Archief - Numpad is eigenlijk fake? [Opgelost]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

King of rs14

Legacy Member
Burny, het zijn geen nummerieke toetsen, dus numlock aan/uit zal er geen effect op hebben :(

Exit

Legacy Member
ff handleiding ervan doorlopen en nergens melding van numlock
bij de 'speciale' toestens ook geen melding als ok geen numlock ledje op laptop.

staan er cijfers op de iop toetsen?
zonee => geen numpad en dus geen numlock

King of rs14

Legacy Member
Ja tuurlijk, het ziet eruit zoals een numpad, maar functioneert zo niet

Burny

Legacy Member
King of rs14 zei:
Ja tuurlijk, het ziet eruit zoals een numpad, maar functioneert zo niet

Dan is het een numpad. Nu nog uitvissen hoe je hem opzet :)
Dat is niet altijd zo vanzelfsprekend weet ik uit ervaring.

King of rs14

Legacy Member
Zucht, jongens, het is géén numpad.

Ik zal het nog eens uitleggen: De toetsen op het numpad zijn net dezelfde als die boven je gewone toetsenbord, alleen in een andere volgorde gezet en met andere tekst op gedrukt.

Mijn verkoper heeft al bevestigd dat er geen numlock op het toetsenbord zit.

Exit

Legacy Member
wel, ge legt het verkeerd uit

ik vraag staan er cijfers op de kneppen I O P
als die daar staan dan is dat een semi numpad (zoals grote meerderheid van de laptops dat hebben die geen fullsize keyboard hebben)
en is er normaal een optie dit te activeren.
als het enkel boven de letters is (nummers + symbolen) heb je geen numpad

open in windows eens de onscreen keyboard en zet daar numpad eens aan en test dan het keyboard op de laptop eens

dask

Legacy Member
Op één van de laptops op mijn werk moet je met je vinger over een ledje gaan om de touchpad te (de)activeren. Heb me toen rot gezocht :)

Hier eens kijken, je zal moeten wachten op een BIOS update. Het probleem zal wellicht opgelost worden.
Gelijkaardig probleem.

Blijkbaar had de R&D van ASUS het idee om de numpad te gebruiken voor boekhoudkundige functies, met een calculator key ipv een numlock key. Ze waren hierbij vergeten dat veel mensen (zoals gamers) het numpad gebruiken om de juiste toetsen te linken. Een beta-update is reeds in omloop voor een ander model, dus de update zit eraan te komen.

Burny

Legacy Member
Ik had toch graag eens een duidelijke foto van dit keyboard met numpad dat geen numpad is gezien :D

King of rs14

Legacy Member
Oh sorry Exit, ik dacht dat je een typfout gemaakt had :p Er staan geen cijfers op I-O-P toetsen.

Burny, ik zal dadelijk een foto uploaden

Dask, bedankt voor de links, zal er zeker eens naar kijken!

EDIT; FOTO:
img4160b.jpg

pstubru

Legacy Member
Het valt mij op de foto op dat jouw cijfertoetsen slechts 1 functie hebben, nl. het cijfer zelf. Vergeleken met een "standaard" toetsenbord staan er meestal 2 functies, of hoe je het ook mag noemen, op de cijfertoetsen vb. 7/home in mijn geval. Het verbaast me dan ook dat de cijfertoetsen enkel werken in combinatie met je Shift toets. Ik vind het alvast niet logisch en snap dan ook heel goed jouw vraag/opmerking. Ik vind trouwens dat je jouw probleem heel duidelijk hebt uitgelegd.

Burny

Legacy Member
King of rs14 zei:
Oh sorry Exit, ik dacht dat je een typfout gemaakt had :p Er staan geen cijfers op I-O-P toetsen.

Burny, ik zal dadelijk een foto uploaden

Dask, bedankt voor de links, zal er zeker eens naar kijken!

EDIT; FOTO:
img4160b.jpg

Thanks, nu is het duidelijker.
Ik sluit mij aan bij pstubru.

King of rs14

Legacy Member
Bedankt beide! Nu hopen dat ik ook een oplossing kan vinden :/ Die links van Dask zien er alvast belovend uit

dask

Legacy Member
Bedankt voor de foto, maakt het voor mij een beetje duidelijker :niceone:

In ieder geval maak je maar geen zorgen, ASUS gaat dit rechtzetten met een BIOS update. Ik hoop dat ze de designer ervan met zijn klikken en klakken buiten gesmeten hebben.

King of rs14

Legacy Member
Hoe weet ik eigenlijk wanneer er een BIOS-update beschikbaar is? En of het deze fix bevat?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan