Archief - overclock verlies

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

blind_ripper

Legacy Member
ik heb nu een nieuwe cooler voor cpu gekocht tis een Zalman CNPS7000A-CU
nu men idle temps zijn rond de 43°c zonder oc en vcore verhogenik haalde vroeger 3.8ghz een keer met stock maar die heeft het begeven samen met moederbord heb nu een tweede ik graak niet aan 3.3ghz maar er is zon pinnetje van cpu geplooit maar de man van de winkel zij dat geen kwaat kan en ik die ook niet gebruik dus die is nu nog azo heb al vcore verhoogt helpt niet blijft 3.3ghz ??? hoe komt dis specs zie sig

flov007

Legacy Member
zijt ge zeker da die cooler er tegoei opzit?
mss ligt het toch aan da pinneke, da contact ni meer goe is...?

wxphe

Legacy Member
flov007 zei:
zijt ge zeker da die cooler er tegoei opzit?
mss ligt het toch aan da pinneke, da contact ni meer goe is...?

kheb ook zo"n gedacht, heb ergens gehoord dat een bepaalde kant (1zo"n rijtje) van de processor zuiver voor voeding is dus mss ligt het daaraan.

Davion

Legacy Member
1 pinnetje gaat het niet maken hoor, alsem werkt dan ist in orde...

blind_ripper

Legacy Member
die werkt wel maar kan bijna nie oc'en kan ook aan voeding liggen 470watt van zecks 12v line zit er maar 15A dus kan da kwaat als ik da pinneke recht en het afbreek ik heb da toch niet nodig zo te zien

Sacristar

Legacy Member
als het afbreekt, doe zoals richbastard; steek een fijn staafje op de corresponderende plaats. niet te lang maar wel lang genoeg dat je contact maakt.

eraserke

Legacy Member
kristos zei:
als het afbreekt, doe zoals richbastard; steek een fijn staafje op de corresponderende plaats. niet te lang maar wel lang genoeg dat je contact maakt.


en "what it feels like to destroy a cpu" is dan uw nieuwe slogan :p

Sacristar

Legacy Member
denkt ge nu echt dat daar een pinneke op staat gewoon voor de show of wat?!?

:ironic:

blind_ripper

Legacy Member
haal de 3.5ghz niet eens en vroeger wel is daar een uitleg voor vroeger haalde ik de 3.8ghz

Sacristar

Legacy Member
als ge nix anders als uw cooler verandert hebt, uw cpu cooler juist gemonteerd hebt en coolpasta gebruikt hebt (en dat juist aangebracht hebt) zie ik geen enkele andere reden dan dat scheef pinneke als oorzaak van uw veel slechtere overclock.

blind_ripper

Legacy Member
oke heb gisteren da pinneke proberen te rechten en da is dan afgebroken dus shit :cry: heb dan cpu er weer in gestoken die draait perfect dus geen klagen maar kan wel niet meer overclocken gaat meschien tot 3.2ghz max den ik dus da pinneke was dus voor de overclocken of zo iets

Sacristar

Legacy Member
't is maar een idee maar dat pinneke zal imho iets te maken gehad hebben met de stroom van en naar de cpu. wellicht worden de andere daarvoor gebruikte pinnekes nu iets teveel belast en krijgt de cpu geen stabiel voltage meer of iets dergelijks of kan de cpu niet voldoende stroom meer trekken...

allez, as I said, 't is maar een gedacht hé ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan