Archief - opstart probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zeroi

Legacy Member
Hey,
Ik kwam daarjuist net thuis van de winkel, stak de laatste onderdelen erin, en starte pc op.
Maar er komt juist het scherm van het mobo met onderaan, pres DEL for setup.
Dan doet hij niks meer, het scherm blijft gewoon hangen. Als ik in het begin op DEL duwt, zegt hij entering setup, en dan blijft hij ook gewoon hangen.

Specs:
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD 64 3000+ (939)
xp-120 met papst 120mm
xfx 6600gt pci-e (1x)
maxtor 80gb (ide master)
maxtor 200gb (ide slave)
maxtor 120gb (sata)
En mijn oude ram, aangezien ik nog niet genoeg geld heb voor nieuwe ram, mijn oude ram uit mijn P4.

4*256mb PC2700 (333mhz) apacer

Ik denk dat het hier aan ligt, maar het moederbord zou pc 2700 moeten ondersteunen. Ik heb dit eerst met alle 4 geprobeerd, dan enkel met 2 double side, en ook met de 2 single side rams. En ze steken juist voor dual channel, heb ze is anders gestoken en toen gaf hij paar biepen.

Nu biept hij dus 1 maal, geeft nergens fout, maar blijft gewoon hangen.

:help:

Exit

Legacy Member
alles aparaaten worden gevonden ...?
welke zijn de nieuwe zaken die erin zitten (enkel ram?)

zeroi

Legacy Member
Neen, alles is nieuwe buiten de ram. Ik ga straks is met een latje van 512mb testen.

zeroi

Legacy Member
Werkt dus ook niet met latje 512mb pc 2700 met vdata chips op :cry:
Andere oorzaak?

Exit

Legacy Member
tja, alles is nieuw ... wie zal eht zeggen, ge gaat alles moeten proberen te testen apart, ...

mobo, cpu, cpufan, vaga en ram + voeding ansluiten, niets meer (als ook natuurlijk start en zoomer) TEST (maar 1 LAT ram)
werkt, k, sluit deel per deel aan en zoek uit ...

werkt niet, tja ... probeer via andere pc welke delen werken, probeer andere graka, voeding, .... nog niets, tja mobo of cpu om zeep (ram wrs goed in andre pc (p4)?)

zeroi

Legacy Member
Heb eens alles getest en losgekoppelt, blijkt het dat de harde schijve fout waren ingesteld (master en slave :doh: :doh: ). Ma nu werkt het in elk geval.

Thx exit

Exit

Legacy Member
np, gebeurt snel zulke kleine zaken ... have fun met de nieuwe pc
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan