brechtvm
Legacy Member
-kan iemand wat info géven over wat je kan aanpassen in ramtimings om betere oc te bekomen ?
want ik had alle timings in mn ram met 1 verlaagd (in bios) en dan heb ik mn cmos moeten clearen
(pc wou niet meer booten
)
ik dacht ff dat mn mobo-eeprom-chip WEERAL gecrashed was,maar gelukkig niet
-als je een voltage-change doet in je bios (cpu of ram - voltage aanpassen),...en je draait clockgen in windows,worden dan de voltages van je bios gebruikt ? want clockgen gaat niet zo hoog in voltages als mn bios... (clockgen blijft zelf ZEEEEEEEER laag,je kan verre geen voltages omhoog doen
max 1.550v... en dit is toch wat weinig hé
-waar kan ik de northbridge temp aflézen ?
greetz...
(momenteel nog op 36sec met super pi , met no-name (MDT) ram
-----
edit
-----
- The ClockGen versions for AMD64 CPU line also include FID/VID control (this feature needs the BIOS to allow the FID/VID control).
-> kan dit de verklaring zijn voor de lage voltages ?
want ik had alle timings in mn ram met 1 verlaagd (in bios) en dan heb ik mn cmos moeten clearen
(pc wou niet meer booten
)ik dacht ff dat mn mobo-eeprom-chip WEERAL gecrashed was,maar gelukkig niet
-als je een voltage-change doet in je bios (cpu of ram - voltage aanpassen),...en je draait clockgen in windows,worden dan de voltages van je bios gebruikt ? want clockgen gaat niet zo hoog in voltages als mn bios... (clockgen blijft zelf ZEEEEEEEER laag,je kan verre geen voltages omhoog doen
max 1.550v... en dit is toch wat weinig hé-waar kan ik de northbridge temp aflézen ?
greetz...
(momenteel nog op 36sec met super pi , met no-name (MDT) ram
-----
edit
-----
- The ClockGen versions for AMD64 CPU line also include FID/VID control (this feature needs the BIOS to allow the FID/VID control).
-> kan dit de verklaring zijn voor de lage voltages ?
)
