Archief - Nieuwe pc om dan te overclocken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pedroo

Legacy Member
educasoft zei:
Bedoel je met de nieuwe sockets SANDY BRIDGE ?

Daar komen inderdaad ooit ook 8cores van maar niet direct.

Feit is dat een 970 overclocked naar 4Ghz toch ook al 6 x 4 = 24Ghz cpupower zou moeten geven.

Ik weet niet of een 980 daar zoveel overheen zou gaan.


Wat ik wel weet is dat mijn dual quadcore die ik nu heb 2 x 4 x 2.33Ghz = 18.64Ghz zou moeten geven, maar in videobewerking maakt dit zelfs nog niet zoveel indruk. Uiteraard moet ik eerlijkheidshalve er dan wel bijzeggen dat het systeem al van 2006 is en slechts 4GB DDR2 667 ram heeft en dat een dual cpu blijkbaar niet dubbel zo snel werkt als 2 x het single cpu systeem, want er zou een aanzienlijke overhead zijn door communicatie binnen de processor zelf.




Momenteel ben ik een beetje aant uitkijken en voor nieuwe kast had ik gedacht aan een Cooler Master Cosmos S kast en dan eventueel toch maar waterkoeling aansluiten. Mijn huidige dual quadcore is hier met stock coolers en dat is precies een vliegtuig dat opstijgt hier naast me.
Als GFX kaart heb ik een GTX470 gekocht van MSI (Twin Frozr II, dus extra stil)

Ik zou dus enkel de CPU gaan waterkoelen. Dus daar zit nu nog de vraag of ik zo'n H70 zou gebruiken of toch maar een echt radiatorsysteem in losse onderdelen

Ja, die Sandy-bridge gaat LGA2011 en LGA1155 socket krijgen (i.p.v. nu de LGA 1366 en 1156) Mja, 8-cores zullen waarschijnlijk iets zijn voor september 2011, dus misschien nog wat té lang wachten.

Die coolermaster case is best wel goed... Persoonlijk zou ik zelf niet zoveel geld geven aan een kast, maar als ge overschot hebt, waarom niet? :D

Die Twin frozr zou naar het schijnt inderdaad een pak koeler zijn en stiller.. Heb er niet al te veel rond gelezen. Ik heb nu een artic cooler twin turbo, en dat is echt Geweldig!

Ik zou persoonlijk voor de een 'bouwpakket' van een waterkoeling gaan... Beter én stiller. De H70 is nogal luidruchtig (indien je de twee standaard fans veranderd natuurlijk ni meer, maar dan nog)

morfer

Legacy Member
Ik heb die case ook, Enorm groot en een waterkoeling is er compleet in te krijgen ;)
Maar ik dacht dat je een beperkte ruimte had, en de kast in een opening van uw desk moest passen?

grtz

educasoft

Legacy Member
Ja in principe stond de pc hier altijd in een sleuf onder bureau maar daar ga ik moeten van afstappen he en de kast elders plaatsen. In die sleuf is zowieso niet voldoende koeling mogelijk

morfer

Legacy Member
Al eens naar Lianli gekeken?
Ik vind mijn kast eerlijk gezegd niet zo stil..
wanneer er een nieuwe socket uitkomt stap ik ook over naar een Lianli, veel betere kwaliteit/afwerking ( maar ook wel duurder :D ) Cosmos S gaat voor 200-220, lianli kan al rap 350 zijn in zelfde groote :D

JAHA is een verdeler van die kasten ( Ledeberg/gent )
Edit: Niet meer blijkbaar :p

Pedroo

Legacy Member
morfer zei:
Al eens naar Lianli gekeken?
Ik vind mijn kast eerlijk gezegd niet zo stil..
wanneer er een nieuwe socket uitkomt stap ik ook over naar een Lianli, veel betere kwaliteit/afwerking ( maar ook wel duurder :D ) Cosmos S gaat voor 200-220, lianli kan al rap 350 zijn in zelfde groote :D

JAHA is een verdeler van die kasten ( Ledeberg/gent )
Edit: Niet meer blijkbaar :p

Lian Li vind ik persoonlijk hét van hét. Maar 350 euro, das al voor zo'ne big tower, iets wa ik nooit van men leven zou kopen...
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Midi Tower - Lian Li PC-P50B

Deze case vind ik persoonlijk meer dan genoeg... Ge kunt er ook u waterkoeling inbouwen, dus waarom niet..? ;)

morfer

Legacy Member
Pedroo zei:
Lian Li vind ik persoonlijk hét van hét. Maar 350 euro, das al voor zo'ne big tower, iets wa ik nooit van men leven zou kopen...
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Midi Tower - Lian Li PC-P50B

Deze case vind ik persoonlijk meer dan genoeg... Ge kunt er ook u waterkoeling inbouwen, dus waarom niet..? ;)

Ik denk niet dat daar een 360 rad in past + 2x een 120 rad : een losse pomp een watervat van
300ML ^^
zelf 1 360 zou al niet lukken ;) :D

+ Dat is niet het uiterlijk wat de meeste lianli hebben..
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Big Tower - Lian Li PC-A71FB
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Big Tower - Lian Li PC-B71
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Big Tower - Lian Li PC-X2000FB
Ruimte zat hier ;)

Pedroo

Legacy Member
morfer zei:
Ik denk niet dat daar een 360 rad in past + 2x een 120 rad : een losse pomp een watervat van
300ML ^^
zelf 1 360 zou al niet lukken ;) :D

+ Dat is niet het uiterlijk wat de meeste lianli hebben..
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Big Tower - Lian Li PC-A71FB
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Big Tower - Lian Li PC-B71
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Big Tower - Lian Li PC-X2000FB
Ruimte zat hier ;)

Ja, je hebt daar wel een punt... Maar dan nog, die derde case van jou is echt wel gigantisch... En dat enkel voor waterkoeling te tjoene? De eerste case valt precies nog mee... :D

educasoft

Legacy Member
Als je 190 euro voor een Cosmos S al veel vindt, hoe ga je die Lian Li cases dan verantwoorden?

PS. Ik zoek absoluut niet naar stilste pc. In vergelijking met wat ik nu heb staan zal ALLES stiller zijn. Ik zoek gewoon naar goeie stabiliteit en dan vooral SPEED bij CPU berekeningen.



Een ander vraagje nu even. Ik heb eigenlijk geen echt idee van hoeveel snelheidswinst ik moet verwachten van de overstap van mijn dual quadcore xeon (4yo) naar een OC I7 systeem.

Is er iemand die even een benchmark wil draaien op zijn systeem? Ik heb hier een softwarepakketje (is niet van mij hoor) dat een 3dscene rendert. Die scene is 1000 beelden lang en uiteraard renderen naar 1920x1080 uncompressed AVI :-)

De software gebruikt op zichzelf geen 1 GB ram, dus de hoeveelheid ram in de pc speelt geen grote rol in de benchmark, maar wat wel een grote rol speelt is de CPU en de RAM speeds.

Mijn PC heeft voor deze render 2uren, 48 minuten en 45 seconden nodig.

Heeft iemand interesse om eens dezelfde test op een van jullie OC systemen te draaien om eens te kijken hoe die snelheden zich verhouden ?

Indien interesse, geef je even seintje ?

Tnx

morfer

Legacy Member
Ja geef maar ;) ik doe dat met plezier !
De softawe gebruikt geen Cuda core's neem ik aan? :D

educasoft

Legacy Member
morfer kheb je ff op msn bijgevoegd

De software gebruikt idd geen CUDA cores , want da zou moeilijk gaan bij jou he :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan