Mo.
Legacy Member
Hello,
Graag had ik met jullie naar een oplossing voor mijn probleempje gezocht.
Gisteren heb ik een PC voor mijn broer in elkaar gebokst. Dit is de hardware:
Processor: AMD Phenom II x 4 955 (4x3200Mhz, 4 x 512kb, 6144kb, Deneb)
Moederbord: Asrock 770 Extreme 3
Grafische kaart: ATI radeon HD 5570 Silent (1024MB, 128 bit, PCIe x 16 v2.0, PCIe x16 v2.1)
Geheugen: G.Skill 4GB DDR3-1333 (2 x 2048mb)
OS: Windows 7 Ultimate
Waarom deze componenten? Omdat ik een zeer vergelijkbare opstelling heb waarvan ik uitermate tevreden ben (prijs/kwaliteit)
Het enige verschillende tussen onze systemen is de grafische kaart, ik heb namelijk de veel oudere ASUS ENGTS 250 (1024mb).
Als vergelijkingsmateriaal gebruikten we World of Warcraft (Wow).
In eenzelfde situatie gaf mijn Pc een fps (frame rate per second) aan tussen 45 en het maximum zijnde 60. Bij mijn broer bleef deze op 18 hangen. Ook de bewegingen haperden op zijn pc, terwijl bij de mijne ze zeer vloeiend bleven.
Ik moet wel zeggen (al heb ik geen idee of dit een rol kan spelen) dat we de Wow niet opnieuw hebben geinstalleerd maar dat we de oude HDD even hebben aangesloten, geknipt, geplakt en de oude HDD weer verwijderd. Iemand een idee?
Thanks.
Graag had ik met jullie naar een oplossing voor mijn probleempje gezocht.
Gisteren heb ik een PC voor mijn broer in elkaar gebokst. Dit is de hardware:
Processor: AMD Phenom II x 4 955 (4x3200Mhz, 4 x 512kb, 6144kb, Deneb)
Moederbord: Asrock 770 Extreme 3
Grafische kaart: ATI radeon HD 5570 Silent (1024MB, 128 bit, PCIe x 16 v2.0, PCIe x16 v2.1)
Geheugen: G.Skill 4GB DDR3-1333 (2 x 2048mb)
OS: Windows 7 Ultimate
Waarom deze componenten? Omdat ik een zeer vergelijkbare opstelling heb waarvan ik uitermate tevreden ben (prijs/kwaliteit)
Het enige verschillende tussen onze systemen is de grafische kaart, ik heb namelijk de veel oudere ASUS ENGTS 250 (1024mb).
Als vergelijkingsmateriaal gebruikten we World of Warcraft (Wow).
In eenzelfde situatie gaf mijn Pc een fps (frame rate per second) aan tussen 45 en het maximum zijnde 60. Bij mijn broer bleef deze op 18 hangen. Ook de bewegingen haperden op zijn pc, terwijl bij de mijne ze zeer vloeiend bleven.
Ik moet wel zeggen (al heb ik geen idee of dit een rol kan spelen) dat we de Wow niet opnieuw hebben geinstalleerd maar dat we de oude HDD even hebben aangesloten, geknipt, geplakt en de oude HDD weer verwijderd. Iemand een idee?
Thanks.

.

.