Archief - nv silencer5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

forke

Legacy Member
Ik heb enkele reviews gelezen van deze koeler en hij komt er wel goed uit, maar ik zou graag weten als er hier mensen zijn die deze koeler zelf al gebruikt hebben, of betere alternatieven hebben.

Trouwens een extra vraagje, ik zou eventueel het voltage op men agp-slot verhogen (leadtek 6800nu) vanaf wanneer wordt het gevaarlijk om beschadiging te hebben?

Davion

Legacy Member
Het heeft geen nut om het agp voltage te verhogen, het verhoogt je overclock NIET, enkel de belasting op de condensators wordt zwaarder.. dus niet doen

Die koeler is atm de beste :)

forke

Legacy Member
ik meende door het agpvoltage te verhogen dat de core stabieler kon zijn en dus hoger overclockbaar was, bestaat de mogelijkheid om het voltage van de core te verhogen dan?

Snakie

Legacy Member
Ik heb hem steken op mijn Leadtek 6800.
Originele cooler was precies nen stofzuiger, nv silencer5 is lekker stil hoor.

Heb wel mijn barebone moeten modden om het erin te krijgen :p the huge bitch.

Temps zijn lager en die Leadtek cooling was nu ook ni echt slecht, warmte kan nu gewoon beter en vlugger weg.
Wel een echte aanrader imo!

troid

Legacy Member
forke zei:
ik meende door het agpvoltage te verhogen dat de core stabieler kon zijn en dus hoger overclockbaar was, bestaat de mogelijkheid om het voltage van de core te verhogen dan?

Volgens mij bedoel je bios voltage van de kaart, en ja nv silencer 5 is goed

brechtvm

Legacy Member
lees mijn topic (9800pro@xt dead??!!) om meer te weten te komen over die cooler...
die cooler is NIET de beste;)
lees maar...

***
edit
***
in mijn threat gaat het wel over een artic vga silencer rev 3

greetz

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
iets hoger AGP-voltage (1.55-1.60) zou een stabielere CPU oc geven

V_A_L

Legacy Member
-[DTT]- Jumpy zei:
iets hoger AGP-voltage (1.55-1.60) zou een stabielere CPU oc geven

Weet je dat uit ondervinding of heb je dat ergens gelezen?
Kan je dan de link eens posten?

***ARF***

Legacy Member
forke zei:
ik meende door het agpvoltage te verhogen dat de core stabieler kon zijn en dus hoger overclockbaar was, bestaat de mogelijkheid om het voltage van de core te verhogen dan?
ge gaat, zoals aangehaald, gewoon ukaart zelf zwaarder belasten
hij gaat nog atijd evenveel voltage geven als ervoor
wil je het voltage van core verhogen doe dan het volgende
lees je bios uit met nvflash
open de bios met nibitor
zet je voltage wat hoger
flash je bios er trug op
voila
u core krijgt een hoger voltage

en nu u temps int oog houde

Dirkxke

Legacy Member
***ARF*** zei:
ge gaat, zoals aangehaald, gewoon ukaart zelf zwaarder belasten
hij gaat nog atijd evenveel voltage geven als ervoor
wil je het voltage van core verhogen doe dan het volgende
lees je bios uit met nvflash
open de bios met nibitor
zet je voltage wat hoger
flash je bios er trug op
voila
u core krijgt een hoger voltage

en nu u temps int oog houde

zojuist nibitor geprobeerd maar das voor nvidia only...

Sacristar

Legacy Member
Dirkxke zei:
zojuist nibitor geprobeerd maar das voor nvidia only...
voor ati kaarten is er rabit. maar bij ati kaarten is het niet mogelijk om het voltage softwarematig te veranderen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan