: gebruik ocz's memtest of nf3tweaker

nf3tweaker -> waar vind je die ?
greetz

brechtvm

Legacy Member
mn ram timing staan nu op 2-3-2-10-7-16
nu kan ik niet meer zo hoog oc'en...
ook niet na het verhogen van mn voltages :s
ben ik dan eig niet beter dat ik lossere timings neem en zo een hogere oc bekom ?
greetz

brechtvm

Legacy Member
testen =
eerst zo hoog mogelijke oc ?
en dan timings beginnne verstrakken ? ;)
greetz

Sacristar

Legacy Member
Massman zei:
best zelf testen :)
voila :)

en 'k was mis met die naam, 't was niet nf3tweaker, 't is a64 tweaker voor a64 (noooo, really? :p) en nf2 tweaker voor nf2 (ook weer zo'n doordenkertje :D)

*edit* testen is memory benchmark scores vergelijken. hogere overclock met lossere timings of lagere overclock met strakkere timings. die met de hoogste score, daar ga je voor.

brechtvm

Legacy Member
kristos zei:
voila :)

en 'k was mis met die naam, 't was niet nf3tweaker, 't is a64 tweaker voor a64 (noooo, really? :p) en nf2 tweaker voor nf2 (ook weer zo'n doordenkertje :D)

a64 tweaker had k ondertssn al gevonde en gedownload ;)
dus kmoet nimmer downloade :)
thx! :applause:

ciao
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan