Archief - MSI K8N Platinum probleem ;)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

scorpion007

Legacy Member
ik download er dus eentje v. 1.37mod , en ik krijg nen sfv en nen .bin file , moet ik die gewoon hernoeme van :

w7025 enz enz .bin
w7025 enz enz .sfv

naar

1.31.bin
1.31.sfv

ofwa ?

Fr@gsta

Legacy Member
Flashmethode is vrij simpel:

Je gebruikt MSi Live Update, laat hem de laatste nieuwe versie downloaden ( 1.3 zoals je al weet ). Hij slaagt deze op in Program Files > Setup Files. Daarna download je de gewenste bios en rename je de biosfile van 1.xx naargelang je keuze, naar 1.30 en plaats deze dan in je Setup Files map zodat de originele 1.30 vervangen wordt. LiveUpdate gaat door met flashen.

Naar die sfv file moete ni kijke, ik dacht dat dit een klein bestandje was om .rar files te controleren. Enkel naar de .bin files kijken.

troid

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Naar die sfv file moete ni kijke, ik dacht dat dit een klein bestandje was om .rar files te controleren. Enkel naar de .bin files kijken.

Is het eigenlijk mogelijk om te flashen zonder msi live update, want ik moet hier dringend flashen maar ik krijg windows er niet opgezet.

scorpion007

Legacy Member
flash is gelukt

EN ...


kvoel geenr eet verschil , ik kan ook nix meer , ram geraakt nie verder dan 209 :s

Sacristar

Legacy Member
metreox zei:
Is het eigenlijk mogelijk om te flashen zonder msi live update, want ik moet hier dringend flashen maar ik krijg windows er niet opgezet.
ma ba joot

gewoon dr dos om een bootdisk te maken, flashprog en bios er bij op en zien dat ge eerst boot van FDD.

troid

Legacy Member
kristos zei:
ma ba joot

gewoon dr dos om een bootdisk te maken, flashprog en bios er bij op en zien dat ge eerst boot van FDD.

Kun je mss zo een naam van een flashprog zegge want dat was net het probleem, ik weet niet welk :)

Sacristar

Legacy Member
awdflash.exe

in principe voor award biossen maar mss best eens vragen op de msi support fora of op overclockers of zo.

scorpion007

Legacy Member
ok , nu zit ik ier me et zware probleem da die ram 209 wil doen , mer ook geen mhz meer

dan kan ik nog men latencies op 3/4/4/8 zette , da maak geen reet uit...

Kzou men ram op 5:3 zette , mer kan mij iemand uitlegge hoe ik da zo wa ammal moe doen ?

thx al é ;)

Fr@gsta

Legacy Member
Probeer 1T 2.5-3-7-3 ( volgorde in bios )

Verhoog voltage tot 2.75 ( is wel in het rood aangegeven maar is nog veilig )
Voor u ram op ander ratio te zetten gade gewoon in het submenu van de geheugentimings => max mem clock aanpassen naar 166.

Normaal is 209 niet de limiet van u valueselect latten, verhoog u voltage en verlaag u LDT.

scorpion007

Legacy Member
k , ga da ff ne ke doen

die LDT , staat waar ?


merci om mij te helpe é , anders zou et ier op nie veel trekke :D

Fr@gsta

Legacy Member
bij cell menu

iets dat standaard op 5x staat, als ge er echt niet aan uit geraakt zalk zien dak foto's van de bios kan nemen.

scorpion007

Legacy Member
nope , thx

da noemt dus htt bij mij :D

kzit op 225 opt moment , is redelijk onstabiel , 222 is volledig stabiel :p


thx é , me wa nieuwe ram , moet da goe gon :D

Fr@gsta

Legacy Member
Uw 3500+ is precies van goud! 2400mhz op stock voltage is niet mis, de mijne kan het ook aan maar crashed na 8u Prime95. Verlaag uw multiplier eens en speel wat met uw memory.µ

!!!!!!

Vergeet ook niet uw AGP speed op 67mhz te zetten. Pas dan werkt de AGP/PCI lock.

Sacristar

Legacy Member
waar zat ik met mijn gedachten :crazy:

3000+ = 1.8gig
3200+ = 2.0gig
3500+ = hmm lemme think *slap* :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan