Archief - netwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rTn

Legacy Member
hoi,

ik heb een laptop en een desktop. in men desktop zitten 2 netwerkkaarten 1tje dient voor men internet aansluiting en de andere is steekt men crossed netwerkkabel op. op men laptop zit 1 netwerkkaart en daar steekt de andere kant van die kabel op.

Ik zou nu een netwerk willen maken tussen die 2. zodat ik files kan versturen en games tegen mekaar kan spelen (LAN dus).

Ik heb nog nooit een netwerk gelegd dus leg het me duidelijk uit é :) !

ps: Ik zit niet echter een hub of een router

greetze rTn

Teknoman

Legacy Member
Ik veronderstel dat beide machines windows xp hebben?

Dan kunt ge naar "control panel" gaan, dan "network connections" openen en daar aan de linkerkant ziet ge dan zo staan van "setup a home or small office network", dat moet ge openen en gewoon die wizard volgen en het is klaar, simpeler kan niet.

zive

Legacy Member
1, ge gaat naar : My Network Places , ge maakt een nieuwe netwerklokatie aan door de wizzard tevolgen, met als naam vb "thuis" . deze zelfde stap doe je ook op je laptop met dezelfde naam van u netwerklokatie dat je op je desktop heb gedaan. nu ga je naar je shared documents en daar zet ge u files da ge wilt sharen. met u andere pc doe ge start -> My Network Places en normaal zie ge dan de map van u shared docs van u pc.....

andere mensen maybe aanvullen als et niet volledig is...

mathieu

Legacy Member
diene crossed network kable is da nen gewone utp kabel of is da nog x anders?

Radiance

Legacy Member
mathieu zei:
diene crossed network kable is da nen gewone utp kabel of is da nog x anders?
nee, da's ne crossed UTP kabel (straf he)

edit: hmm, mijn fout ;)

mathieu

Legacy Member
ey ik ben wel gene achterlijke noob znne, allen van netwerken wetek nix voor de rest kannek wel meepraten dus kzou een beetje dimme

Teknoman

Legacy Member
Crossed utp kabel is voor rechtstreeks van pc naar pc te verbinden, gewone utp kabel is om van pc naar en switch,hub of router te gaan.

rTn

Legacy Member
nope lukt maar niet.

maar er zei me iemand ip te zetten en subnet mask ofzoiets :s

Exit

Legacy Member
doe eens uitvoeren - cmd en dan ipconfig ... wa krijgt ge (2 interfaces, lan en internet .. beide een ip? zonie zelf 1 opgeven)

zelf ip ... eigenschappen netwerk (configscherm netwerk) - netwerkverbinding - eigenschappen - tcp ip en daar volgende inzetten

pc1
ip = 192.168.0.1
subnet=255.255.255.0 (normaal autom)

pc2
ip = 192.168.0.2 'zoalng laatste cijfer anders is dan pc1)
subnet = 255.255.255.0 (zelfde als pc1)

Exit

Legacy Member
k, dat is dus duidelijk die cmd pic ... netwerk kaart krijgt GEEN ip
169.254.x.x is apipa en wordt willekeurig gekozen als ie er geen vindt.
doe dus zoals ik hierboven zeg, voer dat ip voor pc1 in.
en zelfde pc2

Da Nick

Legacy Member
Probeer ook een te pingen naar elkaar. Ga naar uitvoeren dan cmd en dan ip config, dit doe je bij de desktop en bij de laptop zodat je hun ip's weet, dan typ je in de cmd van de dektop ping <ip van laptop> en in de cmd van de laptop ping <ip van desktop>. Zoals >>hier<< en dan moet je normaal na enteren >>zoiets<< krijgen.
Zoniet dan kan het zijn dat er erges een firewall dit tegenhoud en dat je dus ook niet via netwerklocaties elkaar kan zien.

mvg Da Nick

rTn

Legacy Member
Exit zei:
k, dat is dus duidelijk die cmd pic ... netwerk kaart krijgt GEEN ip
169.254.x.x is apipa en wordt willekeurig gekozen als ie er geen vindt.
doe dus zoals ik hierboven zeg, voer dat ip voor pc1 in.
en zelfde pc2


maar die 1 netwerkkaart(LAN-verbinding) daar zit men snoertje op dat van men modem komt é. en die andere (LAN-verbinding 2) is de netwerkkaart waar ik men kabel insteek die men 2 pc's verbindt.

Exit

Legacy Member
k, heb pic verkeerd bekeken
ge hebt 3 kaarten?
1 met lan, 1 internet en 1 die geen ip krijgt ...

pingen lukt, kunt ge dan openen door op pc1 in uitvoeren \\192.168.0.2 te typen?
als ie klaagt op rechten daar (ook) dan op beide pc's zelfde gebruikers acounts maken met zelfde pw (meot er nie op in loggen, aanmaken is voldoende)

rTn

Legacy Member
Exit zei:
k, heb pic verkeerd bekeken
ge hebt 3 kaarten?
1 met lan, 1 internet en 1 die geen ip krijgt ...

pingen lukt, kunt ge dan openen door op pc1 in uitvoeren \\192.168.0.2 te typen?
als ie klaagt op rechten daar (ook) dan op beide pc's zelfde gebruikers acounts maken met zelfde pw (meot er nie op in loggen, aanmaken is voldoende)


neej dat zijn 2 netwerkkaarten en 1 internetverbinding die aanstaat é

da onderste waar dak een witte kader heb gezet is men internetverbinding

rTn

Legacy Member
ok jongens tis gelukt :) ik kan eindelijk bestanden overzetten :):):) hééél hard bedankt om me te helpen !!!!

ps: nog is bedankt ;)

***ARF***

Legacy Member
ge hebt gewoon een verbinding gelegt tussen u 2 netwerkkaarten
nu moet ge nog me een prog (hier gebruik ik "winroute" van "kerio") ervoor zorgen dat er internet wordt gegeven aan u 2de netwerkkaart van de desktop
aan u laptop moet ge dus nix veranderen
normaal gezien kunde da gewoon downloaden (+crak instaleren) en dan de wizard laten lopen.
aanklikken welke kaart internet krijgt
aanklikken naar welke kaart hij internet moet geven
aanklikken wat hij mag doorlaten ( zet gewoon ales)
en normaal zou da dan moete macheren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan