Archief - OCZ 600 watt power suply

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cranox

Legacy Member
l4mp zei:
is dees nu vanwege dat van the-shop dat jullie over ocz zo hard freaken?
Zeker niet , maar als je weet dat de beste oc'ers ter wereld hun records gehaald hebben met een OCZ voeding , dan weet ik als kleine oc'er die net een nieuwe voeding zocht wat ik moet kopen.

Sacristar

Legacy Member
Destroybe zei:
en op da pannel van u kunt ge helemaal niks zien dus beter is da nie, mer als ge voltages wilt veranderen moet ge der ne fatsoenlijke voltmeter aan hangen
qué :confused:

waar beweer ik dat ocz slechter is :wtf:

ge bedoelt dat ge voor een accurate voltage meting ge dat beter met een voltmeter doet ipv op de mobo uitlezingen te vertrouwen zekers... want voltage veranderen zal daar ni mee lukken

'k wil hier niet gaan mierenneuken, 'k wil gewoon zeker zijn wat ge juist bedoelt...

StaRflaM

Legacy Member
kbedoelde dus da de tagan = OCZ buiten OCZ eeft regelbare voltlijnen mor die zen dus ni "opgedreven" zoals destroybe zei :)

tzou niets ten goede komen dat die opgedreven zouden worden want das lijk nen auto, een beetje meer pk en ge moet u ophanging veranderen enal :)

Sacristar

Legacy Member
dan vraag ik me af waarom alle oc'ers het doen :)

en ge kunt die wel redelijk ver boven de limiet schroeven zu: als het lampje rood is zit ge boven de 5% tollerantie (of was't nu 10% tollerantie :unsure: lijkt me een beke veel).

RocKer

Legacy Member
Mmmja goeie voeding die OCZ 520w,alleen heeft ze hier bijmij maar 3dagen gedraaid en is ze fubar gegaan,is het dan een goeie :ironic: ,swat ze gaat in RMA en we zien wel als ik ze terug krijg of ze wat langer meegaat dan 3dagen.

Cranox

Legacy Member
RocKer zei:
Mmmja goeie voeding die OCZ 520w,alleen heeft ze hier bijmij maar 3dagen gedraaid en is ze fubar gegaan,is het dan een goeie :ironic: ,swat ze gaat in RMA en we zien wel als ik ze terug krijg of ze wat langer meegaat dan 3dagen.
Booster kapot , ocz 520 kapot , niet echt veel geluk met ocz precies
Tzal wel toeval zijn hoor , die ocz 520 zijn echt wel goe

xpr·k

Legacy Member
kmoet zeggen dak ook nie echt content ben van OCZ . Ooit 3200 platinums gekocht en na lang testen ontdekt dat die, als ge ze lang genoeg stressed, fouten gaven op rated settings . Da waren mijn eerste stapkes in de oc-wereld en da met mem dat kapot is maar op het eerste zicht het normaal doet . Wel veel door geleerd , anyways na RMA kreeg ik latjes aan en ik steek die erin , 217FSB/cas2 2-2-11 @ default Vdimm maar jammer genoeg maar 223 FSB/cas2 2-2-11 @ 3.3Vdimm . 225FSB was max op eender welke timings , memtest86 errorfree wel te verstaan . Die twee latteke's hebben mij in totaal 2 maand bezig gehouden en khem er nie veel van terug gehad . Over hun PSU's gaak nie oordelen , geen ervaring mee .

Destroybe

Legacy Member
kristos zei:
qué :confused:

waar beweer ik dat ocz slechter is :wtf:

ge bedoelt dat ge voor een accurate voltage meting ge dat beter met een voltmeter doet ipv op de mobo uitlezingen te vertrouwen zekers... want voltage veranderen zal daar ni mee lukken

'k wil hier niet gaan mierenneuken, 'k wil gewoon zeker zijn wat ge juist bedoelt...

jaja mer op die ocz zou ge da ook van achter kunnen zien wa helemaal nie te vertrouwen is

Witte

Legacy Member
Nouja, mss beetje offtopic, maar is het mogelijk om twee voedingen aan elkaar te koppelen. Bv ééntje van 300W en ééntje van 200W. Ik denk van niet...
Voltage is het eerste dat al zal verschillen waardoor één van twee voedingen niet lang zal leven.
Kzou ze samen willen koppelen en gebruiken om een peltier te voeden.

Witte

Legacy Member
Oké, dat wist ik wel dat het mogelijk was, maar je gaat niet met beide voedingen slechts één ding voeden, en dat wil ik wel doen. Peltier verbruikt heel wat Watt (:p).
Ik kom niet toe met één voeding. Daarmee dat ik de twee voedingen aan elkaar wil hangen om te functioneren als één goede voeding die veel Ampéres kan schakelen op 12V. Dus één voeding die 7A schakelt en andere die 12A ampére schakelt tesamen laten werken zodat ik uiteindelijk gewoon 19A kan schakelen op 12V lijn.
Maar men bedoeling is dus niet om gewoon men electronica op te delen in 2 groepen en die elk appart voeden.

Sacristar

Legacy Member
waarom vraagde het dan?
wittekakker zei:
Nouja, mss beetje offtopic, maar is het mogelijk om twee voedingen aan elkaar te koppelen. Bv ééntje van 300W en ééntje van 200W. Ik denk van niet...
Voltage is het eerste dat al zal verschillen waardoor één van twee voedingen niet lang zal leven.
Kzou ze samen willen koppelen en gebruiken om een peltier te voeden.
Trouwens, de voltage verschillen niet: 220 wissel komt binnen, 12,5,3.3,0,-5,-12(,-3.3?) gaat buiten...

2 voedingen enkel en alleen voor 1 pelt :eek:
nways, waarom zou je dat niet doen?

ik weet praktisch niets van pelts maar stel nu gewoon ff dat je die gewoon op een molex aansluit, moet je dan niet gewoon de draden van een molex van de 2de psu verbinden met de draden van de molex van de eerste psu? (zwart-zwart, geel-geel, rood-rood). Vraag het is op http://gathering.tweakers.net op het electronica forum, daar zullen ze je dat wellicht correct kunnen uitleggen :)

RocKer

Legacy Member
Cranox zei:
Booster kapot , ocz 520 kapot , niet echt veel geluk met ocz precies
Tzal wel toeval zijn hoor , die ocz 520 zijn echt wel goe
Die booster is nu pas uit RMA gekomen,moet er nog om gaan.

Ja en t'is ni alleen die 520w die kapot was,cpu en mobo(a64 3200+ en DFI nF3 250) ook fubar,van het mobo ben ik nog ni echt zeker dat het kapot is,maandag met nieuwe a64 proberen of het nog werkt,mor met mijn geluk de laatste tijd :ironic: .

Destroybe

Legacy Member
ja gewoon zelfde kleuren van de drade van de 2 voedingen samen pakke

geel en geel, zwart en zwart

Witte

Legacy Member
waarom vraagde het dan?
Quote:
Originally Posted by wittekakker
Nouja, mss beetje offtopic, maar is het mogelijk om twee voedingen aan elkaar te koppelen. Bv ééntje van 300W en ééntje van 200W. Ik denk van niet...
Voltage is het eerste dat al zal verschillen waardoor één van twee voedingen niet lang zal leven.
Kzou ze samen willen koppelen en gebruiken om een peltier te voeden.

Trouwens, de voltage verschillen niet: 220 wissel komt binnen, 12,5,3.3,0,-5,-12(,-3.3?) gaat buiten...

2 voedingen enkel en alleen voor 1 pelt
nways, waarom zou je dat niet doen?

ik weet praktisch niets van pelts maar stel nu gewoon ff dat je die gewoon op een molex aansluit, moet je dan niet gewoon de draden van een molex van de 2de psu verbinden met de draden van de molex van de eerste psu? (zwart-zwart, geel-geel, rood-rood). Vraag het is op http://gathering.tweakers.net op het electronica forum, daar zullen ze je dat wellicht correct kunnen uitleggen

Jup, had ik ook al in gedachten, maar twee voedingen geven nooit dezelfde spanningen. Niet oppervlakkig 5V, maar achter de komma zit em het verschil. Pakt dat ene 5,01V geeft en de andere 4,95V, dan heb je een pottenciaal verschil van 0,06V tussen de twee voedingen, en dat is niet zo gezond (dat was dus hetgeen ik bedoelde). Voltage verschilt dus wel, en daardoor heb ik men bedenkingen op de levensduur van één van de twee voedingen.

Waarom ik het vraag? Om een duidelijk antwoord te krijgen en niet los men gedachten uit te voeren en effe alles kapot te krijgen mocht ik het fout hebben.
Waarom twee voedingen? Deze liggen hier maar stof te vangen, dus kan er beter iets 'nuttigers' mee doen. Kben nie direct van plan om nieuwe voeding te kopen. Kan mss ook eens proberen om zelf voeding te maken via een tutorial die ik al eens ergens gelezen heb, ma kwil eerst het "2 voedingen geval" eens proberen mocht dat wel lukken. Op naar tweakers.net...

Sacristar

Legacy Member
en als ge het nu is uitmeet... als het kan ook under load.

zoude dan ni gewoon een weerstandje kunnen solderen bij die psu dat de hoogste V geeft waardoor die zijn voltage naar het niveau van die andere zakt? :unsure:

Witte

Legacy Member
Zou ik mss kunnen doen, ma kdacht eerder aan één of ander IC (alhoewel dat ik denk dat die niet echt in staat zijn om zulke vermogens te schakelen).
Mss met één of ander vermogencircuit. Zal nu eens naar tweakers gaan alvoor ik het weer eens vergeet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan