Archief - Notebook start niet meer op.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

drahadaxa

Legacy Member
Hey,

ik zit met een vervelend probleem. Ik had een oude HP dv9000 liggen die heel traag werkte en vlug warm werd. Ik heb deze dus geopend en alle onderdelen eruitgehaald en "afgestoft".

Er zat heel wat stof in de fan en de thermal paste op de cpu was helemaal weg.
Dus heb ik nieuwe koelpasta op de cpu en gpu gedaan. Alles mooi dicht gedaan, zonder problemen.

Maar nu wou ik de notebook terug opstarten, maar deze blokkeert of toont niets.

De power-knop werkt, alle lichtjes branden: deze van de touch-knoppen, de led's die aangeven dat de computer aanligt, dat de batterij opgeladen wordt en dergelijke gaan ook. Ik hoor de fan lichtjes aanslaan en de dvd-tray gaat open en dicht, deze slaat zelfs aan, wanneer er een cd inzit.

Het probleem is dat het scherm zwart blijft. Men kan niets zien, zelfs als je er een sterk licht tegenhoudt...

Heeft iemand een idee wat er misgegaan is?

Thx & Grtz
Drahadaxa

MrZodiac

Legacy Member
dv9000 reeks heeft helaas gekende problemen. Dit is er één van.

Als je geen kabel los hebt of verkeerd hebt zitten (zeker nakijken), is de kans ook groot dat het zuiver maken nu net het probleem heeft veroorzaakt. enige mogelijkheid om dat dan nog op te lossen is hem opsturen of binnen doen bij iemand die kennis van zaken heeft en hem kan reflowen.

(Ken een zaak waar ze dat doen, je wil niet weten hoe slecht de dv reeks van HP was....)

drahadaxa

Legacy Member
Ik heb inderdaad een kabel moeten losmaken, maar deze heb ik er terug keurig aangesloten. Dit heb ik meerdere keren gechecked.

Ik heb ook al vaak gehoord van reflowen, enig idee waar ze dat kunnen, regio kortrijk?

Of zou het beter zijn als ik de laptop binnen doe (hp), garantie is op en notebook is niet zo veel meer waard denk ik zo. Weet je soms hoeveel dit zou kosten?

MrZodiac

Legacy Member
in Kortrijk weet ik helaas niemand, Ik weet dat er in Zonhoven (Limburg) iemand zit die dat doet, ken hem persoonlijk. (vandaar dat ik dat ook allemaal wist)

Ik weet dat ze bij HP meestal gewoon het mainboard vervangen bij zo een toestel in garantie.

Exit

Legacy Member
yip, gekend probleem

hang er eens een extern scherm aan als test

drahadaxa

Legacy Member
Bij het aansluiten van een scherm (tv via hdmi, scherm via vga) krijg ik ook geen beeld...

ik heb geen garantie meer op de laptop. Hoeveel zou dat kosten om hem binnen te brengen bij hp en hem te laten herstellen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan