Archief - netwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rTn

Legacy Member
***ARF*** zei:
ge hebt gewoon een verbinding gelegt tussen u 2 netwerkkaarten
nu moet ge nog me een prog (hier gebruik ik "winroute" van "kerio") ervoor zorgen dat er internet wordt gegeven aan u 2de netwerkkaart van de desktop
aan u laptop moet ge dus nix veranderen
normaal gezien kunde da gewoon downloaden (+crak instaleren) en dan de wizard laten lopen.
aanklikken welke kaart internet krijgt
aanklikken naar welke kaart hij internet moet geven
aanklikken wat hij mag doorlaten ( zet gewoon ales)
en normaal zou da dan moete macheren.

lol op die site zijn da firewalls enzo... :s

***ARF***

Legacy Member
yep
winroute firewall
maar da route u internet door
gewoon firewall laten afstaan:D

rTn

Legacy Member
pff het lukt maar niet met die winroute. heeft er aub iemand een ander ideetje om dat internet op men laptop te krijgen??

rTn

Legacy Member
lap daar gaat men netwerk ook al :s:( nu kan ik enkel maar de files raadplegen met \\192.168.0.2 te doen. omdat ik anders nog altijd die foutmelding krijg :(


help me aub want ik word stilaan zot :)

Exit

Legacy Member
goi winroute er terug af, nie nodig om internet te delen op nen pc naar andere pc.
test als winroute eraf ligt of internet nog werkt.

dan eigenschappen netwerk/internet verbinding - internet delen ... voila. meer moe ge nie doen, als de pc's via netwerk aan elkaar geraken is da voldoende

welke firewall op pc1? daar gaat ge ook moeten zien dat internet erdoor kan, bvb in ZoneAlarm Pro is dat ook in te stellen dat is ics door meot laten (Internet Connection Sharing)

rTn

Legacy Member
op beide pc's staan norton antivirus + internet security. ik heb op beide pc's de firewall afgezet. op men desktop staat ook nog service pack 2. Deze heeft zelf een ingebouwde firewall en ik heb die ook uit gezet. Wat moet ik dan delen. De inbelverbinding zelf, de netwerkkaart waarmee de laptop verbonden is of de netwerkkaart waarmee ik verbonden ben met de modem?

Slinck

Legacy Member
YES, nog eene met het zelfde probleem
My story:
Heb 2 pc's staan hier, geen hub, 2 netwerkkaarten in Systeem 1 (met internet connection -ADSL hier in Brazilië) en andere computer met 1 netwerkkaart.
Nu,
heb printer en file-sharing al kunnen gebruiken, maar Internet Connection Sharing lukt maar niet!

Overzichtje:

Bij Systeem 1, bij network connections heb ik ongeveer hetvolgende:
*Bij "DIAL-UP": Velox connection (Brazil); connected op Realtek ...
*Bij "LAN or HIGH-SPEED INTERNET":
-->Local Area Connection; connected and shared op Realtek ...
-->Local Area Connection 3; connected op Intel Pro (Onboard LAN).... (hiermee is Systeem 2 aangesloten)
Enkel bij Local Area Connection 3 heb ik een static IP ingevuld.

Bij Systeem 2, bij network connections:
*Bij "INTERNET GATEWAY": Local Area Connection on Systeem 1(=pcnaam ) - Enabled
*Bij LAN OR HIGH-SPEED INTERNET":
-->Local Area Connection 2: Enabled op Marvel Yukon Gigabit...(Onboard LAN)
Bij deze Local Area Connection heb ik static ip ingevuld (dezelfde als bij Systeem1, except het laatste cijfertje: x+1) EN heb als Default gateway, de ip van Systeem 1 (Local Area Connection 3; dus van de netwerkkaart die aangesloten is met Systeem 2).

Printers, files, drives ... ALLES kan ik sharen tussen de twee computers.
Internet helaas niet.
Beide pc's draaien op XP.

Wie kan mij helpen?
Thanks a million

QplQyer

Legacy Member
Installeer een routerprogramma op de pc die rechtstreeks internet heeft, dat zou alles moeten zijn wat nodig is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan