Archief - nieuw mobo vo overclocken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Th3 gR45mu5

Legacy Member
ik zoek een neiuw mobo voor te kunnen overcloken
lieft onder 100€ mag ook iets boven
alle advies is welkom
had zelf gedacht aan ABIT NF7-S version 2
socket voor amd 2500+

Davion

Legacy Member
is idd heel goed OC mobo :)
Maar ook DVI LanParty's nFII rev.2 is zeer goed

BerT

Legacy Member
rond 120 ongeveer ...

Maar ik verkies toch DFI mits die hogere fsb waarden aankan.
De abit heeft beetje zijne tijd gehad vind ik.

kr15t0f

Legacy Member
die NF7-S geraakt ook hoog hoor. Mits een beetje soldeerwerk :p .
Als ge voor da mobo gaat zie gewoon da ge het juste mobo hebt, omda ge ook nog nen NF7-S2 en nen NF7-S2G hebt.

BerT

Legacy Member
Ja maar velen zien het soldeerwerk niet zitten.
En ik vind persoonlijk dat goed oc mobo ... toch standaard hoge fsb moet aankunnen.
Dat is de basics van het ocen ?

kr15t0f

Legacy Member
BerT zei:
Ja maar velen zien het soldeerwerk niet zitten.
En ik vind persoonlijk dat goed oc mobo ... toch standaard hoge fsb moet aankunnen.
Dat is de basics van het ocen ?

bwa, met nen NF7-S moest ge wa chance hebben gelijk bij nen processor. Sommigte overclockte stock zeer goe, en andere moest ge wa aan solderen en die gingen goe. Ma sommige gingen echt totaal nie goe.

Ma idd, diene DFI overclockt stock zeer goe. Gene miskoop :niceone:

BerT

Legacy Member
;)

Valt af te wachten ;) , en hopen dat menne mobile ook wa sjan em ;)

kr15t0f

Legacy Member
BerT zei:
;)

Valt af te wachten ;) , en hopen dat menne mobile ook wa sjan em ;)

hoe goe overclockt uwe 2800+?

Ik zit redelijk vast met mijne 2600+ M
Mobo kan 268 fsb in single channel en 248 fsb in dual channel. Maar processor wilt maar tot 2582Mhz
:sad:

kr15t0f

Legacy Member
kutteke zei:
mijn wil nu 253 in DC ma kzit op ram vast

ne keer asyncroon laten lopen om te zien hoever cpu en mobo nog willen en daaruit besluiten of het al dan niet nuttig is om nieuw ram te kopen

kutteke

Legacy Member
is doen alsek wa tijd em en me ffe bezeg heb gehoude met nieuwe site, maar voor de moment ist ier druk schema :frustrated:

BerT

Legacy Member
kr15t0f zei:
hoe goe overclockt uwe 2800+?

Ik zit redelijk vast met mijne 2600+ M
Mobo kan 268 fsb in single channel en 248 fsb in dual channel. Maar processor wilt maar tot 2582Mhz
:sad:

De mijn geraakt niet hoger als momenteel.

2.3ghz is mogelijk ja maar fsb geraak ik niet boven 212-220.
Waarschijnlijk mobo en cpu want cpu is week 2 :)
:sad:

BerT

Legacy Member
Nee hoor ...

Ook mobo... mobo wil niet boven de 212 fsb gaan ...
Heb cpu op multi 8 gezet en fsb op 220 ... gaat niet ...

Heb gewoon bad luck:)

nazaar

Legacy Member
stock gaat het mijnen tot 232 fsb...

prolly ook tijd voor wat soldeerwerk :s

BerT

Legacy Member
Je moet wat chance hebben ...
nieuw mobo en cpu is onderweg :)
Waterkoelingkje in staleren en lekker alles passief koelen ....

Dan wat oc werk :p


***

Wat pics van u systeem en u waterkoelingske ?

kr15t0f

Legacy Member
BerT zei:
Nee hoor ...

Ook mobo... mobo wil niet boven de 212 fsb gaan ...
Heb cpu op multi 8 gezet en fsb op 220 ... gaat niet ...

Heb gewoon bad luck:)


die van mij ging in single channel nie over 217, na een beetje soldeerwerk gaat die nu 268
:applause:

Ma de reden dat bij mij da mobo nie overclockte was omdat die op de chipset 0.3V undervolte (geraakte stock zelfs nie 200Mhz) :wtf: .

BerT

Legacy Member
Kga mss 2de voeding steken ...

Maar heb meer vertrouwen in DFI ... kweet niet hoe maar toch :D

Sacristar

Legacy Member
BerT zei:
Je moet wat chance hebben ...
idd, mijn nf7's doen halen ook geen 220 fsb stock, met voltmods en andere bios haalde het ene max 240 fsb en dat was niet 100% stabiel. de 2de nf7 heb ik gevoltmod maar nooit getest gehad omdat ik toen net men P4 terugkreeg uit rma :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan